MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Szczególna gałka zmiany biegów
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=20240
Strona 1 z 3

Autor:  mojojojo13 [ czw sie 10, 2006 9:07 pm ]
Tytuł:  Szczególna gałka zmiany biegów

Kiedy pierwszy raz zobaczyłem taką w Coupe Sebiego myślałem że to ładne odstępsto od orginału , potem upłyneło troche czasu a ja stykałem się z podobnymi drązkami/gałkami - do tego bardzo mi się ów element podoba......kożystając z okazji że auto rozebrane pomyslałem a może by tak . ..... ;)
Powiedzcie - ładnie proszę - czy to była jakaś opcja?
może ma ktos z was taką za nie duże pieniądze wraz z mieszkiem (manula)?


Obrazek

Autor:  Bader [ czw sie 10, 2006 9:21 pm ]
Tytuł: 

Z tego co wiem to przed październikiem 1970 roku montowano takie gałki, później wprowadzono nowe miękkie (moim zdaniem dużo brzydsze).
Też się nieraz zastanawiałem nad zmianą [oczko]

Autor:  mojojojo13 [ czw sie 10, 2006 9:37 pm ]
Tytuł: 

ja mam auto z 70 roku - stycznia - 21 [zlosnik] i mam miękką dzwignie - obstawiam że orginał raczej - tutaj np auto z serii 0,5 i też miękka

Obrazek

Autor:  sebi [ pt sie 11, 2006 9:33 am ]
Tytuł: 

A może taką :-)

Mieszki są dostępne w ASO za bardzo rozsądną cenę.


Obrazek

Autor:  mojojojo13 [ pt sie 11, 2006 10:21 am ]
Tytuł: 

biała tez fajna - zastanawia mnie tylko jak będzie prezentowała sie z niebieską deską i czerownym środkiem - do karoserii pasuje ;)
Czy zdobycie drążka chromowanego to nielada wyczyn?

Ciągle nurtuje mnie pytanie czy była w opcji czy może niektóre modele miały ten przywilej - dla mnie wygląda bardzo ale to bardzo stylowo ....<rozmarzony>

Autor:  arbies [ sob sie 12, 2006 10:33 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
Czy zdobycie drążka chromowanego to nielada wyczyn?


Lada, lada..., np. ja mam [cool] i to od automata wraz z podświetlanym, chromowym panelem [cool] [cool] . Drążek jest chyba ten sam, ale mogę sprzedać całość - tanio nie oddam!
PS
ciekawe od kiedy MB montował chromowe drążki w automacie? Uważam, że w analogicznym okresie co manuale.

Autor:  sebi [ sob sie 12, 2006 10:44 pm ]
Tytuł: 

Spoko to jest stal plerowana nie chrom. Białe kulki nie były montowane w /8 jedynie w wyższych modelach jak SLR Heckflosse i Eskach ale wtedy miały niepełny kształt kuli. No nic to tylko świadczy o tym że modele w wersjach pierwszoseryjnyvch miały różne ciekawe rozwiązania nawiązujące do lat 60tych.

Autor:  mojojojo13 [ ndz sie 13, 2006 8:30 am ]
Tytuł: 

ja mam w manualu a pewnie na kulce masz coś wygrawerowane...............
no nic szukam dalej .........nie śpieszy mi się
Dzięki za wyjaśnienie wątpliwości -swoją drogą pewnie do tej pory większość z nas myślała że było o rozwiązanie seryjne
Pozdrawiam

Autor:  sebi [ ndz sie 13, 2006 8:54 am ]
Tytuł: 

Ta moja biała jeździ w mojej 230tce kosztowała mnie 20 euro.

Autor:  Marv [ ndz sie 13, 2006 12:25 pm ]
Tytuł: 

Troche off-topic, ale ostatnio probowalem zamowic w ASO przycisk do otwierania szyberdachu do 115, koles z obslugi zazyczyl sobie 170 zl i stwierdzil ze taka czesc pierwszy raz by do Polski byla wieziona;) Jak widze po Waszych roznych zamowieniach to inne czesci wcale nie sa takie drogie.

Autor:  mojojojo13 [ ndz sie 13, 2006 6:10 pm ]
Tytuł: 

No więc nieporozumienie wyszło [oczko]
cena jest całkiem przystępna a efekt już pisałem..........

Autor:  Pioterek [ ndz sie 13, 2006 7:30 pm ]
Tytuł: 

Bader pisze:
Z tego co wiem to przed październikiem 1970 roku montowano takie gałki, później wprowadzono nowe miękkie (moim zdaniem dużo brzydsze).


Potwierdzam - IMO też tak jest - przed pażdziernikiem '70 roku powinna być malutka gałka i chyba taką montowano seryjnie. [smiech]

mojojojo13 pisze:
ja mam auto z 70 roku - stycznia - 21 i mam miękką dzwignie - obstawiam że orginał raczej - tutaj np auto z serii 0,5 i też miękka


A ja obstawiam, że masz oryginał, ale nie od tego egzemplarza czyli fabrycznie była ta mała. [oczko]
A zdjęcie które pokazałeś też niczego nie dowodzi - IMO gałka jest patentem tak jak drugie radio [szalone]

Pozdrawiam

Autor:  mojojojo13 [ ndz sie 13, 2006 7:54 pm ]
Tytuł: 

kurcze to mamy mały spór historyczny............
Sebi pisze że nie było w /8 , w wykazie zmian jakie zaszły w /8 podczas produkcji modeli tez nie ma ani słowa , co do swojego auta pewności 100% niemam - ale podaczas rozbierania byłem pod wrażeniem kompletności i orginalności więc co do zmiany drązka jestem sceptczny - wcześniej miałem na części auto z 69r i rózwnież miało taką gałkę jak ja obecnie , znajomy ma auto z 69r i również taką posiada ............może EPC mówi cos na ten temat

A jeśli było jak pisze Bader to dlaczego jest zjawiskiem prawie nie spotykanym ?
Sam śledzę Ebaye w szczególności DE - często pojawiają się auta 1 seryjne z w/w dat produkcji - wg własciciela w pełni orginalne i z miękkim drązkiem
Pioterek masz może jakieś dane ten temat? ciagle jestem ciekawy....

Autor:  Pioterek [ ndz sie 13, 2006 9:14 pm ]
Tytuł: 

mojojojo13 pisze:
kurcze to mamy mały spór historyczny............
Sebi pisze że nie było w /8


No jak czytam Sebiego to IMO jego wypowiedź dotyczy koloru gałki, czyli że nie było białych w /8 i tu się zgadzam oczywiście. Takie gałki były na pewno dostepne, ale tylko czarne.


mojojojo13 pisze:
w wykazie zmian jakie zaszły w /8 podczas produkcji modeli tez nie ma ani słowa , co do swojego auta pewności 100% niemam - ale podaczas rozbierania byłem pod wrażeniem kompletności i orginalności więc co do zmiany drązka jestem sceptczny - wcześniej miałem na części auto z 69r i rózwnież miało taką gałkę jak ja obecnie , znajomy ma auto z 69r i również taką posiada ............może EPC mówi cos na ten temat


Ja mam wykaz zmian i tam jest tak:

- Październik 1970
Startautomatic (automatyczne ssanie) dla modeli 200 i 220
dźwignia zmiany biegów miękka (obicie)
ramiona wycieraczek z kapturkiem (zakrywającym mocowanie) zamiast nakrętki kapturkowej
zmienione ułożenie przewodów hamulcowych z tyłu


Dlatego się zgadzam z Baderem w tej kwestii.
Co do przypadków takich gałek w innych MB to jestem raczej skłonny stwierdzić, że to patent, ale to IMO.
W sumie jak się cofniesz pamięcią jakieś 10 lat temu to też prawie wszystkie /8 z 1 serii jeździły jako drugoseryjne, a dzisiaj tendencja jest odwrotna - drugoseryjne każdy chce przerobić na 1 serię. Może te gałki to też taki gadżet przekładany jak kierownica.

W EPC można by było coś wyniuchać, ale nie bardzo wiem jak to odnieść do roku produkcji.

Pozdrawiam

P.S. Podaję link do skanu z folderu W 114 230-250, gdzie ładnie widać gałeczkę, co sądzę obali Twoją nową teorię, że nie było takich gałek w /8.
Wnętrze 250 z prospektu

Autor:  mojojojo13 [ ndz sie 13, 2006 9:43 pm ]
Tytuł: 

poszperałem i ja i tez doszedłem do tego samego wniosku
ustaliłem jeszcze że znalezenie takiego sprzętu nie bedzie dużym problemem bo takie same montowane były w W110/1 więc zaczynam poszykiwania.

a co do Wypowiedzi Sebiego - fakt mój błąd - żle odczytałem


Pozdrawiam

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/