MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Dyfer
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=17816
Strona 1 z 1

Autor:  luki26 [ wt mar 21, 2006 12:21 pm ]
Tytuł:  Dyfer

Mam taką wątpliwość - czy dyfer od W 123 pasuje do W-115 ( I seria rocznik 69). Posypał mi się dyfer a znajomy ma most od 123 tylko nie wiem czy pasuje.
P.S. założyłem zaciski hamulcowe przednie też od w 123 i się okazało że przewody idą inaczej - trzeba było dorabiać końcówki żeby inaczej je wyprowadzić z zacisków. Stąd też nie wiem jak z tym dyfrem czy jakiś problem nie wyjdzie. Może któś ma w tym doświadczenia. :-?

Autor:  filippo [ wt mar 21, 2006 6:25 pm ]
Tytuł:  Po co to komu...

Kolego Szanowny Ty mój.
Na samym początku mojego wywodu witam Cię serdecznie. Przechodząc do rzeczy proszę o swoistą wyrozumiałość dla moich poglądów.
Nie widzę zupełnie sensu wkładania czegokolwiek co jest od W123 do W115. Są to dwa różne auta. Przerabianie oraz dopasowywanie elementów jest działaniem szkodliwym tak dla samochodu jak i jego właściciela.
Zgoda, że dostępność części do W123 jest większa ale z doświadczenia wiem, że z tymi do W115 także nie ma specjalnych problemów szczególnie jeśli chodzi o części mechaniczne. Ceny również nie są aż tak specjalnie wygórowane by nie były do przeskoczenia.
To, że Twój kolega ma części do W123 nie znaczy wcale, że mój kolega czy któregokolwiek innego forumowicza nie ma danej części do W115 (vide Stomek). Forum to służy także kontaktowaniu się potencjalnych sprzedawców i kupców.
Zaraz po zakupie mojego auta okazało się właśnie, że przedni zacisk hamulcowy jest od innego auta. Na szczęście okazało się to podczas ostrego hamowania przed kotem a nie np. dzieckiem bo teraz pewnie siedziałbym w więziennym drelichu!
Wracając do dyfra z W123 to włożenie go do W115 wiąże się zapewne z przeróbką wału a także prawdopodobnie z wymianą skrzyni.
Tyle na dziś.
Życzę miłego klikania i poproszę o uzupełnienie profilu.
Pozdrawiam

Autor:  PK2 [ wt mar 21, 2006 6:54 pm ]
Tytuł: 

Mosty 3.92 i 3.69 mają numery na "123", więc te beczkowe na pewno pasują w starszych W114/115. Co do innych wersji (czyli przełożeń mostów), to się nie wypowiadam, bo nie wiem.

Pozdrawiam

Piotr

Autor:  marcin280e [ wt mar 21, 2006 9:23 pm ]
Tytuł:  Re: Po co to komu...

filippo pisze:
Wracając do dyfra z W123 to włożenie go do W115 wiąże się zapewne z przeróbką wału a także prawdopodobnie z wymianą skrzyni.


Bajki
To sa dokladnie takie same dyfry -należy dobrac jedynie przełozenie.

Pozdrawiam

Autor:  sebi [ wt mar 21, 2006 9:31 pm ]
Tytuł: 

filippo pisze:
Nie widzę zupełnie sensu wkładania czegokolwiek co jest od W123 do W115.


A to dlaczego?? wiele obecnych nowych części jest w ASO jako zamienniki do 115 z modelu 123. Całe tylne zawieszenie w W123 to W115 zresztą podobnie jak w W107 niektóre a przednie jest niemal identyczne. Ostatnio kupiłem cały układ hamulcowy (przewody) do 115 i wyszystko jest od 123 .... ale pasuje idealnie i zaznaczam że to było ASO. Niestety wiele jest takich przypadków zamiany cześci pasującej od kolejnego wcielenia i należy się z tym zgodzić.

Myslę że jeżeli zmiany polegaja na zamiennikach MB to nie mozna mieć do kolegi pretensji :-)

Owszem witamy na forum !!!!

Autor:  filippo [ wt mar 21, 2006 9:46 pm ]
Tytuł:  Słaby jestem

Wybaczcie niewiedzę. Uczę się wciąż.

Autor:  luki26 [ śr mar 22, 2006 7:23 am ]
Tytuł: 

Dzięki za wskazówki. Sam mam mieszane uczucia pakując do mojego staruszka części od W 123. Przyjąłem jednak zasadę - wizualnie to ma byc oryginał zaś co do części mechanicznych... to w miarę mozliwości.
A odnośnie części w ASO to myślałem że to żarty że można tam coś do W115 kupić. Co do zacisków hamulcowych to myślę że te z w 123 choć nie oryginalne to sprawują sie dobrze pod warunkiem że się inaczej wyprowadzi końcówki przewodów. Miłaem alternatywe albo kupić za 45 zeta tłoczek do oryginalnych zacisków albo za taką sama kwote kupić zaciski w extra stanie od w 123. Wybrałem to drugie - sa większe i mają, o ile sie orientuje lepsze osiągi w zakresie hamowania. :)

Autor:  heniekx [ śr mar 22, 2006 10:06 am ]
Tytuł: 

Most pasuje ale nie caly, glowka mostu, wachacze z piastami i poloski bo rama jest zupelnie inna.
Co do wspomnianych przednich zaciskow to powinny pasowac bez przerobek, a jesli trzeba cos przerabiac to potepiam bo przy elementach zwiazanych z bezpieczenstwem nic sie nie kombinuje!!!

Autor:  luki26 [ śr mar 22, 2006 11:37 am ]
Tytuł: 

Ale ta przeróbka hamulców to nic wielkiego - poprostu trzeba było wytoczyć takie kolanko w kształcie litery L nagwintowac i już gotowe. Dzięki temu mam wieksze zaciski od 123 - poprostu te oryginały wyglądały naprawdę mizernie. Prawidłowe wyprowadzenie przewodów z zacisków - tak żeby sie przewody nie " przecięły " mam nadzieje nie powoduje jakiegoś niebezpieczeństwa. :-?

Dodano po 19 minutach.:

Tak mnie te hamulce gryzą teraz - może jednak kupić ten cyliderek i założyć oryginały?? No już sam nie wiem...

Autor:  heniekx [ śr mar 22, 2006 1:30 pm ]
Tytuł: 

Wydaje mi sie ze nie bylo potrzeby
luki26 pisze:
wytoczyć takie kolanko w kształcie litery L nagwintowac i już gotowe

Chyba wystarczy zalozyc zaciski odwrotnie tzn.: lewy na prawa strone itd.
[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
W takim przypadku odpowietrzniki beda tam gdzie trzeba czyli u gory bo jak nie to nawet wiekszy zacisk nie pomoze kiedy bedzie zapowietrzony [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  marcin280e [ śr mar 22, 2006 2:46 pm ]
Tytuł: 

Co do tematu przednich zacisków w 114/5 ja w moim 280E mam zaciski z 116 280SE i oczywiście wentylowane tarcze.Całośc pasuje bez problemu tylko należy załozyć prawy zacisk na lewą stronę i na odwrot i dorobić dwa sztywne przewody hamulcowe i dwa elastyczne.
Całość funkcjonuje bez problemów no i takie hamulce sa nie do ugotowania.

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/