MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 06, 2025 10:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 24, 2005 10:09 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 24, 2005 9:52 pm
Posty: 1
Witam
Potrzebuje opis jaka musi być (tolerancja) przy geometri kół z przodu i z tyłu jeżeli ktoś ma książke lub cos podobne do mojej 115 z 76 to prosze o przeslanie.

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 26, 2005 8:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Oto dane :
ZBIEŻNOŚĆ : 3 (+)(-) 1mm = 0 stopni 25min (+)(-) 10min

POCHYLENIE KOŁA: +0stopni 15min

WYPRZEDZENIE:
UKŁAD ZE WSPOMAGANIEM: 3stopnie(+)(-)20min
UKŁAD BEZ WSPOMAGANIA: 2stopnie(+)(-)20min

_________________
V


Na górę
Post: pt sie 14, 2015 3:17 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sie 14, 2015 3:15 pm
Posty: 3
Witam. Ustawiając ten parametr nie można jednak przesadzić. Zbyt mocne skierowanie kół przodami ku sobie będzie skutkowało nadmiernym zużyciem opon rozpoczynającym się od ich zewnętrznych krawędzi. Samochód będzie wówczas w zakrętach zbyt podsterowny. Z kolei w przypadku rozbieżności, czyli ustawienia kół przodami na zewnątrz samochodu, pojazd będzie w zakrętach nadsterowny. Opony mocniej zużywają się wówczas wzdłuż wewnętrznej krawędzi. Lepiej udać się do warsztatu, gdzie się na tym znają, polecam autowarsztat z Mysłowic - http://autowarsztat.pl/geometria-kol.html


Na górę
Post: pt sie 14, 2015 3:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sie 14, 2015 3:15 pm
Posty: 3
Witam. Ustawiając ten parametr nie można jednak przesadzić. Zbyt mocne skierowanie kół przodami ku sobie będzie skutkowało nadmiernym zużyciem opon rozpoczynającym się od ich zewnętrznych krawędzi. Samochód będzie wówczas w zakrętach zbyt podsterowny. Z kolei w przypadku rozbieżności, czyli ustawienia kół przodami na zewnątrz samochodu, pojazd będzie w zakrętach nadsterowny. Opony mocniej zużywają się wówczas wzdłuż wewnętrznej krawędzi. Lepiej udać się do warsztatu, gdzie się na tym znają, polecam autowarsztat z Mysłowic - http://autowarsztat.pl/geometria-kol.html


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: pn sie 17, 2015 2:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sie 14, 2015 3:15 pm
Posty: 3
Popey pisze:
Oto dane :
ZBIEŻNOŚĆ : 3 (+)(-) 1mm = 0 stopni 25min (+)(-) 10min

POCHYLENIE KOŁA: +0stopni 15min

WYPRZEDZENIE:
UKŁAD ZE WSPOMAGANIEM: 3stopnie(+)(-)20min
UKŁAD BEZ WSPOMAGANIA: 2stopnie(+)(-)20min

POCHYLENIE KOŁA: +0stopni 15min

WYPRZEDZENIE:
UKŁAD ZE WSPOMAGANIEM: 3stopnie(+)(-)20min
UKŁAD BEZ WSPOMAGANIA: 2stopnie(+)(-)20min
Przy ustawianiu tego elementu istotny jest promień zataczania. To odległość punktów utworzonych przejściem przez płaszczyznę osi sworznia zwrotnicy i pochylenia koła. O promieniu dodatnim mówimy wówczas, gdy punkty przecięcia tych osi leżą poniżej płaszczyzny jezdni. Jeśli leżą powyżej, kąt jest ujemny.
Jak nie jesteś wprawiony to polecam udać się do warsztatu, gdzie się na tym znają, polecam autowarsztat z Mysłowic - http://autowarsztat.pl/geometria-kol.html


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl