MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pompa olejowa. Gdzie ona się kryje?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=19949
Strona 1 z 1

Autor:  rudy [ pt lip 21, 2006 6:39 pm ]
Tytuł:  Pompa olejowa. Gdzie ona się kryje?

Pisałem niedawno o mojich problemach z cisnieniem. Wymieniłem olej, filtr, przeczyściłem smok (znalazłem tam kawałki blaszek aluminiowych, które mnie zmartwiły) i nic, ciśnienie nie wróciło. Poprzednio poradzono mi sprawdzić pompę oleju, myślałem że to te dwie zembatki nad smokien, ale jak w nich sprawdzić zużycie (są w stanie idealnym). Powiedzcie mi gdzie ona jest, jak sie tam dostać i jak sprawdzić jej zużycie.

Autor:  MATHIEW [ pt lip 21, 2006 11:00 pm ]
Tytuł: 

posluchaj ,zanim padne ze smiechu, te dwie zebatki to jednak jest pompa olejowa.
cisnienie oleju jakie masz na wskazniku pokazuje wartosci
jakie podaje pompa na panewki wału korbowego ,jezeli te panewki beda zuzyte to nawet najlepsza pompa bedzie do bani,powiem inaczej mozesz miec mocno wytarta pompe ,ale dobrze spasowane panewki i cisnienie na wolnych obrotach bedzie ci bilo powyzej 3.
wskaznik cisnienia oleju jest jednym z wyznacznikow do oceny stanu silnika.
jezeli jest jak piszesz , ze przy 50 na godzine spada ci cisnienie to masz powazniejszy problem i nie jest to pompa
pozdrawiam
maciej

Autor:  rudy [ sob lip 22, 2006 10:54 am ]
Tytuł: 

dzięki :oops:

Autor:  airkomin [ wt lip 25, 2006 3:11 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
na wolnych obrotach bedzie ci bilo powyzej 3

W mojej ocenie bzdura. Takie wartości na wolnych obrotach spowodują otwarcie zaworu nadmiarowego przy obrotach inne niż wolne, czyli tak samo awaryjny stan jak w punkcie znamionowym (moc max) 0,5 bara.
Nie wiem czemu większość forumowiczów ma fazę na szaleńcze ciśnienia oleju. Jeżeli rozgrzany silnik ma na wolnych obrotach 1,5 bara to wszystko jest w największym porządku.

Cytuj:
ze przy 50 na godzine spada ci cisnienie to masz powazniejszy problem i nie jest to pompa

Chyba, że jedzie na ostatnim biegu mając 1200 obr/min. Problem będzie jak spadnie poniżej 1 bara przy 2000 obr/min.

Wydaje mi się, że pompa oleju z racji swej prostoty może być przełożona kolejno do pięciu silników i problemy zaczną się dopiero przy szóstym w okolicach ostatniego szlifu.
pozdrawiam
ps. chyba zaczynam optować za kontolką ciśnienia oleju - 1) wyobraźnia właściciela jest mniej obciążona, 2) jak się zapali to zaraz ją widać, a wskazówka może sobie zejść cichaczem do zera i pozostać tam niezauważona.

Autor:  MATHIEW [ wt lip 25, 2006 11:26 pm ]
Tytuł: 

kochany moj zupelnie nie wiem po co piszesz ze to bzdura skoro rozwijasz temat i opisujesz (z reszta zgodnie z prawda) skutki tego co dzieje sie dalej z pompą jezeli przekroczy 3 bary.
zawór bedzie puszczal a na wskazniku i tak beda 3 bary.

poza tym nawet slowem nie wspomniałem ze na wolnych obrotach musza byc 3 bary. tak sie sklada ze moj silnik jest po naprawie glownej, od tamtej pory jest zalany syntetykiem a na wolnych obrotach przy nagrzanym silniku cisnienie jest na 1.2 i zdaje sie ze nie ma takiej mozliwosci zeby na tym oleju przy takiej pogodzie przekroczyło 2.
pozdrawiam
maciej

Autor:  airkomin [ śr lip 26, 2006 8:09 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
kochany moj zupelnie nie wiem po co piszesz ze to bzdura
A tak wczoraj łaziłem dzień cały kombinując do czego by się tu czepić i padło na Ciebie [zlosnik]

Cytuj:
poza tym nawet slowem nie wspomniałem ze na wolnych obrotach musza byc 3 bary.

Nie wspomniałeś powiadasz?

Hmm, no faktycznie, to może ja już sobie pójdę...

PS. Wicie rozumicie, jak jest napisane "posłuchaj zanim padnę ze śmiechu" to natężam uwagę - też się chce pośmiać znaczy.

Autor:  MATHIEW [ śr lip 26, 2006 10:51 pm ]
Tytuł: 

re:P.S.
ale przyznaj ze to bylo zabawne ze Nasz Kolega rozebral i wyczyscil pompe po czym zadowolony zapytal- gdzie ona wlasciwie jest?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/