MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Nr autom. skrzyni biegów
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=19846
Strona 1 z 1

Autor:  arbies [ sob lip 15, 2006 4:46 pm ]
Tytuł:  Nr autom. skrzyni biegów

Mam nową skrzynię biegów, dzisiaj spisałem numery:

123 2700201722 113 02 030954

ciekawe w jakim aucie była montowana, bo ja ją wyjąłem z W115 diesla 240. Od mojej 230.4 różni się tylko miską olejową-jest głębsza.
Cyfra pierwsza sugeruje, że to chyba od 123.

Proszę o pomoc w identyfikacji
PS
WALENTINE123 POMOCY !

Autor:  VALENTINE123 [ sob lip 15, 2006 8:23 pm ]
Tytuł: 

Jest to 4 biegowa skrzynia z konwerterem.Była montowana w 123 z silnikiem 250 ,a dokładnie w 123.003;123.026;123.028;123.086

Autor:  arbies [ ndz lip 16, 2006 2:50 pm ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
Jest to 4 biegowa skrzynia z konwerterem.Była montowana w 123 z silnikiem 250 ,a dokładnie w 123.003;123.026;123.028;123.086


Wielkie dzięki! Ale co daje taki konwerter? Mogę ja założyć do silnika 230 (115 954...)?
Pytam, gdyż padł mi 4 bieg, w momencie redukcji z D na S i odwrotnie auto traci moc, poprostu bardzo się ślizga. Przy wyprzedzaniu przeżywam chwile grozy :cry: . Jak sie dowiadywałem łatwiej i taniej będzie wymnienić skrzynbię niż naprawiać starą. A za naprawę zawołali:
- wyjęcie 350 pln
- wymniana uszeczelek (ponoć wszystkie się zrywają przy demontażu) ok.250 pln
- i naprawa (w zależności co jest zepsute) 200 - 1000 pln

..tylko jaką będę miał pewnośc, że ta "nowa" będzie sprawna :-?

Autor:  luki26 [ pn lip 17, 2006 7:23 am ]
Tytuł: 

W mojej Omedze ( 3,0 V6 1995 r. ) też skończył się automat - rozmawiałem z wieloma mechanikami i porównywałem ceny - wniosek co do zasady takich rzeczy sie nie wymienia takie rzeczy kupuje się na szrocie i wymienia w całości. Skrzynia do merolka 123 ( bo taka Ci pasuje ) to koszt ok. 400 do 500 zł nie więcej.

Autor:  MATHIEW [ pn lip 17, 2006 7:36 pm ]
Tytuł: 

Boże ,gdzie ci powiedzieli 350 pln za wyjecie?zdaje sie ze chca ci policzyc jak za tiptrinic z BMW o dlugosci 1metra
ja mam w tej chwili 4 tą skrzynie, dwie zepsuli mechanicy ze 20 lat temu
jedna mam zapasowa, ale nie jestem nia zachwycony i dlatego jest na zapasie.
ta ktora mam obecnie pochodzi od mojego dawcy i wyregulowana jest idealnie , a przelozenie skrzyn trwalo dokladnie 40 minut ,przy czym pomagal mi moj brat a obaj nie jestesmy mechanikami.
a wracajac do twojej skrzyni radzilbym pokrecic nastawieniami tego ciegna ktore w 240D3.0 idzie ponad zaworami(takie z luzem od obrotow silnika) dlatego ze ono jest odpowiedzialne za wyzsze przelozenia,.zaraz po przekladce bieg 4ty zalanczal mi sie z wielkim kopem przy 45 na godzine
(najlepiej wkrecic ze dwa obroty głowki zapiac ciegno,przejechac sie samochodem jak nie ma efektu to powtorzyc wkrecanie, znow sie przejechac jak jest gorzej to wykrecac i tak do skutku,chyba ze jest juz za pozno na regulacje ale w/g twojego opisu to kwestia raczej niedomykajacego sie zaworu niz tarczek sprzeglowych bo pozostale biegi ciągną, nie jest to pompowanie oleju bo nie jechalbys wcale i nie jest to zuzycie skrzyni bo najpierw stracilbys wsteczny bieg
od przelozen 1,2,3 regulacja znajduje sie bezposrednio na ciegnie idacym do dzwigni sterowania przeplywem w skrzyni( ponizej kolektora wydechowego)

pozdrawiam
maciej

Autor:  arbies [ śr lip 26, 2006 11:04 am ]
Tytuł: 

MATHIEW pisze:
Boże ,gdzie ci powiedzieli 350 pln za wyjecie?zdaje sie ze chca ci policzyc jak za tiptrinic z BMW o dlugosci 1metra
ja mam w tej chwili 4 tą skrzynie, dwie zepsuli mechanicy ze 20 lat temu
jedna mam zapasowa, ale nie jestem nia zachwycony i dlatego jest na zapasie.
ta ktora mam obecnie pochodzi od mojego dawcy i wyregulowana jest idealnie , a przelozenie skrzyn trwalo dokladnie 40 minut ,przy czym pomagal mi moj brat a obaj nie jestesmy mechanikami.
a wracajac do twojej skrzyni radzilbym pokrecic nastawieniami tego ciegna ktore w 240D3.0 idzie ponad zaworami(takie z luzem od obrotow silnika) dlatego ze ono jest odpowiedzialne za wyzsze przelozenia,.zaraz po przekladce bieg 4ty zalanczal mi sie z wielkim kopem przy 45 na godzine
(najlepiej wkrecic ze dwa obroty głowki zapiac ciegno,przejechac sie samochodem jak nie ma efektu to powtorzyc wkrecanie, znow sie przejechac jak jest gorzej to wykrecac i tak do skutku,chyba ze jest juz za pozno na regulacje ale w/g twojego opisu to kwestia raczej niedomykajacego sie zaworu niz tarczek sprzeglowych bo pozostale biegi ciągną, nie jest to pompowanie oleju bo nie jechalbys wcale i nie jest to zuzycie skrzyni bo najpierw stracilbys wsteczny bieg
od przelozen 1,2,3 regulacja znajduje sie bezposrednio na ciegnie idacym do dzwigni sterowania przeplywem w skrzyni( ponizej kolektora wydechowego)

pozdrawiam
maciej


350 pln powiedzieli secjaliści z Łodzi ul. Bałtycka (dziel. Kurczaki) (P.Kozłowski). Jest to przeniesiony zakład z ul. Wycieczkowej, ponoć są najlepsi jesli chodzi o tą profesję.

Autor:  MATHIEW [ śr lip 26, 2006 10:42 pm ]
Tytuł: 

coz,szlachectwo zobowiazuje...

Autor:  kocur [ czw lip 27, 2006 1:18 pm ]
Tytuł: 

Chciałbym się podpiąć pod temat - w pobliskim warsztacie leży automat z numerem 123 271 1901, a umieszczony na nim konwerter nosi numer 123 257 0115 (na ile się da odczytać, końcówka jest niepewna). Od czego to jest? Bo może się by komuś przydało, jeśli jeszcze leży. Do mnie telefon 694 140 280.
Pozdrawiam

Autor:  Wojtek123 [ pt lip 28, 2006 2:03 am ]
Tytuł: 

arbies pisze:
Jest to przeniesiony zakład z ul. Wycieczkowej, ponoć są najlepsi jesli chodzi o tą profesję.


Słyszałem o nich same dobre opinie [ok]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/