MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 4:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 30, 2005 9:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
Dzis miałem zamair wyjac wąłkorbowy zeby ząłozyc sznur łojowy i tu mama problem bo nie moge odkrecic docisku sprzegła bo rozumiem zeby wyjac wałtrzeba odkrecic koło zamachowe a co przed tym jest to docisk sprzęgła, problem w ty mze podczas pruby odkrecenia wszystko mi sie kreci, tzn koło zamachowe i nieiwem jak to zablokowac.
To jesdna sprawa.

Druga sprawa to prosze mi wyjasnic drodzy koledzy jak ocenic stan panewek???dolne panewki mam juz na zewnatrza i nieiwem jak je ocenic????

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 30, 2005 10:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Nie da sie założyć klucza z drugiej strony wału? wydaje mi się że na kole pasowym paska klinowego było jakieś miejsce na jakieś 32 czy coś w okolicach. Chociaż może zwiera mi się z FSO Warszawą.
Nie przypominam sobie jednak jakichkolwiek problemów przy tej operacji, tzn. jak to robiło się szybkim szarpnięciem to opór od sprężanego powietrza wystarczał, żeby ruszyć śruby, chociaż ja to robiłem trzy razy z rzedu w krótkim czasie więc może dlatego, że miałem już ruszone nie mam negatywnych wspomnień.
Co do panewek, to ja bym zrobił oględziny zewnetrzne, a następnie pomierzył średnicę czopa i panewki (ale teraz to jestem teoretykiem). Jeno jak słabe cisnienie na wolnych to wiadomo, że do remontu i mierzenie próżnym jest.
Oto co mówi literatura:
Panewki należy bezwzględnie wymienić, jeżeli:
- więcej niż 20% powierzchni roboczej nosi slady zatarć, wytopieńlub głębokich zarysowań,
- powierzchnia robocza panewki ma szereggłębokich rys na części lub całkowitym obwodzie,
- więcej niż 25% panewki nie wykazuje śladów współpracy z czopem (ciemne plamy),
powierzchnia robocza panewki nosi ślady licznych pęknięć,
- cała powierzchnia panewki jest pokryta licznymi, drobnymi, ciemnymi punktami lub wżerami (korozja lub zmeczenie stopu łożyskowego),
- na powierzchni roboczej znajduja się głębokie wzery lub odpryski stopu łożyskowego,
- więcej niż 40% powierzchni roboczejpanewek pokryte jest bardzo drobnymi rysami, pochodzacymi zazwyczaj od zanieczyszczeń.
Dalej wspomniano, że o potrzebie naprawy ułożyskowania moze zadecydować stan czopa wału. Prawidlowo, czop musi być równy i gładki o jednakowym, błyszczacym, metalicznym zabarwieniu. Nastepnie nastepuje taka sama lista odnosnie czopa, ale pytałes o panewki.
pozdrówka

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 8:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
witaj
na kole zamachowym powinna być zębatka współpracujaca z rozrusznikiem - moze tutaj naezałoby przyblokowac duzym śrubokrętem lub czyms wiekszym :lol:
lub jak pisał airkomin blokować z przodu silnika
miłej walki

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 9:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
airkomin pisze:
Nie da sie założyć klucza z drugiej strony wału? wydaje mi się że na kole pasowym paska klinowego było jakieś miejsce na jakieś 32 czy coś w okolicach. Chociaż może zwiera mi się z FSO Warszawą.
Nie przypominam sobie jednak jakichkolwiek problemów przy tej operacji, tzn. jak to robiło się szybkim szarpnięciem to opór od sprężanego powietrza wystarczał, żeby ruszyć śruby, chociaż ja to robiłem trzy razy z rzedu w krótkim czasie więc może dlatego, że miałem już ruszone nie mam negatywnych wspomnień.
Co do panewek, to ja bym zrobił oględziny zewnetrzne, a następnie pomierzył średnicę czopa i panewki (ale teraz to jestem teoretykiem). Jeno jak słabe cisnienie na wolnych to wiadomo, że do remontu i mierzenie próżnym jest.
Oto co mówi literatura:
Panewki należy bezwzględnie wymienić, jeżeli:
- więcej niż 20% powierzchni roboczej nosi slady zatarć, wytopieńlub głębokich zarysowań,
- powierzchnia robocza panewki ma szereggłębokich rys na części lub całkowitym obwodzie,
- więcej niż 25% panewki nie wykazuje śladów współpracy z czopem (ciemne plamy),
powierzchnia robocza panewki nosi ślady licznych pęknięć,
- cała powierzchnia panewki jest pokryta licznymi, drobnymi, ciemnymi punktami lub wżerami (korozja lub zmeczenie stopu łożyskowego),
- na powierzchni roboczej znajduja się głębokie wzery lub odpryski stopu łożyskowego,
- więcej niż 40% powierzchni roboczejpanewek pokryte jest bardzo drobnymi rysami, pochodzacymi zazwyczaj od zanieczyszczeń.
Dalej wspomniano, że o potrzebie naprawy ułożyskowania moze zadecydować stan czopa wału. Prawidlowo, czop musi być równy i gładki o jednakowym, błyszczacym, metalicznym zabarwieniu. Nastepnie nastepuje taka sama lista odnosnie czopa, ale pytałes o panewki.
pozdrówka


boziu Ty zyjesz :D:D:D [zlosnik]

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 9:54 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Żyje, czemu nie. Czytam sobie forum jak mam dostep do internetu, a ostatnio to nawet cos napisałem. A co u Ciebie dobrego? Ale żeby nie robić bałaganu w wątku, to co tam Panie Kolego z tymi panewkami, ida do wymiany?

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 9:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
hm a prosze mi wytłumasczyc sens dobierania panewek, zaglądnałem do skelpu i tma sa np panewki korbowodowe 1 szlif 2 szlif lub 3 o co z tmy chodiz ??

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 01, 2005 10:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
To chyba zalezy po ktorym szlifie jest wał...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 10:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 15, 2004 6:40 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Gdańsk
Co do sensu to sprawa jest prosta - albo masz auto do którego panewki jest ciężko dostać, albo zatarła ci się panewka tylko na jenym korbowodzie i tylko tam trzeba robić szlif, a panewki są sprzedawane w kompletach wiec ekonomiczniej jest dorobić jedną panewkę a nie robić drugi szlif na całym wale.

_________________
Opel kadett 1,6 1983
Mercedes 115 240D 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 8:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
oki panowie ale chodzi o ot jak to zmierzyc ? bo napewno mierzy sie wął i to niego dobiera sie panewki, czy zawsze trzeba szlifowac wał????

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 9:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Gruu pisze:
oki panowie ale chodzi o ot jak to zmierzyc ? bo napewno mierzy sie wął i to niego dobiera sie panewki, czy zawsze trzeba szlifowac wał????



Hej

Gruu musisz zabrać wał do szlifierza i on Ci powie gdzie trzeba szlifować i na który szlif wyjdzie. Okazać sie może że wału nie warto robić bo szlify sie skończyły (5)

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl