MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Sprężanie w 115 220D https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=19365 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Martin [ pn cze 19, 2006 10:31 am ] |
Tytuł: | Sprężanie w 115 220D |
Witam dzisiaj dostałem do regulacji w115 220D na pierwszy ogień poszły zawory luzy na ssących były 0,4 ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn cze 19, 2006 4:24 pm ] |
Tytuł: | |
wydaje mi sie ze to kaplica raczej.....Diesel MB powinien miec cos około 28-30 (chyba) wydaje mi sie ze okolice 20 to za mało...W lato starczy ..ale co zimą??? |
Autor: | Xytras [ pn cze 19, 2006 4:26 pm ] |
Tytuł: | |
28 to chyba norma dla nowego silnika, ale minimalnie to nie wiem ile moze miec... Ale te 16 na ostatnim garnku to chyba smiech... |
Autor: | mojojojo13 [ pn cze 19, 2006 5:15 pm ] |
Tytuł: | |
a mi się zdaję że OM 615 powinien miec książkowe 22 a minimalne chyba 15? dobrze gadam? to wg książki ADIcar wogule jakoś silniki MB w w115 mają niskie ciśnienie (niewiem jak w reszcie)- z tego co udało mi się dowiedzieć to benzyna 2,0 ma nominlnie 9,5 a czy właściciel na 100% mówi prawdę? czy nie zarządał od nich na koniec wykonania pomiarów ciśnienia z wydrukiem? A jak go pytałes jakie miał po remoncie to co mówił?. Do tego ta choinka liczbowa -na każdym inne ciśnienie - jeśli pomimo tago został by oszukany to jak najbardziej pseudo Warsztat powinien się znaleźć na jakiejś czarnej liście aha - a jakie ma na panewkach ciśnienie na rozgrzanym silniku?(chcociażby wg odczytu pokładowego) |
Autor: | Xytras [ pn cze 19, 2006 5:47 pm ] |
Tytuł: | |
A moze masz racje... |
Autor: | Martin [ pn cze 19, 2006 6:54 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Jeżeli chodzi o ciśnienie oleju to jest ok reszta leży i autko nie zuzywa oleju śilnikowego co widać po próbie na ciepło. Co do ciśnienia spręzania w 2.o Benzyna to nominalne to 11,5 a ze swojego doświadczenia wiem że może dojść do 14-15 tak mam w swojej 250ce po remoncie i jeszcze jedno w tej 220D jest tak zwany "komin" po otwarciu wlewu oleju w pokrywie zaworowej czyli przedmuch. Możliwości sa dwie niezrobili szlifu bloku albo zamki pierścieni są w jednej lini (miałem tak złozony silnik 230.6) ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ pn cze 19, 2006 7:29 pm ] |
Tytuł: | |
ufff a ja myślałem że w mojej 200 mam za duże ![]() A dane o ratio compression mam z mac merca Cytuj: Bore x stroke 87 x 83,6 mm
Total displacement 1988 ccm (tax classification: 1971 ccm) Compression ratio 9,0 Crankshaft bearing 5 Output 95 hp / 70 kW at 4800 /min jeszcze ciekawi mnie jedna rzecz - kiedy klient robił remot - i czy mówił jakie cisnienie mial po wyjechaniu z awrsztatu - bo to chyba podstawa przy remoncie - no i cena - i czy bedzie reklamował zanim narobi krzyku? |
Autor: | Martin [ pn cze 19, 2006 8:02 pm ] |
Tytuł: | |
Remont tego diesla był 800 km !!!! temu spręzanie przed remontem było podobne jak po remoncie najmniejszy wynik to 16. Maiły być zrocione szlify z yulejowaniem a koszt maprawy to 2900 zł. Spręzanie niebyło sprawdzane i gość mówił zeby niesprawdzać bo niema potrzeby ![]() ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn cze 19, 2006 8:05 pm ] |
Tytuł: | |
Mojojo -te dane to stopien spręzania a nie tzw kompresja .Stopien sprezania to stosunek pojemnosci cylindra do komory spalania.... |
Autor: | amon [ pn cze 19, 2006 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Diesel MB powinien miec cos około 28-30 (chyba) wydaje mi sie ze okolice 20 to za mało...W lato starczy ..ale co zimą???
Takiego ciśnienia chyba nie miał żaden W 115 opuszczający fabrykę wg Motor-Technik numer 172/174 z roku 1973 (184 strony o W115 200-220 d) ciśnienie niezależnie od silnika 200/220 d to 22-24 a dopuszczalne to 17. Różnica pomiędzy cylindrami nie powinna przekraczać 3. Jeśli chodzi o stosunek pojmności i ciśnienia to 21:1 (podaje to każda książka obsługi tego samochodu dostarczona przez sprzedawcę) |
Autor: | Martin [ pn cze 19, 2006 8:52 pm ] |
Tytuł: | |
Ksiązki piszą o spręzaniu nominalnym 22-24 ja sam osobiście na ciepłym silniku mierzyłem kompresje w 123 240D i było 29-28-29-30 wiem że olej silnikowy był spalany w niewielkiej ilośi i to było przyczyną doszczelnienia. Wiem jak zrobić silnik np. 200D żeby miał 27-30 |
Autor: | mojojojo13 [ pn cze 19, 2006 10:12 pm ] |
Tytuł: | |
Martin pisze: Remont tego diesla był 800 km !!!! temu spręzanie przed remontem było podobne jak po remoncie najmniejszy wynik to 16. Maiły być zrocione szlify z yulejowaniem a koszt maprawy to 2900 zł. Spręzanie niebyło sprawdzane i gość mówił zeby niesprawdzać bo niema potrzeby autko podbierało troche oleju i po 500 km mu przeszło (pierścienie się dopasowały do starej tuleji ) Co do reklamacji to pojechał dzisaj do niego i zobaczymy aha i według tego "mechanika" wtryski były ok dzisiaj osobiście sprawdziłem wszystkie "leją" !!! no to niezly fachura - jeśli tak traktuje klientów to zakładam ze pojdzie po najmniejszej lini oporu i zwali wine na cos - i o czywiscie odmówi reklamacji. Cytuj: Mojojo -te dane to stopien spręzania a nie tzw kompresja .Stopien sprezania to stosunek pojemnosci cylindra do komory spalania.... ok - dzięki - człowiek całe życie się uczy Cytuj: Wiem jak zrobić silnik np. 200D żeby miał 27-30
ale to ma wpływ na żywotność silnika-negatywnie? no i wnioskuje że na moc - pozytywnie |
Autor: | Draka [ wt cze 20, 2006 11:08 am ] |
Tytuł: | |
Ja w moim 200D miałem całkiem fajne ciśnienie (1-21, 2,3,4-23) ale z paleniem bylo krucho. Tragedią okazał sie test szczelności cylindrów. Ponieważ urwała się prowadnica musiałem zmienić głowicę ( i tak była z 240 w123 a mam 200 w 115) i wtedy okazało sie ze trzy gniazda były pękniete, a zawory były wyjątkowo głeboko, przy okazji wyszło, że motor jest świeżo po szlifie i honowaniu ![]() P.S. Ostatnio widziałem na własne oczy 240D - po 30 na gar czyli możliwe! |
Autor: | Xytras [ wt cze 20, 2006 11:11 am ] |
Tytuł: | |
A ze zapytam glupio, jak testowac wtryskiwacze? |
Autor: | Draka [ wt cze 20, 2006 11:40 am ] |
Tytuł: | |
Xytras pisze: A ze zapytam glupio, jak testowac wtryskiwacze? Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Obawiam sie, że samemu nic nie sprawdzisz, ale w zakładach zajmujących się regeneracją wtrysków i ich regulacją maja takie specjalne pompy, chyba nawet ręczne z taką wajchą i przy jej pomocy można już dużo zdziałać.
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |