MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 15, 2006 4:11 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 02, 2005 9:22 pm
Posty: 77
Numer GG: 6703938
Lokalizacja: Kłobuck
Witam muszę kupić sprężyny tył do mojej 115 i nie wiem jakie czy mam iść do sklepu i kupic pierwsze lepsze czy wzmocnione proszę o porade.

_________________
MERCEDES W115 200D 71r.
MERCEDES W124 200E 92r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 6:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz maja 21, 2006 4:39 pm
Posty: 49
Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli chodzi o twardość to proponuję standartowe, większy komfort i kostrukcja zawieszenia mniej obrywa. Chyba, że zamierzasz wozić coś cięższego, ale to i tak mija się z celem zakładanie twardych sprężyn. O jakości może też świadczyć cena - wzmacniane są zawsze tańsze.

_________________
MB 115-1975, M72-1951, JUNAK M10-1962, AWO 425S-1957


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 10:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
a ja sie nie zgadzam z opinia ze wzmacniane sa niedobre.
tak sie sklada ze mam porownanie bo jezdzilem na obydwoch..
jezeli kolega uwaza ze wzmacniane sprezyny nadaja sie tylko do busa i obnizaja komfort jazdy, to uprzejmie informuje ze to nieprawda bo:
zawieszenie TYLNE w 115 jest tak obliczone ze zalozenie twardszych sprezyn nie ma wplywu na jego zywotnosc (wystarczy porownac wachacze w 115 a wachacze np w 210),
tuleje metalowogumowe przy twardszych sprezynach maja mniejsze ugiecie i mniej sie zuzywaja
przy ostrym chamowaniu twardsze sprezyny maja mniejszy skok i samochod mniej nurkuje
przy ciasnym wchodzeniu w zakret zabezpieczaja przed nadmiernym pochylaniem sie na boki
w przypadku 115 mowienie ze twardy tyl moze miec wplyw na obnizenie wygody jazdy to mzonka, poniewaz kanapy nie sa piankowe tylko sprezynowe wobec czego to one zapewniaja najwieksze lagodzenie nierownosci drogi
i co najwazniejsze mozna bylo zamowic 115 zarowno z twardszym jak i z bardziej miekkim zawieszeniem

gdyby byla mowa o zakladaniu twardszych sprezyn z przodu to sam byłbym w rozterce ,ale z tyłu moge mowic tylko o zaletach

to wszystko, zakladam oczywiscie ze tylne amortzatory sa sprawne

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 9:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
poniewaz kanapy nie sa piankowe tylko sprezynowe wobec czego to one zapewniaja najwieksze lagodzenie nierownosci drogi

wyrażona opinia jest w mojej ocenie kontrowersyjno-dyskusyjna. znaczy ja twierdzę, że to jednak zawieszenie auta a nie kanapy odpowiada za komfort.
co do sprężyn nie wypowiem się, bo nie miałem przyjemności ze wzmacnianymi.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 11:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
alez masz racje ze to nie fotele tylko zawieszenie zapewnia komfort.
w 115 sa sprerzynowane zarowno fotele jak i zawieszenie ,czyli sztywniejsze zawieszenie przy sprezynowanych fotelach jest praktycznie nieodczowalne.

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl