MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Ile powinien palić silnik 2,8
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=19885
Strona 1 z 2

Autor:  Wit'Old [ śr lip 19, 2006 9:55 am ]
Tytuł:  Ile powinien palić silnik 2,8

Wit'am

Koledzy czy macie jakieś dane katalogowe, jeszcze lepiej z własnego doświadczenia ile powinien palić taki silnik.

Ja mam wtrysk - wygląda to jak na zdjęciu:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11532 ... G_2652.jpg


I spalanie trochę mnie zaskakuje (na minus) jeżdżąc powoli 90-100 km/h
spalił mi blisko 20l.

Dodam, że auto ma klime - tu szczerze mówiąc nie wiem czy nie tkwi problem, bo jadąc z wyłączną Klimą w momencie kiedy ją włączę (nawiewem) w następnej sekundzie dmucha zimne powietrze - tak jakby cały czas pracowała.
Czy tu jest jakiś włącznik klimy, poza nawiewem?
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11532 ... G_2638.jpg

PozdroWit

Autor:  Wookee [ śr lip 19, 2006 2:23 pm ]
Tytuł: 

Według http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html - 12,5l. Około 20l to pali 450 po mieście.

Autor:  Wit'Old [ śr lip 19, 2006 4:28 pm ]
Tytuł: 

Tak też mi się wydawało.
Może znacie kogoś w okolicy W-wy kto może to dobrze poustawiać?

Autor:  WeebShut [ śr lip 19, 2006 4:35 pm ]
Tytuł: 

D - Jet, pali trochę więcej niż K - Jet czy gaźnik, ale w mieście powinien Ci się w 15 litrach przy włączonej klimie zmieścić.

W Warszawie niestety nie znam nikogo, znam za to magika w Opolu, który w W116 doprowadził tego D - Jeta to ładu i składu. Ma piekny klang i generalnie poleciłbym każdemu.

Autor:  sebi [ śr lip 19, 2006 8:26 pm ]
Tytuł: 

Ja czasem pomykam 250CE, tak jak dzisiaj, silnik starszy, mniej doskonały, ale po kapitalce i jeszcze mój, do rzeczy spala na trasie około 11-12 litrów ale po miastku i w czasie nerwowej jazdy wychleje nawet 25 litrów.

Autor:  luki26 [ czw lip 20, 2006 7:13 am ]
Tytuł: 

A nie jeździsz ty kolego na wzbogaconej mieszance? Czy w ogóle silnik pracuje tak jak powinien – wg Ciebie? Jeżeli chodzi układ wtrysku to przyczyna takiego spalania może być min. awaria modułu wzbogacania mieszanki, co może być spowodowane uszkodzeniem czujnika temperatury – tak było w 123 mojego ojca. To by można jeszcze sprawdzić. A w ogóle jaki masz dokładnie typ układu wtryskowego?

Autor:  Wit'Old [ czw lip 20, 2006 9:28 am ]
Tytuł: 

Nie wiem, jaki to układ wtryskowy. Jeżeli ze zdjęcia nie wynika, to może zerknę - tylko nie wiem, na co mam patrzeć.

Silnik w zasadzie daje radę, odjazd ma. Czasem jak jest zimny potrafi zgasnąć przy zatrzymywaniu się (automat).
Ostatnio powymieniałem płyn (silnik, skrzynia, chłodnica) i filtry.


Wit

Autor:  luki26 [ czw lip 20, 2006 9:41 am ]
Tytuł: 

Znaczy chodzi mi o to czy to D jetronic czy K jetronic czy KE jetronic – w miarę znam te układy ale nie wiem jakie były pakowane do W 115 – mam diesla. Jakbym wiedział to bym się zastanowił nad tym – w sumie nie jednego K/KE jetronica się już rozmontowywało i składało. ;)

Autor:  WeebShut [ czw lip 20, 2006 10:10 am ]
Tytuł: 

luki26 pisze:
w miarę znam te układy ale nie wiem jakie były pakowane do W 115


luki26 pisze:
w sumie nie jednego K/KE jetronica się już rozmontowywało i składało


To znasz czy nie znasz. [szalone]

Wit'Old pisze:
Nie wiem, jaki to układ wtryskowy.


Z tego co widać na zdjęciach to D-Jetronic.

Wit'Old pisze:
Jeżeli ze zdjęcia nie wynika, to może zerknę - tylko nie wiem, na co mam patrzeć


Zobacz czy we wnętrzu, na prawej ściance w nogach pasażera masz komputer ( jest duży i znajduje się tam taka jakby kratka wentylacyjna ), który będzie odpowiedzialny za sterowanie.

Autor:  luki26 [ czw lip 20, 2006 11:28 am ]
Tytuł: 

Zdjęć na swoim sprzęcie nie próbuje otwierać bo się zawiesić może a mam ważne programy otwarte i byłaby klapa więc twojego nie widziałem – obejrzę sobie popołudniu.
Jak D to 1. Awaria modułu nagrzewania ( jak w K/KE).
2. Sprawdź czy przewód od miernika ciśnienia do urządzenia dawkującego jest szczelny i czy ma dobrą drożność – przekłamanie tej danej ( a D pracuje na mechanicznej niestety zasadzie i opiera dawkowanie paliwa za pomocą takich zaworków w funkcji ciśnienia ) powoduje ostre zaburzenia dozownika.
3. Ja sprawdziłbym też czujnik ciśnienia.
Kwestia niewłaściwej regulacji też może oczywiście powodować taki apetyt. Postaram się znaleźć jakiś w miarę przystępny schemat i go zeskanować ale lepiej żeby regulację zrobił specjalista.

Autor:  WeebShut [ czw lip 20, 2006 12:26 pm ]
Tytuł: 

Stary co Ty piszesz :o aż mnie głowa boli. Mimo, że nie jestem mechanikiem to jakbyś mi takie herezje opowiadał, to czym prędzej zabierałbym samochód z Twojego warsztatu.

luki26 pisze:
2. Sprawdź czy przewód od miernika ciśnienia do urządzenia dawkującego jest szczelny i czy ma dobrą drożność – przekłamanie tej danej ( a D pracuje na mechanicznej niestety zasadzie i opiera dawkowanie paliwa za pomocą takich zaworków w funkcji ciśnienia ) powoduje ostre zaburzenia dozownika.


Skąd Ty te informacje posiadasz ?

D-Jetronic jest wtryskiem elektrycznym. A rzekbym nawet elektronicznym, bo opierał sie juz na przedpotopowej elektronice.

Ponieważ D-Jet w mojej W116 wymagał doprowadzenia go do stanu uzywalności, przydatne okazały się informacje od kogoś kto na tych silnikach zjadł własne zęby.

Więc luki26 Tobie podaję te informacje, żebyś najpierw poczytał a później doradzał, bo pisanie bajek to Ci idzie rewelacyjnie [oczko]

KLIK1

KLIK2

Wit'Old może te dane przydadzą Ci sie, jak pojedziesz zwizytować warsztaty. W Opou tylko jeden podjął się doprowadzenia tego silnika do stanu, w którym sprawia radośc z używania.

Pozdrawiam i Powodzenia

Autor:  Wit'Old [ pn lip 24, 2006 10:53 am ]
Tytuł: 

WeebShut - dzięki za linki

Tak we wnętrzu pasażera ma komputer (ponoć droga zabawka jak się zepsuje).

Tak ty wygląda, ale niestety pali dalej jak smok i nie bardzo wiem co z tym zrobić.

Wit'Old

Autor:  WeebShut [ pn lip 24, 2006 11:25 am ]
Tytuł: 

Wit'Old pisze:
WeebShut - dzięki za linki


Nie ma sprawy, ja też długo walczyłem, a malo kto wogóle zna ten silnik. Siedziałem godzinami z mechanikiem i metodą prób i błędów do wszystkiego dochodzilismy.

Wit'Old pisze:
Tak we wnętrzu pasażera ma komputer (ponoć droga zabawka jak się zepsuje)


Droga to mało powiedziane, raczej już niedostępna.

Wit'Old pisze:
Tak ty wygląda, ale niestety pali dalej jak smok i nie bardzo wiem co z tym zrobić.


Może właśnie jest to wina tego sterownika. Powiem Ci szczerze, że nie miałem tego problemu i nie bardo umiem Ci cokolwiek poradzić.

Jedyne co moge Ci polecić to mechanika u którego ja robiłem, ale niestety jest w Opolu [szalone]

Autor:  arbies [ śr lip 26, 2006 11:00 am ]
Tytuł: 

Panaowie, jam mam silnik 230 i średnie spalanie miasto/trasa to 15l. Gaźnik ustawiałem wiele razy za kupe kasy a spalanie pozostawało bez zmian, o zgrozo nawet o 0,3l jest większe... :cry:

Autor:  WeebShut [ śr lip 26, 2006 11:54 am ]
Tytuł: 

Arbies ale 15 przy 20 to jest spora różnica.

Nawet W116 280SE na D- Jet mimo, że jest sporo cięższe chleje mniej. Uważam, ze trzeba to zdiagnozować.

A tak mi przyszło na myśl, może gdzieś gubisz paliwo, nieszczelne węże.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/