Wojtyla pisze:
Witam
Pioterek pisze:
Łeeeee pierdzielicie Hipolicie
Nie bo sam zamawiałem numerator z Gebelsowa <br>
Dodano po 10 minutach.:<br> No dobra żartowałem ale faktycznie mam 2 takie silniki z tymi samymi numerami
możesz jeszcze odkręcić miskę oleju i zrobić pomiary
- skok korbowodu
- średnica tłoka
Ale ja nie twierdzę, że nie możesz mieć dwóch takich samych numerów, bo możesz mieć
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
. Warunki podałem w poprzednim poście.
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)
Jeśli numery są oryginalne to ktoś zrobił roszadę między dwoma motorkami i już. Ale zawsze trzeba założyć, że nikt tam jeszcze nie grzebał.
Generalnie chodziło mi o same numery - jak fabrycznie wyszło 200D to miało 615.913, a jak fabrycznie wyszło 220D to 615.912 i jak kolega ma u siebie któryś z tych numerów to jest duża szansa, że bez mierzenia skoków tłoka i średnicy cylindra będzie mógł stwierdzić co ma.
Cytuj:
jeśli
dół (wał od 2.0) i tłoki (od 2,0) to motor 2,0
dół (od 2,0) i tłoki (od 2,4) to motor 2,2 [lub odwrotnie nie pamiętam]
dół (od 2,4) i tłoki (od 2,4) to motor 2,4
pozostaje jeszcze kwestia czy wzmocniony czy normalny ale to już głowice
pozdro
Generalnie jest tak, że średnica cylindra w 200D i 220D są takie same, w 240D większa, ale za to 220D i 240D ma ten sam skok tłoka, czyli zamiennie można stosować blok w 200D i 220D, oraz zamiennie wał w 220D i 240D.
W drugim przypadku jaki podałeś powinno być na odwrót.
Pozdrawiam