MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 16, 2024 10:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 19, 2005 12:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
Ubezpieczenie wykupione... a wiec w drogę [cool] ! Pierwsza jazda miała na celu dotoczenie się do serwisu w celu ustawienia zbieżności, kątów i wypoziomowania nadwozia. Sprawa na pozór banalna, jeśli chodzi o dwie pierwsze czynności, ale poziomowanie to zabawa na ok. 5 godzin :o ! Przód auta w porównaniu z tyłem zdecydowanie był niższy, więc po oględzinach i przejrzeniu oryginalnych folderów i ustaleniu wysokości przodu auta stwierdziłem, że prześwit miedzy kołem a błotnikiem muszę zwiększyć o 3 cm . Czyli włożenie podkładki gumowej o odpowiedniej grubości powinno załatwić sprawę. Tylko jak grubej? Co się okazało, włożenie gumy grubszej o 1,5 cm spowodowało podniesienie karoserii aż o 6 cm! Tylko metodą prób i błędów udało się osiągnąć zamierzony efekt. Niestety nie ma żadnych przeliczników, które pozwoliłyby ustalić, jakiej grubości podkładka pod sprężynę pozwoli zwiększyć prześwit o daną wartość. Co ciekawsze zauważyliśmy pewną zależność: zwiększanie grubości podkładki powoduje nieproporcjonalny przyrost prześwitu. Podkładka gumowa o grubości np. 1cm podnosi auto o 3cm a 1,7 już o 6cm. A więc ważne są milimetry.
Polecam zabawa przednia [zlosnikok] . Całkowity koszt geometrii + wymiana amortyzatora układu kierowniczego to 250 pln, a mając na uwadze ściąganie sprężyn chyba z 5 razy [mocarz] to sądzę, że jest to nie drogo.
Przede mną renowacja felg, Sebi podjąłbyś się renowacji, łącznie z piaskowaniem?
Ciekawe czy mnie będzie jeszcze stać [szalone] ?


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 1:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
arbies pisze:
wymiana amortyzatora układu kierowniczego

Interesowałby mnie koszt tego amortyzatora zwanego chyba czasem tłumikiem a także marka i państwo produkujące.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 3:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
arbies Panowie w warsztacie nie spytali Cię gdzie kupiłeś nową W115, albo czy wznowili produkcję? :-P To musi być nie lada wrażenie wejśc pod ponad 30letni samochód i zobaczyć stan folderowy. :-)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 9:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
Pięknie wygląda :) Widzę, że niemal wszystkie części masz dobrze "odnowione" albo nowe. Ile Cię kosztowała cała renowacja jak można spytać :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 9:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Normalnie jak patrze na spod i kazda widoczna srubke itd to mi sie wzdycha ...
a to tutaj pomiedzy autami ta niebieska poswiata to duch Karla BENZa ??

Obrazek :D:D

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 9:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
blaszek Tutaj masz całą histrorię remontu: http://republika.pl/arbies115/menu1.htm

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 10:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
filippo pisze:
arbies pisze:
wymiana amortyzatora układu kierowniczego

Interesowałby mnie koszt tego amortyzatora zwanego chyba czasem tłumikiem a także marka i państwo produkujące.


70 pln - dobry zamiennik, firmy nie znam ale niemiecki :)

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 10:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
harrier pisze:
arbies Panowie w warsztacie nie spytali Cię gdzie kupiłeś nową W115, albo czy wznowili produkcję? :-P To musi być nie lada wrażenie wejśc pod ponad 30letni samochód i zobaczyć stan folderowy. :-)

Pozdrawiam,


Rzeczywiście zbiegli sie wszyscy [cool] , miałem nawet jedną ofertę kupna [usmiech]

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 10:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
blaszek pisze:
Pięknie wygląda :) Widzę, że niemal wszystkie części masz dobrze "odnowione" albo nowe. Ile Cię kosztowała cała renowacja jak można spytać :)


Tajemnica [oczko] , ale mogę powiedzieć, że cyfra 3 pojawiła się klka tygodni temu na początku sumy całkowitych kosztów renowacji .

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 11:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
harrier pisze:
blaszek Tutaj masz całą histrorię remontu: http://republika.pl/arbies115/menu1.htm

Pozdrawiam,


Harrier to widziałem - pytałem o koszt. Hmm - pewnie będzie coś koło 3 000 000zł :D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 1:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
arbies pisze:
Tajemnica , ale mogę powiedzieć, że cyfra 3 pojawiła się klka tygodni temu na początku sumy całkowitych kosztów renowacji


Mówiłem Ci jakis czas temu że nawet 4 nie będzie dziwna jeżeli policzysz swój własny czas spedzony to nawet więcej.


arbies pisze:
Sebi podjąłbyś się renowacji, łącznie z piaskowaniem?


Pewnie chłopcy robią to zawodowo i mało tego jest to obok zakładu naszego klubowego kolegi [zlosnik] Rozumiem że koszty nie graja roli ;-)

Ps. Arbies musisz pomysleć o żółtych blaszkach !!

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 1:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
sebi pisze:
Ps. Arbies musisz pomysleć o żółtych blaszkach !!


Nie będę się wypowiadał, bo większość zna moje zdanie :D

no dobra, powiem wprost...TEŻ JESTEM ZA TYM :D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 2:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Z numerami diagnostycznymi mozna na zolte :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 4:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
Jakimi numerami diagnostycznymi?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 19, 2005 4:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Xytras pisze:
numerami diagnostycznymi mozna na zolte :?:


Można ale jest jeden mały problem a właściwie podejście beiegłego do tematu i wartości kolekcjonerskiej auta. Powiedzmy że masz ślicznie odrestaurowane auto (W112) i nagle okazuje się że jedna lub dwie cyfry vinu sa nieczytelne. Co robisz?? Ano w niemczech jest tak że można nabić numer oryginalny z odpowiednią parafką stacji a u nas ładują DTR......0013 lub inny. Czy w takiej sytuacji Twój pojazd przestał być zabytkowy?? Nie, bo wszystko zależy od biegłego rzeczoznawcy i takie auto może być zabytkowe i mieć żółte tablice. Wiem z doświadczenia ale uwaga w Polsce jest wielu biegłych i każdy ma swój własny pogląd na ten temat. Powodzenia.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl