MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Siedzenia w115 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=16942 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | benzman [ pt lut 10, 2006 7:46 pm ] |
Tytuł: | Siedzenia w115 |
Mam pytanie szanowni forumowicze!posiadam 115-kę rocznik 1973 200D, skrzynia manualna i są w niej siedzenia przednie bez zagłówków.Zamierzam zakupić siedzenia z zagłówkami ale powstrzymuje mnie niewiedza.Otóż nie jestem pewien czy w modelach z mojego rocznika były montowane seryjnie zagłówki.Nie znam także historii mojeg auta i nie wiem więc czy były zagłówki fabrycznie czy nie.Z tyłu też nie ma zagłówków ale z tyłu nie chcę ich mieć.Pomóżcie mi w tej sprawie.Nie sprawdzałem czy temat był już poruszany na forum więc jeśli był to przepraszam i proszę o link.Dzięki i pozdrawiam |
Autor: | Waciak [ pt lut 10, 2006 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
Serie modelu /8 Zasadniczo /8 dzieli się na dwie serie, nazwane Serią 1 oraz Serią 2. Jednak podczas produkcji Serii 1 wprowadzono tak wiele zmian, że znawcy modelu dzielą ją na trzy etapy: Seria 0,5; Seria 1; oraz Seria 1,5. Wszystkie zmiany majace miejsce podczas produkcji modelu /8 znajdują się poniżej (bez gwarancji;) Seria 0,5 – zmiany podczas produkcji · Kwiecień 1968 wyżej umieszczony podłokietnik w drzwiach kierowcy · Czerwiec 1968 zmieniony zawór ogrzewania · Lipiec 1968 dwie dysze spryskiwaczy zamiast jednej · Grudzień 1968 lusterko wewnętrzne w limuzynie w czerni zamiast chromowanego · Styczeń 1969 dostępna za dopłatą pięciostopniowa skrzynia dla modeli sześciocylindrowych · Luty 1969 rozkładane siedzenia seryjnie · Kwiecień 1969 premiera /8 Coupe · Maj 1969 zmiany przedniej części auta (szersze atrapa chłodnicy „grill” oraz sama chłodnica, akumulator umieszczony na skos zamiast prostopadle do osi auta, zmieniony zbiornik płynu do spryskiwaczy) zmienione przełożenie tylnego mostu z 4,08 do 3,92 dla modeli z benzynowymi silnikami czterocylindrowymi Seria 1 – zmiany wprowadzone w sierpniu 1968 · deska rozdzielcza o innej strukturze · model 250 z drewnianymi elementami (blendami) na desce rozdzielczej oraz większą, wyłożoną folią pokrywą głosnika · wprowadzenie podświetlenia dla sterowania wentylacją oraz schemat DEF (odmrażanie przedniej szyby) · schowek przed pasażerem w desce rozdzielczej podświetlany seryjnie · konsola środkowa jednoczęściowa z powiększoną popielniczką (nie dla aut wyposażonych w klimatyzację), nowy rysunek słojów, miękka konsola · model 250 z wykładziną dywanową na ściankach bocznych konsoli (nie dla aut wyposażonych w klimatyzację) · gałki sterująca fletnerkami mocowane na wcisk (uprzednio przykręcane), karbowane dookoła i ze zmienionym licem · podłoga oraz progi z wykładziną dywanową zamiast maty gumowej · półka pod tylną szybą wyłożona seryjnie wykładziną dywanową · nowe boczki drzwiowe z miekką gąbką z PCW zamiast waty szklanej · listwa chromowana tylko na kieszeniach (zamiast na boczkach drzwiowych) z przodu i z tyłu · kolory wnętrza: beż i szary z lekkim metalicznym połyskiem · obicie tylnych scianek siedzeń z paskami (nie dla tapicerki skórzanej) · tapicerka wezgłowia i oparcia siedzeń pikowana (nie dla tapicerki skórzanej) · lusterko prawe zewnętrzne mocowane na błotniku (wyposażenie dodatkowe) · materiał w karo dla obicia koniakowego (tylko Coupe) · światła awaryjne (kierunkowskazy) seryjnie · podnośnik samochodowy z wbudowaną korbą · mozliwość wyjęcia kluczyka ze stacyjki tylko w pozycji 0 (uprzednio również w pozycji 1) Seria 1 – zmiany podczas produkcji · Październik 1969 Becker Mexiko Olympia Casette Stereo (radioodbiornik mono z odtwarzaczem kasetowym stereo), Becker Europa Stereo – pierwszy radioodbiornik stereo · Listopad 1969 modele sześciocylindrowe z przełożeniem tylnego mostu 3,69 zamiast 3,92 (z skrzynią pięciostopniową 3,92 zamiast 4,08 ) · Styczeń 1970 korbka podnośnika szyb mocowana na wcisk z zawleczką (wcześniej przykręcana) listwa chromowana słupka C o zmienionym kształcie (tylko limuzyna) · Czerwiec 1970 reflektory halogenowe H1 montowane w reflektorze głównym, jako wyposażenie dodatkowe (wcześniej za dopłatą reflektory dalekosiężne montowane w miejscu przeciwmgłowych, wtedy przeciwmgłowe montowane w dodatkowej obudowie) · Lipiec 1970 tapicerka welurowa jako wyposażenie dodatkowe, tylko dla Coupe · Sierpień 1970 korek wlewu oleju szybkozamykalny (ręcznie) · Październik 1970 Startautomatic (automatyczne ssanie) dla modeli 200 i 220 dźwignia zmiany biegów miękka (obicie) ramiona wycieraczek z kapturkiem (zakrywającym mocowanie) zamiast nakrętki kapturkowej zmienione ułożenie przewodów hamulcowych z tyłu · Listopad 1970 wyłącznik główny świateł zewnętrznych ze zintegrowanym sterowaniem światłami przeciwmgłowymi, jednocześnie zmienione położenie świateł pozycyjnych w reflektorach głównych i lampach tylnych · Styczeń 1971 symetryczny zawór ogrzewania (???) · Luty 1971 nowy lakier dla taksówek „hellelfenbein” (623) zamiast czarnego (040) · Kwieciń 1971 Becker Mexico Cassette (takie jak Olympia, zmieniona nazwa) · Maj 1971 numer podwozia przeniesiony z ramy na górną belkę poprzeczną (przy chłodnicy) · Czerwiec 1971 oznaczenie położenia drążka zmiany biegów (dla skrzyni automatycznej) R-P-D-S-L zamiast R-P-4-3-2 · Sierpień 1971 kratownica chłodnicy z tworzywa sztucznego zamiast blachy (W115) względnie odlewu aluminiowego (W114) · Październik 1971 Ogrzewanie tylnej szyby z wyłącznikiem czasowym Seria 1,5 – zmiany wprowadzone w kwietniu 1972 · nowe kolory nadwozia jak żółty (gelb) lub czerwony (signalrot), niektóre stare kolory wciąż dostepne · kolory obić tapicerskich i elementów wykończenia wnętrza zupełnie zmienione · elementy z tworzyw sztucznych deski rozdzielczej wykonane teraz z marszczonego materiału MB-Tex · nowe materiały obiciowe · zmieniony design boczkow drzwiowych, lepiej wykonczony · dywaniki podłogowe w identycznych barwach jak boczki drzwiowe · dla modeli 250 do 280CE obicie dywanowe konsoli środkowej pociagnięte wyżej, zostały niezakryte okolice prowadnic siedzeń (nadal brak dywaników w tych miejscach dla modeli wyposażonych w klimatyzację) · maskownica (na konsoli środkowej) mocowania drążka zmiany biegów dla automatu wykonana z tworzywa sztucznego (wcześniej chrom) · zagłówki z ogranicznikiem-zapadką · zmieniony błotnik przedni w okolicy grilla · noga lusterka wawnętrznego czarna (wcześniej chrom, tylko dla Coupe) · zamek stacyjki z klapka zasłaniającą wejście klucza (jak przy zamkach drzwiowych) · szyba przednia ze szkła wielowarstwowego seryjnie · tryb pracy przerywanej wycieraczek · wciskany wyłącznik świateł awaryjnych (Tippkontakt) · gruntownie zmienione wspomaganie kierownicy (wyposażenie dodatkowe) · przód nowych modeli 280 bez podpory ściany przedniej auta · ukośna belka maski silnika z zagłębieniem na obudowę filtra powietrza dla modeli 280 i 280C · pokrywa skrzynki bezpieczników przykręcana zamiast wciskanej · wprowadzenie modeli 280, 280E, 280C oraz 280CE · wprowadzenie modelu 250 z silnikiem 2,8 litra w Europie (wcześniej wersja silnikowa dostepna tylko w USA) · wychodzą z oferty modele 250 (2,5), 250C (2,5) oraz 250CE Seria 1,5 – zmiany podczas produkcji · Czerwiec 1972 reflektory halogenowe H4 zamiast H1 (wyposażenie dodatkowe) · Lipiec 1972 wycieraczki ze spryskiwaczem reflektorów głównych (wyposażenie dodatkowe) · Październik 1972 stelaż siedzeń z wbudowanym wygodym podbiciem tapicerki (modele 200D do 230) zmienione przeszycie (?) tapicerki skórzanej (dla modeli od 250 do 280E od początku produkcji) węższy pedał hamulca awaryjnego (ręcznego) automatyczne pasy bezpieczeństwa (napinane), wcześniej statyczne zagłówki dostępne tylko parami brak oznaczenia (szyldu) „Automatic” · Listopad 1972 zegar kwarcowy · Luty 1973 miękkie, bezpieczne koło kierownicy dzwignia (prawdopodobnie zmiany biegów) przy kierownicy czarna zamiast chromu zbiornik płynu do spryskiwaczy bez oznaczenia „VDO” wprowadzenie pakietów „Taxi International” Becker Mexico Cassette – radiomagnetofon w pełni stereofoniczny, wcześniej odtwarzacz kasetowy stereo i radioodbiornik mono Becker Grandprix Stereo · Marzec 1973 przednie zagłówki seryjnie automatyczne pasy bezpieczeństwa seryjnie brak kanapy przedniej (zamiast siedzeń) na liście wyposażenia dodatkowego duże, tylne swiatło przeciwmgłowe z tworzywa sztucznego Seria 2 – zmiany wprowadzone w sierpniu 1973 · przednia tablica rejestracyjna przeniesiona na zderzak · maskownica z tworzywa sztucznego pod przednim zderzakiem (Haifischmaul – szczęka rekina) zamiast listwy ozdobnej (200D do 230) lub podwójnego zderzaka (250 do 280CE) · grill szerszy i bardziej płaski, cokół gwiazdy MB znacznie mniejszy · lotki chroniące przed brudem na słupkach A · rynienki dachowe z krawędziami z tworzywa sztucznego · profil odprowadzający wodę w ramie chromowanej szyby tylnej · brak fletnerek w drzwiach przednich (limuzyna) · duże, regulowane od wewnątrz lusterka zewnętrzne oraz powększone szyby w drzwiach przednich; wydrążenie (zagłębienie) w górnej częsci boczków drzwiowych odpowiednio zmienione (do nowej szyby); w Coupe nowe lusterka zewn. mocowane w tylnym rogu fletnerek (nieotwieralnych) · lusterko prawe (wyposażenie dodatkowe) przeniesione z błotnika na drzwi (identyczne z lewym, również regulowane od wewnątrz) · kontrolki ładowania akumulatora, rezerwy paliwa oraz hamulców z symbolami zamiast opisu, szersza kontrolka świateł drogowych · drewno na desce rozdzielczej bardziej odporne (lepiej zabezpieczone) · mankiet drążka zmiany biegów (skrzynia manualna) gładki (wcześniej pomarszczony miech) · tylne światła żebrowane, w całości z tworzywa sztucznego · rączka pokrywy bagażnika poszerzona · czcionka oznaczenia modelu (szyldu) wieksza i bardziej kanciata · nowe zderzaki (spełniające przepisy odnosnie kolizji) dla USA · skrzynia automatyczna wyposażona w konwertor momentu obrotowego zamiast sprzęgła hydraulicznego (ruszanie z drugiego biegu) · silnik wycieraczek zmniejszony i z plastikową obudową · wskaznik temperatury cieczy chłodzącej elektryczny dla wszystich modeli · gaźnik (dla silników czterocylindrowych) położony niżej (głębiej) wskutek zintegrowania miski olejowej (?) · oświetlenie schowka w desce rozdzielczej tylko przy włączonej stacyjce · mniejsze wyłączniki krańcowe w drzwiach · lepsze oświetlenie bagażnika · brak modelu 220 (benzynowego) w ofercie · nowy silnik czterocylindrowy 230.4 · zmieniona nazwa modelu sześciocylindrowego z 230 na 230.6 · nowy diesel 240D · nowa numeracja podwozia modeli Serii 2 zaczynająca się od: 100.000 dla modeli 250, 280, 280E, 250C, 280C, 280CE, 200.000 dla modeli 200D, 200, 230.6, 400.000 dla modelu 220D Seria 2 – zmiany podczas produkcji · Grudzień 1973 oparcia przednich siedzeń 20mm wyższe · Luty 1974 lakiery metaliczne dostępne również dla limuzyny jako wyposażenie dodatkowe (wcześniej tylko dla Coupe) · Marzec 1974 stacyjka z czarną maskownicą · Maj 1974 maska silnika z dwoma zaczepami zabezpieczającymi · Czerwiec 1974 ścianka grodziowa między komorą silnika a kabiną z wgłębieniem na zmienioną pompę spryskiwaczy Guertelreifen (?) seryjnie zamek wlewu paliwa seryjnie · Lipiec 1974 wprowadzenie modelu 240D 3.0 zmienione przeszycia (?) na tapicerce welurowej i skórzanej także w Coupe · Sierpień 1974 antena do radia z tyłu (dla modeli od 200D do 250 od Listopada 1974 znów z przodu) podgrzewane siedzenia dostępne jako wyposażenie dodatkowe · Grudzień 1974 tapicerka welurowa dostępna dla limuzyny jako wyposażenie dodatkowe (dla modeli 280 i 280E dostępna początku produkcji) · Luty 1975 wspomaganie kierownicy seryjnie dla modeli od 280 do 280CE · Marzec 1975 Becker Monza Cassette · Czerwiec 1975 wyłozone filcem (Nadelfilz - specjalisyczny filc używany to tapicerek, nie tylko samochodowych) podszybie z tyłu oraz pod siedzeniami · Styczeń 1976 niedostępna skrzynia pięciostopniowa Becker Monza Cassette Kurier, Becker Europa Kurier _________________ ![]() |
Autor: | Popey [ sob lut 11, 2006 9:26 am ] |
Tytuł: | |
Jeśłi już tak bardzo będziesz chciał zainstalować na przednich fotelach zagłówki to w W 115 żaden problem.Seryjnie siedzenia a raczej tapicerka sa wyposażone od spodu w naciete otwory do zagłówków a szkielet oparcia posiada otwory na zamocowanie prowadnic zagłówków. Nie trzeba wiec kupować całych siedzeń, wystarczy zaopatrzyć się w zagłówki , prowadnice i plastikowe tulejki - montaz jest szybki i łatwy a zagłówki pasują od 123. Pozdrawiam |
Autor: | kruszyn [ sob lut 11, 2006 9:57 am ] |
Tytuł: | |
a ja tam bym nie zakladal .... wiem ze to malo bezpieczne ale jaki klimat jak sie z banda znajomych jedzie |
Autor: | Popey [ sob lut 11, 2006 12:45 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadza sie jeśli autem nie jezdzis zna codzień zakładanie zagłówków uważam za zbędne , jednak przy codziennej jezdzie szyja boli i to bardzo. Równiez nie miałem zagłówków jednak użytkowanie auta na codzień wymogło ich założenie. |
Autor: | benzman [ sob lut 11, 2006 8:58 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie mam ten dylemacik i nie wiem co zrobić.Nie wiem dokładnie jaka jest data produkci, w dowodzie pierwsza rejestracja występuje marzec 1973.ja zagłówków nie mam ale przecież poprzedni właściciele(ilu ich było to najstarsi górale nie wiedzą ![]() |
Autor: | mojojojo13 [ sob lut 11, 2006 10:45 pm ] |
Tytuł: | |
chyba każdy boryka się z takimi problemami - sztywny orginał czy deliktne skoki w boki - pojeździj troche tak jak jest - jeśli stwierdzisz że ci pasuje i nie boli szyja to tak zostanie , jeśli nie to założysz . Zagłówki służą też bezpieczeństwu |
Autor: | benzman [ ndz lut 12, 2006 12:40 am ] |
Tytuł: | |
Oto chodzi ze autem nie bedę jeździł aż zostanie zrobione(jakieś pare lat? ![]() |
Autor: | filippo [ ndz lut 12, 2006 1:59 am ] |
Tytuł: | Co wybrać! |
Wydaje mi się, że nie ma różnicy jeśli chodzi o komfort przy fotelach z zagłówkami czy też bez. Przecież nie jeździ się z głową o nie opartą dlatego nie rozumiem bolącej szyi. Jeśli to, jak masz w tej chwili wygląda dobrze i jest rozwiązaniem oryginalnym to ja bym nie kombinował. No chyba, że chodzi o sprawę bezpieczeństwa. Były modele W115 które miały z przodu kanapę bez zagłówków zamiast dzielonych foteli, z dźwignią zmiany biegów przy kierownicy. Nie znam kodu (chyba 402) ale wiem, że był to element wyposażenia dodatkowego który przestał być oferowany w marcu 1973 roku. Natomiast w kwestii koloru nadwozia to wydawało mi się, że taki jak mam obecnie czyli czarny jest dla auta najodpowiedniejszym bo prezentuje się w nim pięknie. Jednak gdy zobaczyłem w "Legendach motoryzacji" auto pana Krzysztofa Dobosiewicza które jest dokładnym odpowiednikiem mojego, tylko z silnikiem 220D, to zachorowałem na oryginalny kolor czyli 860H-grun. Ale jak zrobię przy okazji remontu to nie wiem nadal bo czerń +chromy+kremowa tapicerka to forma bliska mojemu ideałowi czyli czerni z czerwienią we wnętrzu. To są dylematy które bardzo ciężko jest rozwiać. Życzę powodzenia. Tak na marginesie to były montowane także jako wyposażenie dodatkowe zagłówki tylne - kod 881 natomiast przednich to 573 bo od marca 1973 roku montowane były już seryjnie co zapewne wiesz. |
Autor: | Popey [ ndz lut 12, 2006 9:25 am ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać! |
filippo pisze: Wydaje mi się, że nie ma różnicy jeśli chodzi o komfort przy fotelach z zagłówkami czy też bez. Przecież nie jeździ się z głową o nie opartą dlatego nie rozumiem bolącej szyi.
Witam skoro mówisz ze myslisz ze nie ma róznicy to ...wyciągnij zagłowki i pojezdzij sobie 2 tygodnie po miescie i poza miastem bez nich wtedy zobaczysz jaka dużą rolę pełnią zagłówki...takie niepozorne i niby sie głow anie opiera ale... ![]() |
Autor: | filippo [ ndz lut 12, 2006 12:24 pm ] |
Tytuł: | |
Popey pisze: Witam skoro mówisz ze myslisz ze nie ma róznicy to ...wyciągnij zagłowki i pojezdzij sobie 2 tygodnie po miescie i poza miastem bez nich wtedy zobaczysz jaka dużą rolę pełnią zagłówki...takie niepozorne i niby sie głow anie opiera ale...
_________________ Skoro tak to wyciągam zagłówki i spróbuję. Przy okazji może pozszywam mój bo trochę się podarł. |
Autor: | Bukol [ pn lut 13, 2006 4:42 pm ] |
Tytuł: | |
Zagłówki w MB są po prostu doskonałe. Przy odpowiednim ustawieniu można opierać głowę cały czas, co na trasie jest rewelacyjne (aby tylko nie zasnąć). Ale wracając do adremu: moja 115 200 nie ma zagłówków i tak mi się podoba. Jednak jak trafią mi się w tym kolorze tapicerki to kupię i "przeszczepię". Licho nie śpi. IMO dodawanie fabrycznego wyposażenia do auta nie jest zbrodnią - wielu kolegów dokłada wspomaganie, prawe lusterka, Beckery, pasy, webasto ... Nie widzę w tym nic złego. |
Autor: | qzyn [ pn lut 13, 2006 6:15 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: to kupię i "przeszczepię".
Zawsze mniejsza szansa, ze leb urwie przy malej stluczce czy najechaniu na tyl. Swoja droga jak piszesz, ustawienie to podstawa. Jak posmigam Nienia kilka dni i wsiadam do Berlingo, to czuc badziewne zaglowki. Glowa leci do tylu a w trasie nie ma na czym jej oprzec. Te MB sa genialne. |
Autor: | benzman [ pn lut 13, 2006 9:19 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki wszystkim za wypowiedzi.Jednak kupię siedzenia z zagłówkami mimo ze cały czas walczy we mnie chęć zrobienia na orginał ale może to nie jest najważniejsze w posiadaniu takiego auta.Kocham moja 115 i nie koniecznie na orginał ale konieczni na ideał.W każdym razie dzięki za rady.Będę jeździł z zagłówkami.Pozdrawiam |
Autor: | Bukol [ ndz lut 19, 2006 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
qzyn pisze: Te MB sa genialne.
Tak - co prawda te późniejsze w 123 są mniej wygodne. Oryginalne /8 i beczkowe z 1 serii są r e w e l a c y j n e. PS - na szczęście bawarka też ma doskonałe. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |