Cytuj:
na wolnych obrotach bedzie ci bilo powyzej 3
W mojej ocenie bzdura. Takie wartości na wolnych obrotach spowodują otwarcie zaworu nadmiarowego przy obrotach inne niż wolne, czyli tak samo awaryjny stan jak w punkcie znamionowym (moc max) 0,5 bara.
Nie wiem czemu większość forumowiczów ma fazę na szaleńcze ciśnienia oleju. Jeżeli rozgrzany silnik ma na wolnych obrotach 1,5 bara to wszystko jest w największym porządku.
Cytuj:
ze przy 50 na godzine spada ci cisnienie to masz powazniejszy problem i nie jest to pompa
Chyba, że jedzie na ostatnim biegu mając 1200 obr/min. Problem będzie jak spadnie poniżej 1 bara przy 2000 obr/min.
Wydaje mi się, że pompa oleju z racji swej prostoty może być przełożona kolejno do pięciu silników i problemy zaczną się dopiero przy szóstym w okolicach ostatniego szlifu.
pozdrawiam
ps. chyba zaczynam optować za kontolką ciśnienia oleju - 1) wyobraźnia właściciela jest mniej obciążona, 2) jak się zapali to zaraz ją widać, a wskazówka może sobie zejść cichaczem do zera i pozostać tam niezauważona.