Pasy bezpieczeństwa z tyłu to nieczęsto spotykana rzecz w W 114/115. Mam zamiar je zamontować w swoim aucie
. Z tego co wydukałem
z cennika W 114/115 z 28.01.1976 (prawie równo sprzed 30 lat!*) wynika, że można było zamówić dwa rodzaje tylnych pasów bezpieczeństwa:
- dla dwóch pasażerów (kod 43/7, cena 149,85 DM)
- dla trzech pasażerów, środkowy rzecz jasna biodrowy niebezwładnościowy (kod 43/5, cena 188,70)
W pierwszej serii sprawa miała się nieco inaczej, bo przednie pasy nie były standardem, a z tyłu przewidziano wówczas pasy dla dwojga pasażerów. Podaję za cennikiem ze stycznia 1971 roku:
- pasy z przodu (kod 43/1, cena 77,70 DM)
- zestaw 4 pasów (kod 43/0, cena 149,85 DM)
Moje pytanie/prośba. Czy mógłby ktoś przybliżyć temat pasów w W 114/115 bardziej dokładnie? Szczególnie chodzi mi o pasy tylne, ale pod kątem obu serii. Jak wyglądały, gdzie były mocowania, itd. Nie wiem czy był tylko jeden rodzaj, ale z tego co się orientuje to zawsze bębenki były mocowany na tylnej półce w prostokątnych obudowach. Najprawdopodbniej z braku możliwości zamontowania bębenków za kanapą i podczepienia pasów na słupku C. Słupek C wyłożony był podsufitką, a nie tak jak w modelach nowszych (W 116 i W 123) maskownicami w kolorze tapicerki. A jak rozwiązano tę kwestię w modelach z literą C?
Oto jedyne zdjęcia jakie posiadam:
O dziwo to wersja amerykańska, a tam auta rzadko miały pasy z tyłu. Często trafiają się pierwszoseryjne W 126 bez pasów z tyłu (!), a W 116 to na potęgę.
Ten głośnik wygląda na oryginalny. Jest bardziej szpetny, niż te w W 116
.
Z góry dziekuję za wszelkie uwagi
.
* - przypomina mi się tekst z serialu "Alternatywy 4" z odcinka p.t. "Przydział" jak Kierka dostał mieszkanie po 30 latach i gość, który przyszedł mu to oznajmić rzekł tak: "Obywatelu Kierka trzydzieści lat, a jak z bicza strzelił!"
(proszę nie rozwijajcie tego wątku tutaj).