MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 16, 2024 7:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 15, 2005 12:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Czy zmiana przekładni w /8 z oryginalnej bez wspomagania na przekladnie z W 123 ze wspomaganiem bardzo wplynie na zwrotność /8? Pytam, bo /8 bez wspomagania jest rewelelacyjnie zrwotny. Kto to robil i czy jest zadowolony z efektu?

Wiem, ze /8 bez wspomagania ma promień skrętu 10,98 m, a ze wspomaganiem (oryginalnym) 11,08 m. Natomiast W 123 ma 11,25 m bez wspomagania i 11,29 m ze wspomaganiem. W teorii więc /8 ze wspomaganiem od W 123 wypadnie marniej niz z oryginalnym (jak wiadomo trudno dostępnym :roll: ). Rozstaw osi tez sie liczy, a W 123 ma 2795 mm, a /8 2750 mm, więc może różnicy nie będzie? Kto zmieniał, bardzo proszę o opinię. Dzięki.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: czw wrz 15, 2005 2:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 03, 2001 2:00 am
Posty: 133
Lokalizacja: Ciechanów
Witaj,

mam do powyższego dwie uwagi.

1. Oryginalne przełożenie przekładni kierowniczej bez wspomagania w /8 jest takdobrane, ze nie nastrecza problemow z manewrowaniem nawet dla silnika 6 cylindrowego.

2. Drogosc oryginalnej przekladni ze wspomaganiem do /8 jest funkcja czasu szukania i nie powinno byc katstrofy.

P.S. Widze, ze problem /8 nurtuje cie coraz mozniej.


Pozdrawiam

Kolarek

_________________
W114 250 2,8 '73
w124 250TD '95
w124 200D'90


Na górę
Post: wt paź 04, 2005 11:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za włączenie się do tematu.

kolarek pisze:
1. Oryginalne przełożenie przekładni kierowniczej bez wspomagania w /8 jest takdobrane, ze nie nastrecza problemow z manewrowaniem nawet dla silnika 6 cylindrowego.


Póki co zostanie motor cztero-cylindrowy ;) .

kolarek pisze:
2. Drogosc oryginalnej przekladni ze wspomaganiem do /8 jest funkcja czasu szukania i nie powinno byc katstrofy.


Jak sam wiesz niełatwo kupić taką przekładnie, a o wspomaganiu ze /8 to można raczej zapomnieć.

kolarek pisze:
P.S. Widze, ze problem /8 nurtuje cie coraz mozniej.

[zlosnik] Myślę cały czas i powoli zaczynam działać :roll: .

Szkoda, że nikt inny nie udzielił się w temacie. Czyżby nikt na forum nie miał przekładni z W 123 w W 114/115 :-? ?
Kolejne moje pytanie dotyczy tego jak taka przekładnia z W 123 pasuje do W 114/115? Co trzeba przerabiać?
Bardzo proszę o podpowiedzi...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 12:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Czegos tu nie rozumiem. Po co chcesz zmieniac przekladnie? Jest w jakikolwiek sposob wadliwa, czy po prostu chcesz doposazyc auto?
/8 bez wspomagania prowadzi sie latwo (oczywiscie gorzej niz odpowiedniki ze wspomaganiem, jednak i tak opor nie jest znaczacy), dlatego nie widze sensu takiej konwersji bez pobudek czysto mechanicznych.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Post: śr paź 05, 2005 8:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 03, 2001 2:00 am
Posty: 133
Lokalizacja: Ciechanów
Witaj,

przyszedł mi do głowy jeszcze jeden argument za pozostawieniem przekładni bez wspomagania.
Jak wiadomo przekładnia ze wspomaganiem wymaga pompy, która jest napędzana paskiem od silnika.
Wiąże się to z niewielką utratą mocy oraz zwiększonym spalaniem.

P.S. Ja w swojej 114 dołoże wspomaganie oczywiście od 114/115

Pozdrawiam

Kolarek

_________________
W114 250 2,8 '73
w124 250TD '95
w124 200D'90


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 9:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
misiek pisze:
]Po co chcesz zmieniac przekladnie? Jest w jakikolwiek sposob wadliwa, czy po prostu chcesz doposazyc auto?
/8 bez wspomagania prowadzi sie latwo (oczywiscie gorzej niz odpowiedniki ze wspomaganiem, jednak i tak opor nie jest znaczacy), dlatego nie widze sensu takiej konwersji bez pobudek czysto mechanicznych.


Niestety przekładnia ma duży luz i skończyła się regulacja, więc zmienić muszę, dlatego kombinuję. Poza tym przy braku wspomagania od skrajnego do skrajnego punktu jest chyba pięć (!) obrotów. Przy parkowaniu jest to trochę męczące, ale i tak zmienić chcę dlatego, że przekładnia jest "zmęczona".

kolarek pisze:
przyszedł mi do głowy jeszcze jeden argument za pozostawieniem przekładni bez wspomagania.
Jak wiadomo przekładnia ze wspomaganiem wymaga pompy, która jest napędzana paskiem od silnika.
Wiąże się to z niewielką utratą mocy oraz zwiększonym spalaniem.


:lol: Chyba przesadzasz w tym momencie. O ile to spalanie będzie większe? O 0.2 l/na 100 km? A utrata mocy i osiągów jaka? 1 czy 2 sekundy do "setki"? Przy ponad 20 to nie robi większej różnicy, wręcz ciężko to odczuć. Automat ma dużo większy wpływ na zużycie paliwa i osiągi!

kolarek pisze:
Ja w swojej 114 dołoże wspomaganie oczywiście od 114/115


A masz już przekładnię i wspomaganie [zlosnik] ;) ?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 10:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
hej Mitu,
czytałem twój post drugi raz i przypomniałem sobie :o , że u siebie wymieniłem przekładnie na beczkową, bo moja miała już dość.
Z tego co pamiętam to trzeba było tylko zamienić ramię przekładni.
Mówiąc szczerze, to poza brakiem zgrzytów przy kręceniu :), nie odczułem innej różnicy w użytkowaniu.
pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 11:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
kuba pisze:
Mówiąc szczerze, to poza brakiem zgrzytów przy kręceniu :), nie odczułem innej różnicy w użytkowaniu...


Może o pompie zapomniałeś i jeździsz z samą przekładnią? :-)

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 05, 2005 11:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
PK2 pisze:
kuba pisze:
Mówiąc szczerze, to poza brakiem zgrzytów przy kręceniu :), nie odczułem innej różnicy w użytkowaniu...


Może o pompie zapomniałeś i jeździsz z samą przekładnią? :-)

Pozdrawiam


co do promienia skrętu, [zlosnik] wspomaganie działało w obydwu


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 06, 2005 8:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 03, 2001 2:00 am
Posty: 133
Lokalizacja: Ciechanów
Witajcie,

mam komplet przekładnie i pompę (te chyba mam ze dwie) oczywiscie od 114/115.


Pozdrawiam

Kolarek

_________________
W114 250 2,8 '73
w124 250TD '95
w124 200D'90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl