MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Szczególna gałka zmiany biegów https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=20240 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | mojojojo13 [ czw sie 10, 2006 9:07 pm ] |
Tytuł: | Szczególna gałka zmiany biegów |
Kiedy pierwszy raz zobaczyłem taką w Coupe Sebiego myślałem że to ładne odstępsto od orginału , potem upłyneło troche czasu a ja stykałem się z podobnymi drązkami/gałkami - do tego bardzo mi się ów element podoba......kożystając z okazji że auto rozebrane pomyslałem a może by tak . ..... ![]() Powiedzcie - ładnie proszę - czy to była jakaś opcja? może ma ktos z was taką za nie duże pieniądze wraz z mieszkiem (manula)? ![]() |
Autor: | Bader [ czw sie 10, 2006 9:21 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego co wiem to przed październikiem 1970 roku montowano takie gałki, później wprowadzono nowe miękkie (moim zdaniem dużo brzydsze). Też się nieraz zastanawiałem nad zmianą ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ czw sie 10, 2006 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
ja mam auto z 70 roku - stycznia - 21 ![]() ![]() |
Autor: | sebi [ pt sie 11, 2006 9:33 am ] |
Tytuł: | |
A może taką ![]() Mieszki są dostępne w ASO za bardzo rozsądną cenę. ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ pt sie 11, 2006 10:21 am ] |
Tytuł: | |
biała tez fajna - zastanawia mnie tylko jak będzie prezentowała sie z niebieską deską i czerownym środkiem - do karoserii pasuje ![]() Czy zdobycie drążka chromowanego to nielada wyczyn? Ciągle nurtuje mnie pytanie czy była w opcji czy może niektóre modele miały ten przywilej - dla mnie wygląda bardzo ale to bardzo stylowo ....<rozmarzony> |
Autor: | arbies [ sob sie 12, 2006 10:33 pm ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: Czy zdobycie drążka chromowanego to nielada wyczyn?
Lada, lada..., np. ja mam ![]() ![]() ![]() PS ciekawe od kiedy MB montował chromowe drążki w automacie? Uważam, że w analogicznym okresie co manuale. |
Autor: | sebi [ sob sie 12, 2006 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
Spoko to jest stal plerowana nie chrom. Białe kulki nie były montowane w /8 jedynie w wyższych modelach jak SLR Heckflosse i Eskach ale wtedy miały niepełny kształt kuli. No nic to tylko świadczy o tym że modele w wersjach pierwszoseryjnyvch miały różne ciekawe rozwiązania nawiązujące do lat 60tych. |
Autor: | mojojojo13 [ ndz sie 13, 2006 8:30 am ] |
Tytuł: | |
ja mam w manualu a pewnie na kulce masz coś wygrawerowane............... no nic szukam dalej .........nie śpieszy mi się Dzięki za wyjaśnienie wątpliwości -swoją drogą pewnie do tej pory większość z nas myślała że było o rozwiązanie seryjne Pozdrawiam |
Autor: | sebi [ ndz sie 13, 2006 8:54 am ] |
Tytuł: | |
Ta moja biała jeździ w mojej 230tce kosztowała mnie 20 euro. |
Autor: | Marv [ ndz sie 13, 2006 12:25 pm ] |
Tytuł: | |
Troche off-topic, ale ostatnio probowalem zamowic w ASO przycisk do otwierania szyberdachu do 115, koles z obslugi zazyczyl sobie 170 zl i stwierdzil ze taka czesc pierwszy raz by do Polski byla wieziona;) Jak widze po Waszych roznych zamowieniach to inne czesci wcale nie sa takie drogie. |
Autor: | mojojojo13 [ ndz sie 13, 2006 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
No więc nieporozumienie wyszło ![]() cena jest całkiem przystępna a efekt już pisałem.......... |
Autor: | Pioterek [ ndz sie 13, 2006 7:30 pm ] |
Tytuł: | |
Bader pisze: Z tego co wiem to przed październikiem 1970 roku montowano takie gałki, później wprowadzono nowe miękkie (moim zdaniem dużo brzydsze). Potwierdzam - IMO też tak jest - przed pażdziernikiem '70 roku powinna być malutka gałka i chyba taką montowano seryjnie. ![]() mojojojo13 pisze: ja mam auto z 70 roku - stycznia - 21 i mam miękką dzwignie - obstawiam że orginał raczej - tutaj np auto z serii 0,5 i też miękka
A ja obstawiam, że masz oryginał, ale nie od tego egzemplarza czyli fabrycznie była ta mała. ![]() A zdjęcie które pokazałeś też niczego nie dowodzi - IMO gałka jest patentem tak jak drugie radio ![]() Pozdrawiam |
Autor: | mojojojo13 [ ndz sie 13, 2006 7:54 pm ] |
Tytuł: | |
kurcze to mamy mały spór historyczny............ Sebi pisze że nie było w /8 , w wykazie zmian jakie zaszły w /8 podczas produkcji modeli tez nie ma ani słowa , co do swojego auta pewności 100% niemam - ale podaczas rozbierania byłem pod wrażeniem kompletności i orginalności więc co do zmiany drązka jestem sceptczny - wcześniej miałem na części auto z 69r i rózwnież miało taką gałkę jak ja obecnie , znajomy ma auto z 69r i również taką posiada ............może EPC mówi cos na ten temat A jeśli było jak pisze Bader to dlaczego jest zjawiskiem prawie nie spotykanym ? Sam śledzę Ebaye w szczególności DE - często pojawiają się auta 1 seryjne z w/w dat produkcji - wg własciciela w pełni orginalne i z miękkim drązkiem Pioterek masz może jakieś dane ten temat? ciagle jestem ciekawy.... |
Autor: | Pioterek [ ndz sie 13, 2006 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: kurcze to mamy mały spór historyczny............ Sebi pisze że nie było w /8 No jak czytam Sebiego to IMO jego wypowiedź dotyczy koloru gałki, czyli że nie było białych w /8 i tu się zgadzam oczywiście. Takie gałki były na pewno dostepne, ale tylko czarne. mojojojo13 pisze: w wykazie zmian jakie zaszły w /8 podczas produkcji modeli tez nie ma ani słowa , co do swojego auta pewności 100% niemam - ale podaczas rozbierania byłem pod wrażeniem kompletności i orginalności więc co do zmiany drązka jestem sceptczny - wcześniej miałem na części auto z 69r i rózwnież miało taką gałkę jak ja obecnie , znajomy ma auto z 69r i również taką posiada ............może EPC mówi cos na ten temat
Ja mam wykaz zmian i tam jest tak: - Październik 1970 Startautomatic (automatyczne ssanie) dla modeli 200 i 220 dźwignia zmiany biegów miękka (obicie) ramiona wycieraczek z kapturkiem (zakrywającym mocowanie) zamiast nakrętki kapturkowej zmienione ułożenie przewodów hamulcowych z tyłu Dlatego się zgadzam z Baderem w tej kwestii. Co do przypadków takich gałek w innych MB to jestem raczej skłonny stwierdzić, że to patent, ale to IMO. W sumie jak się cofniesz pamięcią jakieś 10 lat temu to też prawie wszystkie /8 z 1 serii jeździły jako drugoseryjne, a dzisiaj tendencja jest odwrotna - drugoseryjne każdy chce przerobić na 1 serię. Może te gałki to też taki gadżet przekładany jak kierownica. W EPC można by było coś wyniuchać, ale nie bardzo wiem jak to odnieść do roku produkcji. Pozdrawiam P.S. Podaję link do skanu z folderu W 114 230-250, gdzie ładnie widać gałeczkę, co sądzę obali Twoją nową teorię, że nie było takich gałek w /8. Wnętrze 250 z prospektu |
Autor: | mojojojo13 [ ndz sie 13, 2006 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
poszperałem i ja i tez doszedłem do tego samego wniosku ustaliłem jeszcze że znalezenie takiego sprzętu nie bedzie dużym problemem bo takie same montowane były w W110/1 więc zaczynam poszykiwania. a co do Wypowiedzi Sebiego - fakt mój błąd - żle odczytałem Pozdrawiam |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |