MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ile powinien palić silnik 2,8 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=19885 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Wit'Old [ śr lip 19, 2006 9:55 am ] |
Tytuł: | Ile powinien palić silnik 2,8 |
Wit'am Koledzy czy macie jakieś dane katalogowe, jeszcze lepiej z własnego doświadczenia ile powinien palić taki silnik. Ja mam wtrysk - wygląda to jak na zdjęciu: http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11532 ... G_2652.jpg I spalanie trochę mnie zaskakuje (na minus) jeżdżąc powoli 90-100 km/h spalił mi blisko 20l. Dodam, że auto ma klime - tu szczerze mówiąc nie wiem czy nie tkwi problem, bo jadąc z wyłączną Klimą w momencie kiedy ją włączę (nawiewem) w następnej sekundzie dmucha zimne powietrze - tak jakby cały czas pracowała. Czy tu jest jakiś włącznik klimy, poza nawiewem? http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11532 ... G_2638.jpg PozdroWit |
Autor: | Wookee [ śr lip 19, 2006 2:23 pm ] |
Tytuł: | |
Według http://macmerc.eltrakon.pl/index0.html - 12,5l. Około 20l to pali 450 po mieście. |
Autor: | Wit'Old [ śr lip 19, 2006 4:28 pm ] |
Tytuł: | |
Tak też mi się wydawało. Może znacie kogoś w okolicy W-wy kto może to dobrze poustawiać? |
Autor: | WeebShut [ śr lip 19, 2006 4:35 pm ] |
Tytuł: | |
D - Jet, pali trochę więcej niż K - Jet czy gaźnik, ale w mieście powinien Ci się w 15 litrach przy włączonej klimie zmieścić. W Warszawie niestety nie znam nikogo, znam za to magika w Opolu, który w W116 doprowadził tego D - Jeta to ładu i składu. Ma piekny klang i generalnie poleciłbym każdemu. |
Autor: | sebi [ śr lip 19, 2006 8:26 pm ] |
Tytuł: | |
Ja czasem pomykam 250CE, tak jak dzisiaj, silnik starszy, mniej doskonały, ale po kapitalce i jeszcze mój, do rzeczy spala na trasie około 11-12 litrów ale po miastku i w czasie nerwowej jazdy wychleje nawet 25 litrów. |
Autor: | luki26 [ czw lip 20, 2006 7:13 am ] |
Tytuł: | |
A nie jeździsz ty kolego na wzbogaconej mieszance? Czy w ogóle silnik pracuje tak jak powinien – wg Ciebie? Jeżeli chodzi układ wtrysku to przyczyna takiego spalania może być min. awaria modułu wzbogacania mieszanki, co może być spowodowane uszkodzeniem czujnika temperatury – tak było w 123 mojego ojca. To by można jeszcze sprawdzić. A w ogóle jaki masz dokładnie typ układu wtryskowego? |
Autor: | Wit'Old [ czw lip 20, 2006 9:28 am ] |
Tytuł: | |
Nie wiem, jaki to układ wtryskowy. Jeżeli ze zdjęcia nie wynika, to może zerknę - tylko nie wiem, na co mam patrzeć. Silnik w zasadzie daje radę, odjazd ma. Czasem jak jest zimny potrafi zgasnąć przy zatrzymywaniu się (automat). Ostatnio powymieniałem płyn (silnik, skrzynia, chłodnica) i filtry. Wit |
Autor: | luki26 [ czw lip 20, 2006 9:41 am ] |
Tytuł: | |
Znaczy chodzi mi o to czy to D jetronic czy K jetronic czy KE jetronic – w miarę znam te układy ale nie wiem jakie były pakowane do W 115 – mam diesla. Jakbym wiedział to bym się zastanowił nad tym – w sumie nie jednego K/KE jetronica się już rozmontowywało i składało. ![]() |
Autor: | WeebShut [ czw lip 20, 2006 10:10 am ] |
Tytuł: | |
luki26 pisze: w miarę znam te układy ale nie wiem jakie były pakowane do W 115 luki26 pisze: w sumie nie jednego K/KE jetronica się już rozmontowywało i składało To znasz czy nie znasz. ![]() Wit'Old pisze: Nie wiem, jaki to układ wtryskowy. Z tego co widać na zdjęciach to D-Jetronic. Wit'Old pisze: Jeżeli ze zdjęcia nie wynika, to może zerknę - tylko nie wiem, na co mam patrzeć
Zobacz czy we wnętrzu, na prawej ściance w nogach pasażera masz komputer ( jest duży i znajduje się tam taka jakby kratka wentylacyjna ), który będzie odpowiedzialny za sterowanie. |
Autor: | luki26 [ czw lip 20, 2006 11:28 am ] |
Tytuł: | |
Zdjęć na swoim sprzęcie nie próbuje otwierać bo się zawiesić może a mam ważne programy otwarte i byłaby klapa więc twojego nie widziałem – obejrzę sobie popołudniu. Jak D to 1. Awaria modułu nagrzewania ( jak w K/KE). 2. Sprawdź czy przewód od miernika ciśnienia do urządzenia dawkującego jest szczelny i czy ma dobrą drożność – przekłamanie tej danej ( a D pracuje na mechanicznej niestety zasadzie i opiera dawkowanie paliwa za pomocą takich zaworków w funkcji ciśnienia ) powoduje ostre zaburzenia dozownika. 3. Ja sprawdziłbym też czujnik ciśnienia. Kwestia niewłaściwej regulacji też może oczywiście powodować taki apetyt. Postaram się znaleźć jakiś w miarę przystępny schemat i go zeskanować ale lepiej żeby regulację zrobił specjalista. |
Autor: | WeebShut [ czw lip 20, 2006 12:26 pm ] |
Tytuł: | |
Stary co Ty piszesz ![]() luki26 pisze: 2. Sprawdź czy przewód od miernika ciśnienia do urządzenia dawkującego jest szczelny i czy ma dobrą drożność – przekłamanie tej danej ( a D pracuje na mechanicznej niestety zasadzie i opiera dawkowanie paliwa za pomocą takich zaworków w funkcji ciśnienia ) powoduje ostre zaburzenia dozownika.
Skąd Ty te informacje posiadasz ? D-Jetronic jest wtryskiem elektrycznym. A rzekbym nawet elektronicznym, bo opierał sie juz na przedpotopowej elektronice. Ponieważ D-Jet w mojej W116 wymagał doprowadzenia go do stanu uzywalności, przydatne okazały się informacje od kogoś kto na tych silnikach zjadł własne zęby. Więc luki26 Tobie podaję te informacje, żebyś najpierw poczytał a później doradzał, bo pisanie bajek to Ci idzie rewelacyjnie ![]() KLIK1 KLIK2 Wit'Old może te dane przydadzą Ci sie, jak pojedziesz zwizytować warsztaty. W Opou tylko jeden podjął się doprowadzenia tego silnika do stanu, w którym sprawia radośc z używania. Pozdrawiam i Powodzenia |
Autor: | Wit'Old [ pn lip 24, 2006 10:53 am ] |
Tytuł: | |
WeebShut - dzięki za linki Tak we wnętrzu pasażera ma komputer (ponoć droga zabawka jak się zepsuje). Tak ty wygląda, ale niestety pali dalej jak smok i nie bardzo wiem co z tym zrobić. Wit'Old |
Autor: | WeebShut [ pn lip 24, 2006 11:25 am ] |
Tytuł: | |
Wit'Old pisze: WeebShut - dzięki za linki Nie ma sprawy, ja też długo walczyłem, a malo kto wogóle zna ten silnik. Siedziałem godzinami z mechanikiem i metodą prób i błędów do wszystkiego dochodzilismy. Wit'Old pisze: Tak we wnętrzu pasażera ma komputer (ponoć droga zabawka jak się zepsuje) Droga to mało powiedziane, raczej już niedostępna. Wit'Old pisze: Tak ty wygląda, ale niestety pali dalej jak smok i nie bardzo wiem co z tym zrobić.
Może właśnie jest to wina tego sterownika. Powiem Ci szczerze, że nie miałem tego problemu i nie bardo umiem Ci cokolwiek poradzić. Jedyne co moge Ci polecić to mechanika u którego ja robiłem, ale niestety jest w Opolu ![]() |
Autor: | arbies [ śr lip 26, 2006 11:00 am ] |
Tytuł: | |
Panaowie, jam mam silnik 230 i średnie spalanie miasto/trasa to 15l. Gaźnik ustawiałem wiele razy za kupe kasy a spalanie pozostawało bez zmian, o zgrozo nawet o 0,3l jest większe... ![]() |
Autor: | WeebShut [ śr lip 26, 2006 11:54 am ] |
Tytuł: | |
Arbies ale 15 przy 20 to jest spora różnica. Nawet W116 280SE na D- Jet mimo, że jest sporo cięższe chleje mniej. Uważam, ze trzeba to zdiagnozować. A tak mi przyszło na myśl, może gdzieś gubisz paliwo, nieszczelne węże. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |