MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Pomocy - geometria kół https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=15490 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | survivol [ czw lis 24, 2005 10:09 pm ] |
Tytuł: | Pomocy - geometria kół |
Witam Potrzebuje opis jaka musi być (tolerancja) przy geometri kół z przodu i z tyłu jeżeli ktoś ma książke lub cos podobne do mojej 115 z 76 to prosze o przeslanie. Pozdrawiam Łukasz |
Autor: | Popey [ sob lis 26, 2005 8:05 am ] |
Tytuł: | |
Oto dane : ZBIEŻNOŚĆ : 3 (+)(-) 1mm = 0 stopni 25min (+)(-) 10min POCHYLENIE KOŁA: +0stopni 15min WYPRZEDZENIE: UKŁAD ZE WSPOMAGANIEM: 3stopnie(+)(-)20min UKŁAD BEZ WSPOMAGANIA: 2stopnie(+)(-)20min |
Autor: | Maniek90 [ pt sie 14, 2015 3:17 pm ] |
Tytuł: | Re: Pomocy - geometria kół |
Witam. Ustawiając ten parametr nie można jednak przesadzić. Zbyt mocne skierowanie kół przodami ku sobie będzie skutkowało nadmiernym zużyciem opon rozpoczynającym się od ich zewnętrznych krawędzi. Samochód będzie wówczas w zakrętach zbyt podsterowny. Z kolei w przypadku rozbieżności, czyli ustawienia kół przodami na zewnątrz samochodu, pojazd będzie w zakrętach nadsterowny. Opony mocniej zużywają się wówczas wzdłuż wewnętrznej krawędzi. Lepiej udać się do warsztatu, gdzie się na tym znają, polecam autowarsztat z Mysłowic - http://autowarsztat.pl/geometria-kol.html |
Autor: | Maniek90 [ pt sie 14, 2015 3:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Pomocy - geometria kół |
Witam. Ustawiając ten parametr nie można jednak przesadzić. Zbyt mocne skierowanie kół przodami ku sobie będzie skutkowało nadmiernym zużyciem opon rozpoczynającym się od ich zewnętrznych krawędzi. Samochód będzie wówczas w zakrętach zbyt podsterowny. Z kolei w przypadku rozbieżności, czyli ustawienia kół przodami na zewnątrz samochodu, pojazd będzie w zakrętach nadsterowny. Opony mocniej zużywają się wówczas wzdłuż wewnętrznej krawędzi. Lepiej udać się do warsztatu, gdzie się na tym znają, polecam autowarsztat z Mysłowic - http://autowarsztat.pl/geometria-kol.html |
Autor: | Maniek90 [ pn sie 17, 2015 2:53 pm ] |
Tytuł: | Re: |
Popey pisze: Oto dane : ZBIEŻNOŚĆ : 3 (+)(-) 1mm = 0 stopni 25min (+)(-) 10min POCHYLENIE KOŁA: +0stopni 15min WYPRZEDZENIE: UKŁAD ZE WSPOMAGANIEM: 3stopnie(+)(-)20min UKŁAD BEZ WSPOMAGANIA: 2stopnie(+)(-)20min POCHYLENIE KOŁA: +0stopni 15min WYPRZEDZENIE: UKŁAD ZE WSPOMAGANIEM: 3stopnie(+)(-)20min UKŁAD BEZ WSPOMAGANIA: 2stopnie(+)(-)20min Przy ustawianiu tego elementu istotny jest promień zataczania. To odległość punktów utworzonych przejściem przez płaszczyznę osi sworznia zwrotnicy i pochylenia koła. O promieniu dodatnim mówimy wówczas, gdy punkty przecięcia tych osi leżą poniżej płaszczyzny jezdni. Jeśli leżą powyżej, kąt jest ujemny. Jak nie jesteś wprawiony to polecam udać się do warsztatu, gdzie się na tym znają, polecam autowarsztat z Mysłowic - http://autowarsztat.pl/geometria-kol.html |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |