MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
silnik i panewki-220D https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=13934 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gruu [ wt sie 30, 2005 9:48 pm ] |
Tytuł: | silnik i panewki-220D |
Dzis miałem zamair wyjac wąłkorbowy zeby ząłozyc sznur łojowy i tu mama problem bo nie moge odkrecic docisku sprzegła bo rozumiem zeby wyjac wałtrzeba odkrecic koło zamachowe a co przed tym jest to docisk sprzęgła, problem w ty mze podczas pruby odkrecenia wszystko mi sie kreci, tzn koło zamachowe i nieiwem jak to zablokowac. To jesdna sprawa. Druga sprawa to prosze mi wyjasnic drodzy koledzy jak ocenic stan panewek???dolne panewki mam juz na zewnatrza i nieiwem jak je ocenic???? |
Autor: | airkomin [ wt sie 30, 2005 10:45 pm ] |
Tytuł: | |
Nie da sie założyć klucza z drugiej strony wału? wydaje mi się że na kole pasowym paska klinowego było jakieś miejsce na jakieś 32 czy coś w okolicach. Chociaż może zwiera mi się z FSO Warszawą. Nie przypominam sobie jednak jakichkolwiek problemów przy tej operacji, tzn. jak to robiło się szybkim szarpnięciem to opór od sprężanego powietrza wystarczał, żeby ruszyć śruby, chociaż ja to robiłem trzy razy z rzedu w krótkim czasie więc może dlatego, że miałem już ruszone nie mam negatywnych wspomnień. Co do panewek, to ja bym zrobił oględziny zewnetrzne, a następnie pomierzył średnicę czopa i panewki (ale teraz to jestem teoretykiem). Jeno jak słabe cisnienie na wolnych to wiadomo, że do remontu i mierzenie próżnym jest. Oto co mówi literatura: Panewki należy bezwzględnie wymienić, jeżeli: - więcej niż 20% powierzchni roboczej nosi slady zatarć, wytopieńlub głębokich zarysowań, - powierzchnia robocza panewki ma szereggłębokich rys na części lub całkowitym obwodzie, - więcej niż 25% panewki nie wykazuje śladów współpracy z czopem (ciemne plamy), powierzchnia robocza panewki nosi ślady licznych pęknięć, - cała powierzchnia panewki jest pokryta licznymi, drobnymi, ciemnymi punktami lub wżerami (korozja lub zmeczenie stopu łożyskowego), - na powierzchni roboczej znajduja się głębokie wzery lub odpryski stopu łożyskowego, - więcej niż 40% powierzchni roboczejpanewek pokryte jest bardzo drobnymi rysami, pochodzacymi zazwyczaj od zanieczyszczeń. Dalej wspomniano, że o potrzebie naprawy ułożyskowania moze zadecydować stan czopa wału. Prawidlowo, czop musi być równy i gładki o jednakowym, błyszczacym, metalicznym zabarwieniu. Nastepnie nastepuje taka sama lista odnosnie czopa, ale pytałes o panewki. pozdrówka |
Autor: | remi [ śr sie 31, 2005 8:41 am ] |
Tytuł: | |
witaj na kole zamachowym powinna być zębatka współpracujaca z rozrusznikiem - moze tutaj naezałoby przyblokowac duzym śrubokrętem lub czyms wiekszym ![]() lub jak pisał airkomin blokować z przodu silnika miłej walki |
Autor: | kruszyn [ śr sie 31, 2005 9:23 am ] |
Tytuł: | |
airkomin pisze: Nie da sie założyć klucza z drugiej strony wału? wydaje mi się że na kole pasowym paska klinowego było jakieś miejsce na jakieś 32 czy coś w okolicach. Chociaż może zwiera mi się z FSO Warszawą.
Nie przypominam sobie jednak jakichkolwiek problemów przy tej operacji, tzn. jak to robiło się szybkim szarpnięciem to opór od sprężanego powietrza wystarczał, żeby ruszyć śruby, chociaż ja to robiłem trzy razy z rzedu w krótkim czasie więc może dlatego, że miałem już ruszone nie mam negatywnych wspomnień. Co do panewek, to ja bym zrobił oględziny zewnetrzne, a następnie pomierzył średnicę czopa i panewki (ale teraz to jestem teoretykiem). Jeno jak słabe cisnienie na wolnych to wiadomo, że do remontu i mierzenie próżnym jest. Oto co mówi literatura: Panewki należy bezwzględnie wymienić, jeżeli: - więcej niż 20% powierzchni roboczej nosi slady zatarć, wytopieńlub głębokich zarysowań, - powierzchnia robocza panewki ma szereggłębokich rys na części lub całkowitym obwodzie, - więcej niż 25% panewki nie wykazuje śladów współpracy z czopem (ciemne plamy), powierzchnia robocza panewki nosi ślady licznych pęknięć, - cała powierzchnia panewki jest pokryta licznymi, drobnymi, ciemnymi punktami lub wżerami (korozja lub zmeczenie stopu łożyskowego), - na powierzchni roboczej znajduja się głębokie wzery lub odpryski stopu łożyskowego, - więcej niż 40% powierzchni roboczejpanewek pokryte jest bardzo drobnymi rysami, pochodzacymi zazwyczaj od zanieczyszczeń. Dalej wspomniano, że o potrzebie naprawy ułożyskowania moze zadecydować stan czopa wału. Prawidlowo, czop musi być równy i gładki o jednakowym, błyszczacym, metalicznym zabarwieniu. Nastepnie nastepuje taka sama lista odnosnie czopa, ale pytałes o panewki. pozdrówka boziu Ty zyjesz ![]() |
Autor: | airkomin [ śr sie 31, 2005 9:54 am ] |
Tytuł: | |
Żyje, czemu nie. Czytam sobie forum jak mam dostep do internetu, a ostatnio to nawet cos napisałem. A co u Ciebie dobrego? Ale żeby nie robić bałaganu w wątku, to co tam Panie Kolego z tymi panewkami, ida do wymiany? |
Autor: | Gruu [ czw wrz 01, 2005 9:51 pm ] |
Tytuł: | |
hm a prosze mi wytłumasczyc sens dobierania panewek, zaglądnałem do skelpu i tma sa np panewki korbowodowe 1 szlif 2 szlif lub 3 o co z tmy chodiz ?? |
Autor: | Xytras [ czw wrz 01, 2005 10:01 pm ] |
Tytuł: | |
To chyba zalezy po ktorym szlifie jest wał... |
Autor: | Sill [ pt wrz 02, 2005 10:56 am ] |
Tytuł: | |
Co do sensu to sprawa jest prosta - albo masz auto do którego panewki jest ciężko dostać, albo zatarła ci się panewka tylko na jenym korbowodzie i tylko tam trzeba robić szlif, a panewki są sprzedawane w kompletach wiec ekonomiczniej jest dorobić jedną panewkę a nie robić drugi szlif na całym wale. |
Autor: | Gruu [ sob wrz 03, 2005 8:07 pm ] |
Tytuł: | |
oki panowie ale chodzi o ot jak to zmierzyc ? bo napewno mierzy sie wął i to niego dobiera sie panewki, czy zawsze trzeba szlifowac wał???? |
Autor: | sebi [ sob wrz 03, 2005 9:32 pm ] |
Tytuł: | |
Gruu pisze: oki panowie ale chodzi o ot jak to zmierzyc ? bo napewno mierzy sie wął i to niego dobiera sie panewki, czy zawsze trzeba szlifowac wał????
Hej Gruu musisz zabrać wał do szlifierza i on Ci powie gdzie trzeba szlifować i na który szlif wyjdzie. Okazać sie może że wału nie warto robić bo szlify sie skończyły (5) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |