MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Numery skrzyni 5-cio biegowej
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=16867
Strona 1 z 1

Autor:  _me: how_ [ wt lut 07, 2006 2:14 pm ]
Tytuł:  Numery skrzyni 5-cio biegowej

Piszę tu, gdyż podejrzewam, że to skrzynka albo od /8 lub czegoś równie zacnego.

Czy ktoś z użytkowników takiej skrzyni w W114/115 mógłby wrzucić pełen numer dzwona i korpusu oryginalnej piątki?

Dzięki VALENTINE123 wiem, że dzwon, który mam jest od 220D, problem mam natomiast z korpusem, którego nr zaczyna się: *117... :-?


EDIT:

Przeszukawszy forum strichacht.de natrafilem na taką informację:

...der alten 5- Gang Getriebe aus /8 und 108, die hier passen, fangen mit 117 an.

Nikt nie wie dlaczego, ale to chyba już najmniej istotne.
Gdyby komuś była potrzebna proszę o kontakt, bo po długich namysłach zdecydowaliśmy, że nie trafi ona do remontowanej taksówki.

Autor:  sebi [ pn lut 13, 2006 6:53 pm ]
Tytuł: 

Hej

Napisz mi cos wiecej na priv jestesmy zainteresowani.

Autor:  Mitu [ pn kwie 10, 2006 11:29 pm ]
Tytuł:  Re: Numery skrzyni 5-cio biegowej

(me: how) pisze:
Czy ktoś z użytkowników takiej skrzyni w W114/115 mógłby wrzucić pełen numer dzwona i korpusu oryginalnej piątki?


Dobra powtórzę się, ale fabrycznie W 115 nie wychodziły z 5-cio biegową skrzynią, tylko W 114.

(me: how) pisze:
nie trafi ona do remontowanej taksówki.


Jakieś szczegóły [zlosnikok] ;) ?

Autor:  _me: how_ [ wt kwie 11, 2006 1:15 pm ]
Tytuł:  Re: Numery skrzyni 5-cio biegowej

Mitu pisze:
(me: how) pisze:
Czy ktoś z użytkowników takiej skrzyni w W114/115 mógłby wrzucić pełen numer dzwona i korpusu oryginalnej piątki?


Dobra powtórzę się, ale fabrycznie W 115 nie wychodziły z 5-cio biegową skrzynią, tylko W 114.


W takim razie do tej skrzyni przykręcono dzwon od 220D. Skrzynia sprzedana.


Mitu pisze:

Jakieś szczegóły [zlosnikok] ;) ?


A namówiłem wuja, żeby w tym sezonie wyciągnął z garażu W115 200D '76 w wersji Taxi.
Początkowo remont miał być dużo większy, ale docelowe przeznaczenie auta spowodowało uruchomienie planu B, czyli jego okrojonej wersji: nowe błotniki, progi i lakier. :lol:

Blacha jest już zrobiona, pozostał kolor, konserwacja i poskładanie, a nie wszystko zostało rozbebeszone. Udało mi się odwieść inwestora od dzikiego pomysłu autorstwa mojego 8-letniego kuzyna lakierowania samochodu na srebrno i szycia czerwonej tapicerki. [zlosnik]

Auto jest o tyle ciekawe, że jest kompletne i oryginalne, zwłaszcza w środku, gdzie panuje fajny klimat niezbiorowego środka komunikacji miejskiej. Do '88 roku jeździło na taksówce w dużej berlińskiej korporacji i pozostało w mieście do czasu importu do PL. Miałem przyjemność jeździć tą 115tką przez jakiś czas i już na A10 Berlin - Szczecin przekonałem się, że 200D nie musi być mułowaty. Nie wiem, czy ktoś stjunował pompę, rozwiercił silnik, czy jaka cholera, ale silnik ma 4 cylindry, jest dieslem a szedł ochoczo jak przeciąg, jeśli w takich kategoriach możemy mówić o /8. Cykał też tak jak W123 z dieslem już niestety nie cyka. Byc może tak po prostu chodzi dobry silnik 200D, bo ktoś hodował to auto i jeździł nim na co dzień.

Jak tylko będę miał dobre zdjęcia, to zaprezentuję.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/