MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak rozpoznać jaką ma pojemność silnik https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=21503 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grigorius [ wt paź 17, 2006 2:53 pm ] |
Tytuł: | Jak rozpoznać jaką ma pojemność silnik |
Witam, borykam sie z problemem jak w temacie. W dowodzie rej. mam wbite że jest 200seta diesel lecz można podejrzewać że tylko z powodu niższych opłat OC. Natomiast moje podejrzenia wywołane sa tym ze silnik (mam porównanie bo miałem już 200D 115stke) którym mam w tej 115 jest zadziwiająco mocny, pod góre idzie bardzo dobrze, no i wymiana oleju, weszło mi 6 litrów, po wlaniu 5l miałem stan powyżej minimum. Pompa wtryskowa ma korek z napisem oel koloru czerwonego. Filtr oleju mam mocowany od dołu silnika jakby przed pompą wtryskową. Jakby ktoś mógłmi dać wskazówki jak sprawdzić poj. oczywiście bez rozbierania silnika, szkoda go ruszać, w zasadzie nie ma miejsca w którym by sie chociarz pocił olejem. |
Autor: | Xytras [ wt paź 17, 2006 3:02 pm ] |
Tytuł: | |
Moze numer silnika podaj to pewnie bedzie po sprawie... Ale ten spisany z bloku... |
Autor: | filippo [ wt paź 17, 2006 8:46 pm ] |
Tytuł: | Fiacior ... |
Z numerem będzie najprościej choć znam przypadki gdzie nie miały one nic wspólnego z tymi które nabijano w fabryce. Pytanie jednak czy ten poprzedni silnik nie był po prostu zajechany, czy pompa działała sprawnie, czy dyfer był w porządku itd itd. Poruszając się w przeszłości fiaciorem (Polski Fiat 125p) czasem też miałem takowe wrażenie. Był okres, że mieliśmy z ojcem trzy sztuki którymi jeździliśmy na zmianę. Mój choć był starszy był żwawszy od ojcowego natomiast ten który zakupiliśmy na części był z najlepszym silnikiem mimo zżartej karoserii i śmigał najsprawniej. Różnice napewno były nieznanczne jednak jakoś dziwnie się je odczuwało czasem. Nasze wrażenia jednak bywają czasem nie poparte rzeczywistością. Ale sprawdź bo sma jestem ciekawy. Na pewno istnieje jaki spsosób na oględne sprawdzenie jaki to silnik. Czekam |
Autor: | Wojtyla [ śr paź 18, 2006 8:45 am ] |
Tytuł: | |
Witam Niestety będziesz musiał ruszyć narzędzia ![]() Numery w takich motorach można sobie w papcie wsadzić (miałem 2 motory 2,2d i 2,0d i oba mają oryginalne numery jednakowe oczywiście wyremontowałe tego 2,2d) pozdro |
Autor: | Pioterek [ śr paź 18, 2006 11:14 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Numery w takich motorach można sobie w papcie wsadzić (miałem 2 motory 2,2d i 2,0d i oba mają oryginalne numery jednakowe oczywiście wyremontowałe tego 2,2d)
Łeeeee pierdzielicie Hipolicie ![]() 200D ma numer zaczynający się od 615.913, a 220D ma numery zaczynające się od 615.912 Więc miałeś albo elegancką przebitkę nie do poznania ![]() ![]() Aha 240D to 616.916,, jakby to pomogło coś w ustaleniach autorowi wątku. ![]() Pozdrawiam |
Autor: | grigorius [ czw paź 19, 2006 7:01 am ] |
Tytuł: | |
no dzięki za info, napewno sie przydadzą, a nr. silnika podejrze dopiero w sobote, bo autko trzymam w garażu na podwórku u ciotki, na co dzięn troche go szkoda a i w porannej gonitwie do pracy też nie bardzo sie sprawdza ![]() |
Autor: | Wojtyla [ czw paź 19, 2006 9:39 am ] |
Tytuł: | |
Witam Pioterek pisze: Łeeeee pierdzielicie Hipolicie
Nie bo sam zamawiałem numerator z Gebelsowa <br>Dodano po 10 minutach.:<br> No dobra żartowałem ale faktycznie mam 2 takie silniki z tymi samymi numerami możesz jeszcze odkręcić miskę oleju i zrobić pomiary - skok korbowodu - średnica tłoka jeśli dół (wał od 2.0) i tłoki (od 2,0) to motor 2,0 dół (od 2,0) i tłoki (od 2,4) to motor 2,2 [lub odwrotnie nie pamiętam] dół (od 2,4) i tłoki (od 2,4) to motor 2,4 pozostaje jeszcze kwestia czy wzmocniony czy normalny ale to już głowice pozdro |
Autor: | Pioterek [ czw paź 19, 2006 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Witam Pioterek pisze: Łeeeee pierdzielicie Hipolicie Nie bo sam zamawiałem numerator z Gebelsowa <br>Dodano po 10 minutach.:<br> No dobra żartowałem ale faktycznie mam 2 takie silniki z tymi samymi numerami możesz jeszcze odkręcić miskę oleju i zrobić pomiary - skok korbowodu - średnica tłoka Ale ja nie twierdzę, że nie możesz mieć dwóch takich samych numerów, bo możesz mieć ![]() ![]() Generalnie chodziło mi o same numery - jak fabrycznie wyszło 200D to miało 615.913, a jak fabrycznie wyszło 220D to 615.912 i jak kolega ma u siebie któryś z tych numerów to jest duża szansa, że bez mierzenia skoków tłoka i średnicy cylindra będzie mógł stwierdzić co ma. ![]() Cytuj: jeśli
dół (wał od 2.0) i tłoki (od 2,0) to motor 2,0 dół (od 2,0) i tłoki (od 2,4) to motor 2,2 [lub odwrotnie nie pamiętam] dół (od 2,4) i tłoki (od 2,4) to motor 2,4 pozostaje jeszcze kwestia czy wzmocniony czy normalny ale to już głowice pozdro Generalnie jest tak, że średnica cylindra w 200D i 220D są takie same, w 240D większa, ale za to 220D i 240D ma ten sam skok tłoka, czyli zamiennie można stosować blok w 200D i 220D, oraz zamiennie wał w 220D i 240D. W drugim przypadku jaki podałeś powinno być na odwrót. ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Wojtyla [ pt paź 20, 2006 8:55 am ] |
Tytuł: | |
Witam Pioterek pisze: W drugim przypadku jaki podałeś powinno być na odwrót.
dzięki za poprawę, wiem że czegoś nie pamiętałem do końca, a do jakiś tam danych mam parę kilosów z pracy ![]() ![]() pozdro |
Autor: | grigorius [ pn paź 23, 2006 7:19 am ] |
Tytuł: | |
Witam, numery odczytane, początek to 615913... czyli 200D ![]() Wczoraj zrobilem sobie przejażdżke i pokorciło mnie przycisnąć na prostej i miałem 130km/h i jeszcze rezerwe pod nogą i czułem że sie rozpędza ale dałem spokój, szkoda mi było. |
Autor: | sobolini [ pn paź 23, 2006 8:09 pm ] |
Tytuł: | |
czy te numery sa to te wypukle cyferki umieszczone od przodu bloku na wiatrakiem? jesli tak, to mam tam nabite na 3 roznych silnikach: 1. 615.0162301 2. 615.0161901 3. 615.0161101 czy za ich pomoca mozna rozszyfrowac pojemnosc? bo wedlug danych co przeczytalem w tym watku to wogole sie nie imają te moje do "waszych" prosze o odp chce sprawdzic z rzeczywstoscia czy sie zgadza. pozdrawiam. |
Autor: | Wojtyla [ wt paź 24, 2006 8:24 am ] |
Tytuł: | |
sobolini pisze: czy te numery sa to te wypukle cyferki umieszczone od przodu bloku na wiatrakiem?
a czy Ty nie spisałeś numerów głowicy? Za pompą wtryskową przy 3-4 garnku (wklęsłe) pozdro |
Autor: | sobolini [ wt paź 24, 2006 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
racja, ale gafa ![]() jutro zerkne i sie poprawie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |