MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[123] Do posiadaczy M115
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=16236
Strona 1 z 1

Autor:  pszamrej [ sob sty 07, 2006 9:40 pm ]
Tytuł:  [123] Do posiadaczy M115

Czy wasze samochody przy niskiej ( ujemnej ) temperaturze zapalaja od pierwszego trykniecia?
Czy to normalne ze trzeba pokrecic 2-3 razy zanim zalapie?
Wydaje mi sie ze prawidlowo przy dzialajacym ssaniu silnik powinien zaskoczyd od razu bez naciskania pedalu gazu, jak to ma miejsce przy rozgrzanym silniku.
Dodam jeszcze za na gazie ten problem nie wystepuje.
Moze mioeszanka jest zbyt uboga?

Autor:  nikita22 [ sob sty 07, 2006 11:21 pm ]
Tytuł: 

witam,
mam m115 bez gazu i nigdy nie odpala mi "na zimnym" od pierwszego tykniecia. podejrzewam, ze konieczna jest regulacja gaznika Stromberga, ale jeszcze nie znalazlem fachowca, ktory faktycznie bylby w stanie taka regulacje przeprowadzic, dlatego gaznika nie tykam i nikomu na to nie pozwalam. :-)
po wczesniejszych regulacjach gaznika u roznych fachowcow samochod ledwo jechal i w koncu kupilem uzywany gaznika, ktory nie wymagal (wiekszych) regulacji. dlatego ostrzegam przed pochopnym grzebaniem przy tym gazniku.

a jezeli chodzi o pedal gazu, to wedlug mojej wiedzy dopiero wcisniecie go wlacza ssanie, wiec jezeli go nie wcisniesz, odpalasz bez ssania i stad problemy.

na gazie sie nie znam. :-)

Autor:  runcajs [ ndz sty 08, 2006 12:29 am ]
Tytuł: 

dokładnie jest tak że wciśnięcie gazu powoduje zaskoczenie ssania wiec bez tego nie ma szans żebyś zapalił na zimnym silniku od pierwszego zakręcenia. Generalnie mam teraz wyregulowany gaźnik i po wciśnieciu gazu przed zapaleniem pali od pierwszego zakręcenia i to nawet po dłuższym postoju.

Autor:  pszamrej [ ndz sty 08, 2006 8:49 am ]
Tytuł: 

tak wczoraj grzebiac przy gazniku sam odkrylem ze ssanie zaskakuje dopiero po wcisnieciu gazu, myslalem ze to defekt ssania ale jak widze tak powinno byc.
w takim razie widze ze to wina regulacji gaznika, bede dzis probowal go ustawic, sprobuje pobawic sie ze ssaniem ( bo tego jeszcze nie ruszalem ) oraz moze ze wzbogaceniem mieszanki, mam teraz ustawiona na ok 0.5 CO, co jest chyba wartoscia minimalna.
tylko jeszcze jedno mnie niepokoi, czy paliwo z przewodow moze splywac spowrotem? ale pomimo to chyba powinno zostac w komorze plywakowej co pozwolilo by na szybkie zapalenie silnika, co myslicie?

Autor:  damian [ ndz sty 08, 2006 11:03 am ]
Tytuł: 

A co powiecie na sytuację "odwrotną" ? Moja nie chce wyłączać ssania, po nagrzaniu w czasie jazdy, jak się zatrzymuję np na swiatłach , musze "strzelić" w pedał gazu żeby silnik zszedł z obrotów. Jakby się coś zacinało. Jakieś sugestie? Grzebać samemu czy dać sobie spokój i jechac do speca?

Autor:  pszamrej [ ndz sty 08, 2006 12:35 pm ]
Tytuł: 

jak masz duzo pieniedzy to pewnie ze lepiej do speca, ja na nadmiar gotowki nie narzekam wiec wole do wszystkiego dojsc sam, mimo tego ze czasami trzeba cos robic po 3 czy 4 razy az sie nauczysz
do Stromberga sa dostepne w internecie dosyc dokladne opisy napraw, regulacji i samej zasady dzialania tego gaznika, wiec uwazam ze po dokladnym przeczytaniu i zrozumieniu tych instrukcji smialo mozna samemu brac sie do napraw, takze to forum jest bardzo pomocne.

Autor:  damian [ ndz sty 08, 2006 2:32 pm ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:
jak masz duzo pieniedzy to pewnie ze lepiej do speca, ja na nadmiar gotowki nie narzekam

Witam w klubie [szalone]

pszamrej pisze:
wiec wole do wszystkiego dojsc sam, mimo tego ze czasami trzeba cos robic po 3 czy 4 razy az sie nauczysz

Tak sie składa że średnio marnie z czasem stoje, na dworze mróz a ja nie ma garażu [szalone]

pszamrej pisze:
do Stromberga sa dostepne w internecie dosyc dokladne opisy napraw, regulacji i samej zasady dzialania tego gaznika, wiec uwazam ze po dokladnym przeczytaniu i zrozumieniu tych instrukcji smialo mozna samemu brac sie do napraw


Jak masz coś to się podziel bo ja szukałem już kiedyś namiętnie i powiem Ci że kiepściutko z tym jest. Chyba że marny ze mnie szukacz [zlosnik]

pszamrej pisze:
takze to forum jest bardzo pomocne.


Serio?? [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] No popatrz to chyba w dobrym miejscu pytam.

Ktoś jeszcze może mi cos podpowiedzieć? Konkretniej? To coś w samym gaźniku (nie odważę się sam to rozebrać) czy może w tym sprzęcie do którego podłacza się przewody od cieczy chłodzącej i kabelki od grzałki?

Autor:  nikita22 [ ndz sty 08, 2006 4:02 pm ]
Tytuł: 

jezeli chodzi o link o gaznikach Pierburg/Stromberg, to mam takie (po niemiecku):

http://www.nordlichter.org/ksc/ksc.html

http://www.ruddies.business.t-online.de/index2.htm

jezeli ktos trafil na inne, to chetnie je poznam :-)

Autor:  pszamrej [ ndz sty 08, 2006 5:47 pm ]
Tytuł: 

szukacie gdzies po niemieckich stronach a wiedza lezy na stronie glownej serwisu, wejdz w Eksploatacja i Naprawa, potem w dol na silnik M115, nastepnie znow Eksploatacja i naprawa ( PDF ) i zostaje kliknac w Carburetor, tam znajdziesz chyba wszystkie wiadomosci na temat eksploatacji Stromberga
ja sciagnalem wszystkie pliki na dysk, jest troche zabawy, ale pozniej masz szybki dostep

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/