MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Zestawy naprawcze do przekładni kierowniczej
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=14464
Strona 1 z 1

Autor:  PK2 [ pn paź 03, 2005 11:56 am ]
Tytuł:  Zestawy naprawcze do przekładni kierowniczej

Witam,

Mój duzy podziw wzbudza rysunek poglądowy zawierający dwa zestawy naprawcze do przekładni kierowniczej W114/115 (do innych modeli pewnie też). Moja skromna wiedza mechaniczna obejmuje czynności polegające np. na wymianie tulei wahaczy, czy coś w tym rodzaju, ale wymiany tych zestawów nie potrafię sobie wyobrazić :-). Nie uwierzę, że ktoś to rozłoży i złoży do kupy... :-) Czyli co, idę do mechanika i mówię: "Panie Kaziu, wymieńmy te uszczeleczki, łożyska i inne drobiażdżki w mojej przekładni". A on na to: "Nie ma sprawy, Panie Piotrze. Na jutro zrobimy"

Przepraszam, taka chwila relaksu :-)

Obrazek

Autor:  Irek [ pn paź 03, 2005 12:23 pm ]
Tytuł:  Re: Zestawy naprawcze do przekładni kierowniczej

a założysz się ? :)

Autor:  kolarek [ pn paź 03, 2005 2:39 pm ]
Tytuł:  Re: Zestawy naprawcze do przek³adni kierowniczej

[quote="PK2"]Witam,

Mój duzy podziw wzbudza rysunek pogl±dowy zawieraj±cy dwa zestawy naprawcze do przek³adni kierowniczej W114/115 (do innych modeli pewnie te¿). Moja skromna wiedza mechaniczna obejmuje czynno¶ci polegaj±ce np. na wymianie tulei wahaczy, czy co¶ w tym rodzaju, ale wymiany tych zestawów nie potrafiê sobie wyobraziæ :-). Nie uwierzê, ¿e kto¶ to roz³o¿y i z³o¿y do kupy... :-) Czyli co, idê do mechanika i mówiê: "Panie Kaziu, wymieñmy te uszczeleczki, ³o¿yska i inne drobia¿d¿ki w mojej przek³adni". A on na to: "Nie ma sprawy, Panie Piotrze. Na jutro zrobimy"

Przepraszam, taka chwila relaksu :-)


Witaj,

moje myśli ostatnimi czasy biegły w tym samym kierunku.
Mam wyciągniętą przekładnie w 114 i myślę o jej regeneracji.

Znasz może cenę tego zestawu i/lub warsztatu, który się tym potrafi zająć?

Pozdrawiam

Kolarek

Autor:  PK2 [ pn paź 03, 2005 3:21 pm ]
Tytuł: 

107 460 00 37 (45 Euro)
107 460 00 61 (40 Euro)

Znając życie to w ASO będzie x kurs + VAT.

Co do warsztatu w W-wie, to obawiam się, że może być problem. Może inni Koledzy coś doradzą.

Pozdrawiam!

Autor:  Ocet [ wt paź 04, 2005 12:57 am ]
Tytuł: 

Te 40 Teuro to chyba uszczelki i podkladki tylko... Nie wiem czy można kupić nową srubę, bo uszczelki podkładki i ew. łożyska to tylko tyle co by nie ciekło...

Autor:  PK2 [ wt paź 04, 2005 7:23 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Te 40 Teuro to chyba uszczelki i podkladki tylko... Nie wiem czy można kupić nową srubę, bo uszczelki podkładki i ew. łożyska to tylko tyle co by nie ciekło...


Oczywiście masz rację, oba zestawy są praktycznie "uszczelniaczami". Koszty tych części mechanicznych do naprawy przekładni jako takiej, to już zupełnie inna liga wydatków, niestety :-(

Mi bardziej chodziło o imponujący zestaw o-ringów, uszczelek, podkładek itd. (chyba ponad 20 szt.), co do którego wyraziłem obawy, czy jest ktoś w stanie to prawidłowo złożyć. :-)

Pozdrawiam

Autor:  Maniek [ wt paź 04, 2005 10:46 am ]
Tytuł: 

Dziś spytałem swojego mechanika i mówi że nie ma problemu. Zaprasza.
723 74 29 lub 0-501 269 366 Leszek Borowski - Piastów

Autor:  PK2 [ wt mar 14, 2006 11:33 am ]
Tytuł: 

Maniek pisze:
Dziś spytałem swojego mechanika i mówi że nie ma problemu. Zaprasza.
723 74 29 lub 0-501 269 366 Leszek Borowski - Piastów


Przekładnia idzie do Piastowa do regeneracji mechanicznej i optycznej (polerowanie). Załączam na zdjęciu stan "przed". Zdobyłem dobrą używaną przekładnię, a z ASO wziąłem zestaw naprawczy łożysk oraz komplet uszczelniaczy i parę innych drobiazgów (śrubki, kroćce itd.). Jak przekładnia będzie gotowa, pokażę zdjęcia "po".

Obrazek

Pozdrawiam!

Autor:  Wookee [ pt sie 18, 2006 3:20 pm ]
Tytuł: 

I jak efekty, bo sam bym skorzystał.

Autor:  PK2 [ pt sie 18, 2006 4:35 pm ]
Tytuł: 

Przepraszam za zwłokę... Efekt bardzo dobry, przekładnia odnowiona w środku oraz pomalowana na czarny półmat (chyba), potem starannie zapudłowana w garażu. Zdjęcie po robocie, jak zdjęcie, więc sobie je darowałem.

Pozdrawiam!

Autor:  Monter [ wt sie 29, 2006 7:25 pm ]
Tytuł: 

Witam ,

Czy cosik już wiadomo jak działa i czemu tak drogo - mnie też czeka ten temat
Orientowałem sie w firmie Perfekt w Lubonia - regeneracja ok 1400-1500 zł z dwuletnią gwarancją..


pzdr
Paweł

Autor:  Ja_cek [ śr sie 30, 2006 10:39 am ]
Tytuł: 

to ja się podepne pod temat :)
Bo przed remontem w moim bombowcu kierowałka ładnie leciutko chodziła, a teraz to musze się trochę nagimnastykować by zawróćić na podwórku. Może by tam pogrzebać? Może jakas wymiana oleju te sprawy? Robił ktoś cos takiego?

Autor:  Wojtyla [ czw sie 31, 2006 12:08 pm ]
Tytuł: 

Witam
PK2 pisze:
ale wymiany tych zestawów nie potrafię sobie wyobrazić .

rysunek złożeniowy klasyczny dla montażu poszczególnych podzespołów
Normalny mechanik zrobi to bez problemu jak ma doświadczenie z innych pojazdów szczególnie z byłego PRLu gdzie siadało co mogło a części było jak na lekarstwo to z regulacją (bo to jest najgorsze) nie powinien mieć problemu [zlosnik]
A tak w temacie wszystko ok. pod warunkiem że ślimak nie miał zniszconych powierzchni współpracujących z wałkiem głównym.
A najgorsze rzeczy jakie miałem do zrobienia to 3 skrzynie biegów od 126p, które panowie przytargali mi w workach po ziemniakach bo myśleli że podołają.......i przy okazji wyciepali małe conieco (fasolki blokujące widełki wybieraków bo myśleli że to roz....ne łożysko) ale poskładałem
Teraz zostaje mi tylko skrzynia do MB no cóżale nie manual [zlosnik] i tak se bzduram coby może przy wymianie filtra...........czas pokaże [zlosnik]
pozdro

Autor:  Conrad [ ndz lip 05, 2009 1:04 am ]
Tytuł: 

Podepnę się pod temat bo również mam problem z przekładnią. Zmieniłem ostatnio uszczelniacze i olej na ATF. Ale okazało się, że cieknie dalej, tylko tym razem z jakiegoś zaworu, a dokładniej z otworu, który znajduje się obok wąsa przekładni, tam jest jakiś zawór dociskany przez sprężynę pod dekielkiem. Jaką rolę, on spełnia, czy ma dławić zbyt wysokie ciśnienie, bo po odpaleniu kapie bardziej. Co może być przyczyną?

Autor:  heted [ ndz lip 05, 2009 9:42 pm ]
Tytuł: 

Też mam ten problem.W ASO był gość nie mógł ustalić nr kat. W końcu sprzedali mi zestaw uszczelek, w którym i tak nie było wszystkiego. Olej leci z płaszczyzny składania z pokrywą dolną, jest tam oring w kształcie owalnym. Zauważyłem, że wyciek jest większy przy pełnym skręcie.
Zbliża się termin przeglądu, więc chyba wrócę do wersji bez wspomagania.javascript:emoticon(':(')

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/