airkomin pisze:
Nie da sie założyć klucza z drugiej strony wału? wydaje mi się że na kole pasowym paska klinowego było jakieś miejsce na jakieś 32 czy coś w okolicach. Chociaż może zwiera mi się z FSO Warszawą.
Nie przypominam sobie jednak jakichkolwiek problemów przy tej operacji, tzn. jak to robiło się szybkim szarpnięciem to opór od sprężanego powietrza wystarczał, żeby ruszyć śruby, chociaż ja to robiłem trzy razy z rzedu w krótkim czasie więc może dlatego, że miałem już ruszone nie mam negatywnych wspomnień.
Co do panewek, to ja bym zrobił oględziny zewnetrzne, a następnie pomierzył średnicę czopa i panewki (ale teraz to jestem teoretykiem). Jeno jak słabe cisnienie na wolnych to wiadomo, że do remontu i mierzenie próżnym jest.
Oto co mówi literatura:
Panewki należy bezwzględnie wymienić, jeżeli:
- więcej niż 20% powierzchni roboczej nosi slady zatarć, wytopieńlub głębokich zarysowań,
- powierzchnia robocza panewki ma szereggłębokich rys na części lub całkowitym obwodzie,
- więcej niż 25% panewki nie wykazuje śladów współpracy z czopem (ciemne plamy),
powierzchnia robocza panewki nosi ślady licznych pęknięć,
- cała powierzchnia panewki jest pokryta licznymi, drobnymi, ciemnymi punktami lub wżerami (korozja lub zmeczenie stopu łożyskowego),
- na powierzchni roboczej znajduja się głębokie wzery lub odpryski stopu łożyskowego,
- więcej niż 40% powierzchni roboczejpanewek pokryte jest bardzo drobnymi rysami, pochodzacymi zazwyczaj od zanieczyszczeń.
Dalej wspomniano, że o potrzebie naprawy ułożyskowania moze zadecydować stan czopa wału. Prawidlowo, czop musi być równy i gładki o jednakowym, błyszczacym, metalicznym zabarwieniu. Nastepnie nastepuje taka sama lista odnosnie czopa, ale pytałes o panewki.
pozdrówka
boziu Ty zyjesz

:D:D
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)