MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pomocy - geometria kół
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=15490
Strona 1 z 1

Autor:  survivol [ czw lis 24, 2005 10:09 pm ]
Tytuł:  Pomocy - geometria kół

Witam
Potrzebuje opis jaka musi być (tolerancja) przy geometri kół z przodu i z tyłu jeżeli ktoś ma książke lub cos podobne do mojej 115 z 76 to prosze o przeslanie.

Pozdrawiam Łukasz

Autor:  Popey [ sob lis 26, 2005 8:05 am ]
Tytuł: 

Oto dane :
ZBIEŻNOŚĆ : 3 (+)(-) 1mm = 0 stopni 25min (+)(-) 10min

POCHYLENIE KOŁA: +0stopni 15min

WYPRZEDZENIE:
UKŁAD ZE WSPOMAGANIEM: 3stopnie(+)(-)20min
UKŁAD BEZ WSPOMAGANIA: 2stopnie(+)(-)20min

Autor:  Maniek90 [ pt sie 14, 2015 3:17 pm ]
Tytuł:  Re: Pomocy - geometria kół

Witam. Ustawiając ten parametr nie można jednak przesadzić. Zbyt mocne skierowanie kół przodami ku sobie będzie skutkowało nadmiernym zużyciem opon rozpoczynającym się od ich zewnętrznych krawędzi. Samochód będzie wówczas w zakrętach zbyt podsterowny. Z kolei w przypadku rozbieżności, czyli ustawienia kół przodami na zewnątrz samochodu, pojazd będzie w zakrętach nadsterowny. Opony mocniej zużywają się wówczas wzdłuż wewnętrznej krawędzi. Lepiej udać się do warsztatu, gdzie się na tym znają, polecam autowarsztat z Mysłowic - http://autowarsztat.pl/geometria-kol.html

Autor:  Maniek90 [ pt sie 14, 2015 3:18 pm ]
Tytuł:  Re: Pomocy - geometria kół

Witam. Ustawiając ten parametr nie można jednak przesadzić. Zbyt mocne skierowanie kół przodami ku sobie będzie skutkowało nadmiernym zużyciem opon rozpoczynającym się od ich zewnętrznych krawędzi. Samochód będzie wówczas w zakrętach zbyt podsterowny. Z kolei w przypadku rozbieżności, czyli ustawienia kół przodami na zewnątrz samochodu, pojazd będzie w zakrętach nadsterowny. Opony mocniej zużywają się wówczas wzdłuż wewnętrznej krawędzi. Lepiej udać się do warsztatu, gdzie się na tym znają, polecam autowarsztat z Mysłowic - http://autowarsztat.pl/geometria-kol.html

Autor:  Maniek90 [ pn sie 17, 2015 2:53 pm ]
Tytuł:  Re:

Popey pisze:
Oto dane :
ZBIEŻNOŚĆ : 3 (+)(-) 1mm = 0 stopni 25min (+)(-) 10min

POCHYLENIE KOŁA: +0stopni 15min

WYPRZEDZENIE:
UKŁAD ZE WSPOMAGANIEM: 3stopnie(+)(-)20min
UKŁAD BEZ WSPOMAGANIA: 2stopnie(+)(-)20min

POCHYLENIE KOŁA: +0stopni 15min

WYPRZEDZENIE:
UKŁAD ZE WSPOMAGANIEM: 3stopnie(+)(-)20min
UKŁAD BEZ WSPOMAGANIA: 2stopnie(+)(-)20min
Przy ustawianiu tego elementu istotny jest promień zataczania. To odległość punktów utworzonych przejściem przez płaszczyznę osi sworznia zwrotnicy i pochylenia koła. O promieniu dodatnim mówimy wówczas, gdy punkty przecięcia tych osi leżą poniżej płaszczyzny jezdni. Jeśli leżą powyżej, kąt jest ujemny.
Jak nie jesteś wprawiony to polecam udać się do warsztatu, gdzie się na tym znają, polecam autowarsztat z Mysłowic - http://autowarsztat.pl/geometria-kol.html

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/