MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

(115) problem z odpaleniem automatu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=21468
Strona 1 z 1

Autor:  Michał Białkowski [ pn paź 16, 2006 11:47 am ]
Tytuł:  (115) problem z odpaleniem automatu

Witam! mam problem jak w temacie, silnik 220 D automat przy kierownicy, auto co prawda jest dopiero w początkowej fazie restauracji, jednak próba uruchomienia silnika skończyła się niepowodzeniem. Po przękręceniu kluczyka, nagrzaniu świec i pociągnięciu za hebelek silnik milczy jak zaklęty, jednakowo na wszystkich przełożeniach. Wiem już, że automaty miały wyłącznik uniemożluiwiający uruchomienie silnika w pozycji skrzyni biegów innej niż N lub P. Czy ktoś z forumowiczów wie gdzie dokładnie znajduje się ten włącznik, czy można go zdiagnozować lub wykręcić bez demontażu skrzyni, jaki jest ew. koszt jego naprawy lub wymiany. /po podłączeniu prądów do rozrusznika, silnik i rozrusznik kręcą się prawidłowo.
Pozdrawiam :P

Autor:  MATHIEW [ pn paź 16, 2006 11:25 pm ]
Tytuł: 

a czy wszystkie masy sa dokladnie przykrecone?
wylacznik jest we wtyczce przy skrzyni

Autor:  arbies [ pn paź 16, 2006 11:39 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź klemy i dokładnie je oczyść. Może akumulator siadł np. pękła cela i masz zwarcie...

Autor:  amq [ pn paź 16, 2006 11:43 pm ]
Tytuł: 

Sądzę ,żę można go znależć idąc od przewodu z cewki elektromagnesu rozrusznika w stronę "hebelka". Musi gdzieś byc wpięty w szereg obwodu. W mojej 114 jest w tunelu obok przełącznika biegów ; jesłi się nie mylę.

Autor:  ixes [ wt paź 17, 2006 12:28 am ]
Tytuł: 

Witam

Nie wiem czy w w115 jest tak samo jak w w123 ale jeżeli jest to tutaj trochę możesz poczytać o tym gdzie co jest i jak naprawić.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... c&&start=0

pozdrawiam i w razie czego pytaj może coś jeszcze pamiętam :roll:

Ixes

Autor:  Michał Białkowski [ wt paź 17, 2006 9:48 am ]
Tytuł: 

wielkie dzięki za informację, wiem już teraz mniej więcej od czego się zabrać, masy nie sprawdzałem faktycznie, a jak patrzę czasem bardziej krytycznym okiem na stan auta to nie wiem czy bedzie po niej chociaż wspomnienie :lol: nie aż tak źle nie powinno być ;) nie wiem czy dobrze kombinuję, ale jeśli nie włączą mi się lampy cofania, to jest duże prawdopodobieństwo, że awaria właśnie tego czujnika.
w każdym razie dzięki i jeśli jeszce komuś nasunie się inne propozycje będę wdzięczny [poklon] natomiast dotychczasowe informacje postaram się zweryfikować w weekend

Autor:  airkomin [ pt paź 20, 2006 9:44 pm ]
Tytuł: 

Ja bym tam zaczął od stymulacji +12V na krótko na automat, bo może rozrusznik drętwy, a nie wyłącznik. Tylko drut na rozrusznik, a potem z nim na klemę (nie odwrotnie), żeby się nie nachylać nad startującym silnikiem i rąk tam nie trzymać, bo to wrażenie nieprzyjemne.

Autor:  Bader [ sob paź 21, 2006 7:51 am ]
Tytuł: 

airkomin pisze:
Ja bym tam zaczął od stymulacji +12V na krótko na automat, bo może rozrusznik drętwy, a nie wyłącznik. Tylko drut na rozrusznik, a potem z nim na klemę (nie odwrotnie), żeby się nie nachylać nad startującym silnikiem i rąk tam nie trzymać, bo to wrażenie nieprzyjemne.


Michał Białkowski pisze:
po podłączeniu prądów do rozrusznika, silnik i rozrusznik kręcą się prawidłowo.

Autor:  Martin [ wt paź 24, 2006 9:02 am ]
Tytuł: 

Witam

A regulowałeś cięgno do zapalania.

Jak masz pytania to GG 1617486

Pozdrawiam

Autor:  Michał Białkowski [ czw paź 26, 2006 11:24 am ]
Tytuł: 

ok, dzięki za pomysł, w takim razie to również będę sprawdzał, chociaż już teraz wiem, że światła cofania się nie włączają więc ... :-?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/