MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kilka pytań odnośnie podłogi https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=18153 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Bader [ pt kwie 07, 2006 12:32 pm ] |
Tytuł: | Kilka pytań odnośnie podłogi |
Witam ![]() Zamierzam się w najbliższym czasie zabrać za podłogę w swoim "czołgu". Chodzi o dokładne oczyszczenie z pchającej się tam rdzy i porządne wygłuszenie. Mam w związku z tym kilka pytań : 1. Czym najlepiej było by potraktować podłogę po doczyszczeniu do gołej blachy ? 2. Jak najlepiej wygłuszyć podłogę - kłaść maty bitumiczne czy może wylać jakiś specyfik ? 3. Na zewnątrz chciałbym dać wyciszenie z włókniny z tym że trzeba by je pewnie opakować w jakąś folię żeby nie zbierało wilgoci - czy jest sens robić coś takiego ? ![]() Zupełnie się na tym nie znam więc będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | teope [ pt kwie 07, 2006 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
witam, za bardzo to niepomogę ale co do PKT 2 to bardzo polecam to: http://allegro.pl/item94965427__zamiast ... zaca_.html zastosowałem ten specyfik w kilku autach budując stereo a i u siebie w w123 wyciszałem tym całe auto i służyło pod zabudowe car audio i efekt jest zaje....., napewno o wiele lepiej zdaje egzamin niż maty bitumiczne dostępne w sklepach czy na allegro pozdrawiam |
Autor: | Bader [ pt kwie 07, 2006 6:29 pm ] |
Tytuł: | |
Trafiłem już na tą aukcję i szczerze mówiąc mocno się zastanawiam. Nie wiem tylko jak zabezpieczyć podłogę żeby po położeniu takiej warstwy nie rdzwiała mi od środka, poza tym takie wyciszenie jest pewnie kłopotliwe przy ewentualnych późniejszych naprawach podłogi - maty można zawsze ściągnąć... ![]() Sam już nie wiem - chcę tylko żeby było cichutko i nie rdzewiało ![]() |
Autor: | MATHIEW [ sob kwie 08, 2006 1:04 am ] |
Tytuł: | |
zanim zaczniesz paprac cudownymi specyfikami sprubuj kupic gabke tapicerska ze 2 cm gruba (koszt ze 20 pln) plyta ma wielkosc 100X140 albo cos kolo tego ,polOz to na tunel walu i nakryj kokpitem a w dalszej czesci dywanem. reszte przyklej punktowo do tylnej grodzi i nakladz pod tylna kanape. takie rozwiazanie ma tylko same zalety : 1) czas potrzebny na cala operacje 2) nie musisz sie martwic ze cos ci zre samochod a ty tam nie mozesz zajrzec 3) cena calego przedsiewziecia i4) w przypadku gdy cie poziom ciszy nie satyswakcjonuje zawsze mozesz kupic paste i bawic sie w malowanie 5) gabki zawsze mozesz sie bezstresowo pozbyc jezeli jestes nadal nieusatysfakcjonowany to 1cm grubosci gabke podlóż pod wszystkie dywany, ana drzwi pod tapicerke boczkow przyklej piane taka jak daje sie pod panele podlogowe w domu. ja tak wlasnie zrobilem tylko ze poszedlem jeszcze dalej i w czasie gdy mialem zdjeta podsufitke wszystko okleilem 1 cm gabka , tylko wtedy trzeba miec wyciagniete szyby (przód i tyl) na dzien dzisiejszy w samochodzie jest tak cicho ze irytuje mnie dzwiek skrzypiacej tapicerki ( bo jest nowa ,ma ze 3 tygodnie). koszt kleju gabki i pianKi (tej od paneli ) to jakies 60 pln plus robota. |
Autor: | kruszyn [ sob kwie 08, 2006 7:04 am ] |
Tytuł: | |
Jezeli chodzi o gabki i wygluszenia poszukaj moze w warszawie jest jakis oddzial firmy ,,deka,, hurtownia materialow tapicerskich ... (oraz systemy docieplen i wygluszen) ... gabke mozna tam kupic w arkuszach 200/160cm, jest do wyboru kilka gestosci a jezeli chodzi o grubosc tna to na miejscu z takich 150cm grubosci blokow. Do tego maja duzy wybor materialow wygluszeniowych i izolacyjnych grubosci od 0,50 do 40mm (nie pamietam ale chyba masz kawalki takich mat pod wycieraczkami)..... Co do gabki jezeli bedzie Ci gdzies leciala woda to sam wiesz co sie bedzie dzialo .. nasiaknie zacznie smierdziec i po jakims czasie zacznie sie rozpadac i rozrywac...... ale zastanow sie nad matami jakie montuje np Sebi w remontowanych autach troche kosztuja ale chyba to bedzie najlepszy efekt. pozdrawiam ![]() |
Autor: | Maniek [ sob kwie 08, 2006 7:32 am ] |
Tytuł: | |
Wszystko już było i to wiele razy ale to nic nie przeszkadza by poskrobać ponownie ![]() W kwestii tego co na goła blachę to zastanawiam się czy nie warto by było spróbować tego odrdzewiacza ortofosforowego co stosuje sebi. Na to jakiś grunt (najlepszy to pewnie Euroxy czy inny tego typou, ale może być i okrętówka też jest niezła) Na to w zależności czy to podłoga: 1 od spodu czy 2 od środka: Ad 1 na większe powierzchnie baranek tylko nie w sprayu bo to g... warte a na mniejsze jakaś masa uszczelniająca na pędzel itp wynalazki. Ad 2 dałbym lakier względznie cienką warstwę baranka, chlorokauczuku itp. A tytułem uzupełnienia (głównie z kategorii wygłuszania auta) http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=maty http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 97&start=0 http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... =pod%B3oga http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=maty http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 97&start=0 http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... od%B3og%EA to dobre patrz tekst (me :how)`a Miłejj lektury |
Autor: | Bader [ sob kwie 08, 2006 4:06 pm ] |
Tytuł: | |
Maniek pisze: Wszystko już było i to wiele razy ale to nic nie przeszkadza by poskrobać ponownie
![]() Dzięki za wyrozumiałość ![]() Wbrew pozorom użyłem najpierw wyszukiwarki, ale wolałem jeszcze się dopytać zanim narobię sobie problemów ![]() |
Autor: | Bader [ pt kwie 14, 2006 1:46 pm ] |
Tytuł: | |
Autko już wybebeszone do gołego - został jeszcze jeden problem - deska rozdzielcza . Już ze 3 godziny się męczę i nie mogę jej zdjąć ![]() Na dole już wszystko odkręcone, za to coś ją trzyma na górze. Znalazłem 3 nakrętki (na śroku i po bokach), po odrobinie gimnastyki się poddały, ale dalej coś ją trzyma ![]() Czy jest jakiś magiczny sposób na zdjęcie deski, bo już mi ręce opadają ? ![]() Proszę o pomoc - chciał bym skończyć przed zlotem, a tak nie mogę zacząć (deskę muszę zdjąć, bo gdzieś za nią cieknie woda). |
Autor: | mojojojo13 [ pt kwie 14, 2006 1:48 pm ] |
Tytuł: | |
no więc deska rozdzielcza jest wkładana pod uszczelkę szyby przedniej - ale w mojej starej nie trzeba bylo szyby wyciągac bo ktos wczesnie ucioł to co powinno byc pod uszczelką |
Autor: | Bader [ pt kwie 14, 2006 1:53 pm ] |
Tytuł: | |
mojojojo13 pisze: no więc deska rozdzielcza jest wkładana pod uszczelkę szyby przedniej - ale w mojej starej nie trzeba bylo szyby wyciągac bo ktos wczesnie ucioł to co powinno byc pod uszczelką
Dzięki wielkie za szybką pomoc. W takim razie konieczne będzie wyciąganie szyby ? ![]() |
Autor: | kruszyn [ pt kwie 14, 2006 2:04 pm ] |
Tytuł: | |
Bader pisze: mojojojo13 pisze: no więc deska rozdzielcza jest wkładana pod uszczelkę szyby przedniej - ale w mojej starej nie trzeba bylo szyby wyciągac bo ktos wczesnie ucioł to co powinno byc pod uszczelką Dzięki wielkie za szybką pomoc. W takim razie konieczne będzie wyciąganie szyby ? ![]() uwazaj uwazaj |
Autor: | Bader [ śr kwie 19, 2006 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
Szczerze mówiąc to z tego co widzę nikt jej od '72 roku nie ściągał ... EDIT: Udało się już zlokalizować przeciek ![]() Był z prawej strony w połowie wysokości między podłogą a deską - w związku z tym rezygnuje ze zdejmowania deski (niespecjalnie podoba mi się pomysł z wyciąganiem szyby - tym bardziej, że za moment zlot a auto w rozsypce ...). Przecieku nie było widać, bo rdza była zakryta matą głuszącą, a woda wydostawała się przez pęknięcia w macie. Zdrapując maty w innych podejrzanych miejscach trafiłem jeszcze na kilka miejsc gdzie zaczynało rdzewieć, tyle że w innych póki co niegroźnie. Moim zdaniem jest to kolejny argument za zastosowaniem pasty głuszącej zamiast mat. Teraz jak podłoga będzie zabezpieczona zastanawiam się nad położeniem tego specyfiku. |
Autor: | Robson [ czw maja 04, 2006 11:37 am ] |
Tytuł: | Zabezpieczenie podłogi |
Witam. Może taki sposób: jeśli blacha podłogi w środku samochodu jest czysta bez śladów rdzy, to pomalować ją dobrą farbą antykorozyjną potem chlorokauczukową lub widziałem farbę chlorokauczukową z dodatkiem dużej ilości cynku, a jak już jest wszystko dokładnie i szczelnie pomalowane wtedy przykleić maty wygłuszające tak jak to chyba robiono fabrycznie. Gdy blachy nieda się doczyścić do czystego to wtedy pomalować farbą antykorozyjną ale reagującą z rdzą i chamującą dalszy rozwój rdzy i dalej tak samo. Taki mam pomysł nie wiem czy dobry, w końcu specjalistą nie jestem, ale zawsze im więcej możliwości to lepiej coś odpowiedniego wybrać. A co do gąbki na tunel to ciekawe tam w sumie woda nie powinna się dostać, sam chyba tak sprubuje, ale na podłogę i inne miejsca to bym się nie odwarzył. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |