Ubezpieczenie wykupione... a wiec w drogę
![[cool]](./images/smilies/cool.gif)
! Pierwsza jazda miała na celu dotoczenie się do serwisu w celu ustawienia zbieżności, kątów i wypoziomowania nadwozia. Sprawa na pozór banalna, jeśli chodzi o dwie pierwsze czynności, ale poziomowanie to zabawa na ok. 5 godzin
![:o](./images/smilies/icon_eek.gif)
! Przód auta w porównaniu z tyłem zdecydowanie był niższy, więc po oględzinach i przejrzeniu oryginalnych folderów i ustaleniu wysokości przodu auta stwierdziłem, że prześwit miedzy kołem a błotnikiem muszę zwiększyć o 3 cm . Czyli włożenie podkładki gumowej o odpowiedniej grubości powinno załatwić sprawę. Tylko jak grubej? Co się okazało, włożenie gumy grubszej o 1,5 cm spowodowało podniesienie karoserii aż o 6 cm! Tylko metodą prób i błędów udało się osiągnąć zamierzony efekt. Niestety nie ma żadnych przeliczników, które pozwoliłyby ustalić, jakiej grubości podkładka pod sprężynę pozwoli zwiększyć prześwit o daną wartość. Co ciekawsze zauważyliśmy pewną zależność: zwiększanie grubości podkładki powoduje nieproporcjonalny przyrost prześwitu. Podkładka gumowa o grubości np. 1cm podnosi auto o 3cm a 1,7 już o 6cm. A więc ważne są milimetry.
Polecam zabawa przednia
![[zlosnikok]](./images/smilies/zlosnikok.gif)
. Całkowity koszt geometrii + wymiana amortyzatora układu kierowniczego to 250 pln, a mając na uwadze ściąganie sprężyn chyba z 5 razy
![[mocarz]](./images/smilies/silacz.gif)
to sądzę, że jest to nie drogo.
Przede mną renowacja felg, Sebi podjąłbyś się renowacji, łącznie z piaskowaniem?
Ciekawe czy mnie będzie jeszcze stać
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
?
![Obrazek](http://republika.pl/arbies115/posty/14a.JPG)