MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 3:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 27, 2006 12:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
sprawa dotyczy W115 240D 3.0 które miało oryginalnie autamata ale jakiś "geniusz" zmienił na manuala..
skrzynia wiem że pasuje z 240D ale czy wał z obecnej manualnej skrzyni ( z tego co pamiętam to 4 biegowa) będzie pasowac do automata ..?
oraz jakie przełożenie powinien mieć most z oryginalnym W115 3.0 ??

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł: Wal...
Post: wt cze 27, 2006 2:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Dlugosci walu nie znam ale wiem ze:
automatyczna skrzynia biegów dla modelu W115 240D 3.0 miala nastepujace przelozenia
I 3,98, II 2,39, III 1,46, IV 1,0, R 5,47,
Natomiast przelozenie tylnego mostu wynosi 3,46.
Wiedza zaczerpnieta z - http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=4583

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 10:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Siemano, wał z manuala nie będzie pasował do automatu.
Przerabiałem temat zmiany manual/automat (tragedia).
Wał napędowy od automatycznej skrzyni biegów jest cieńszy (mniejszej średnicy) i krótszy (ze względu na długość skrzyni automatycznej: jest sporo dłuższa od manuala)
Poza tym cięgna od silnika ,elektryka (m.in. do świateł cofania) i sterowanie biegami(cięgna trzeba zamienić na pojedyńczy wodzik)
Aha ,jeszcze wymiana chłodnicy na podwójną z chłodzeniem ATF-u i zespół pedałów z wyjściem na serwo.
[oczko]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl