MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

230.4 - geometria (fotki)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=15358
Strona 1 z 2

Autor:  arbies [ sob lis 19, 2005 12:45 am ]
Tytuł:  230.4 - geometria (fotki)

Ubezpieczenie wykupione... a wiec w drogę [cool] ! Pierwsza jazda miała na celu dotoczenie się do serwisu w celu ustawienia zbieżności, kątów i wypoziomowania nadwozia. Sprawa na pozór banalna, jeśli chodzi o dwie pierwsze czynności, ale poziomowanie to zabawa na ok. 5 godzin :o ! Przód auta w porównaniu z tyłem zdecydowanie był niższy, więc po oględzinach i przejrzeniu oryginalnych folderów i ustaleniu wysokości przodu auta stwierdziłem, że prześwit miedzy kołem a błotnikiem muszę zwiększyć o 3 cm . Czyli włożenie podkładki gumowej o odpowiedniej grubości powinno załatwić sprawę. Tylko jak grubej? Co się okazało, włożenie gumy grubszej o 1,5 cm spowodowało podniesienie karoserii aż o 6 cm! Tylko metodą prób i błędów udało się osiągnąć zamierzony efekt. Niestety nie ma żadnych przeliczników, które pozwoliłyby ustalić, jakiej grubości podkładka pod sprężynę pozwoli zwiększyć prześwit o daną wartość. Co ciekawsze zauważyliśmy pewną zależność: zwiększanie grubości podkładki powoduje nieproporcjonalny przyrost prześwitu. Podkładka gumowa o grubości np. 1cm podnosi auto o 3cm a 1,7 już o 6cm. A więc ważne są milimetry.
Polecam zabawa przednia [zlosnikok] . Całkowity koszt geometrii + wymiana amortyzatora układu kierowniczego to 250 pln, a mając na uwadze ściąganie sprężyn chyba z 5 razy [mocarz] to sądzę, że jest to nie drogo.
Przede mną renowacja felg, Sebi podjąłbyś się renowacji, łącznie z piaskowaniem?
Ciekawe czy mnie będzie jeszcze stać [szalone] ?


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  filippo [ sob lis 19, 2005 1:44 am ]
Tytuł: 

arbies pisze:
wymiana amortyzatora układu kierowniczego

Interesowałby mnie koszt tego amortyzatora zwanego chyba czasem tłumikiem a także marka i państwo produkujące.

Autor:  harrier [ sob lis 19, 2005 3:05 am ]
Tytuł: 

arbies Panowie w warsztacie nie spytali Cię gdzie kupiłeś nową W115, albo czy wznowili produkcję? :-P To musi być nie lada wrażenie wejśc pod ponad 30letni samochód i zobaczyć stan folderowy. :-)

Pozdrawiam,

Autor:  blaszek [ sob lis 19, 2005 9:21 am ]
Tytuł: 

Pięknie wygląda :) Widzę, że niemal wszystkie części masz dobrze "odnowione" albo nowe. Ile Cię kosztowała cała renowacja jak można spytać :)

Autor:  kruszyn [ sob lis 19, 2005 9:29 am ]
Tytuł: 

Normalnie jak patrze na spod i kazda widoczna srubke itd to mi sie wzdycha ...
a to tutaj pomiedzy autami ta niebieska poswiata to duch Karla BENZa ??

Obrazek :D:D

Autor:  harrier [ sob lis 19, 2005 9:46 am ]
Tytuł: 

blaszek Tutaj masz całą histrorię remontu: http://republika.pl/arbies115/menu1.htm

Pozdrawiam,

Autor:  arbies [ sob lis 19, 2005 10:25 am ]
Tytuł: 

filippo pisze:
arbies pisze:
wymiana amortyzatora układu kierowniczego

Interesowałby mnie koszt tego amortyzatora zwanego chyba czasem tłumikiem a także marka i państwo produkujące.


70 pln - dobry zamiennik, firmy nie znam ale niemiecki :)

Autor:  arbies [ sob lis 19, 2005 10:28 am ]
Tytuł: 

harrier pisze:
arbies Panowie w warsztacie nie spytali Cię gdzie kupiłeś nową W115, albo czy wznowili produkcję? :-P To musi być nie lada wrażenie wejśc pod ponad 30letni samochód i zobaczyć stan folderowy. :-)

Pozdrawiam,


Rzeczywiście zbiegli sie wszyscy [cool] , miałem nawet jedną ofertę kupna [usmiech]

Autor:  arbies [ sob lis 19, 2005 10:32 am ]
Tytuł: 

blaszek pisze:
Pięknie wygląda :) Widzę, że niemal wszystkie części masz dobrze "odnowione" albo nowe. Ile Cię kosztowała cała renowacja jak można spytać :)


Tajemnica [oczko] , ale mogę powiedzieć, że cyfra 3 pojawiła się klka tygodni temu na początku sumy całkowitych kosztów renowacji .

Autor:  blaszek [ sob lis 19, 2005 11:34 am ]
Tytuł: 

harrier pisze:
blaszek Tutaj masz całą histrorię remontu: http://republika.pl/arbies115/menu1.htm

Pozdrawiam,


Harrier to widziałem - pytałem o koszt. Hmm - pewnie będzie coś koło 3 000 000zł :D

Autor:  sebi [ sob lis 19, 2005 1:18 pm ]
Tytuł: 

arbies pisze:
Tajemnica , ale mogę powiedzieć, że cyfra 3 pojawiła się klka tygodni temu na początku sumy całkowitych kosztów renowacji


Mówiłem Ci jakis czas temu że nawet 4 nie będzie dziwna jeżeli policzysz swój własny czas spedzony to nawet więcej.


arbies pisze:
Sebi podjąłbyś się renowacji, łącznie z piaskowaniem?


Pewnie chłopcy robią to zawodowo i mało tego jest to obok zakładu naszego klubowego kolegi [zlosnik] Rozumiem że koszty nie graja roli ;-)

Ps. Arbies musisz pomysleć o żółtych blaszkach !!

Autor:  blaszek [ sob lis 19, 2005 1:32 pm ]
Tytuł: 

sebi pisze:
Ps. Arbies musisz pomysleć o żółtych blaszkach !!


Nie będę się wypowiadał, bo większość zna moje zdanie :D

no dobra, powiem wprost...TEŻ JESTEM ZA TYM :D

Autor:  Xytras [ sob lis 19, 2005 2:18 pm ]
Tytuł: 

Z numerami diagnostycznymi mozna na zolte :?:

Autor:  blaszek [ sob lis 19, 2005 4:41 pm ]
Tytuł: 

Jakimi numerami diagnostycznymi?

Autor:  sebi [ sob lis 19, 2005 4:58 pm ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
numerami diagnostycznymi mozna na zolte :?:


Można ale jest jeden mały problem a właściwie podejście beiegłego do tematu i wartości kolekcjonerskiej auta. Powiedzmy że masz ślicznie odrestaurowane auto (W112) i nagle okazuje się że jedna lub dwie cyfry vinu sa nieczytelne. Co robisz?? Ano w niemczech jest tak że można nabić numer oryginalny z odpowiednią parafką stacji a u nas ładują DTR......0013 lub inny. Czy w takiej sytuacji Twój pojazd przestał być zabytkowy?? Nie, bo wszystko zależy od biegłego rzeczoznawcy i takie auto może być zabytkowe i mieć żółte tablice. Wiem z doświadczenia ale uwaga w Polsce jest wielu biegłych i każdy ma swój własny pogląd na ten temat. Powodzenia.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/