MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=22&t=10165
Strona 1 z 2

Autor:  Leszek3.0 [ śr sty 19, 2005 5:01 pm ]
Tytuł:  Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??

Witam,

Chciałbym żebyście pomogli mi rozstrzygnąć pewne niejasności co do wersji silnikowych W114.
Jest tu wielu speców i miłośników szczegółów z historii MB, ja nie jestem specem na pewno :) .

Wg. moich źródeł najmocniejszą W 114 sprzedawaną w USA była 280C. Silnik M110.921 w wersji 280C (1973-76) był gaźnikowy.
Czy wersje z wtryskiem były tylko Europę?
Jaki symbol miał silnik?
Np. w W123 280CE miał 110.984, ale były one robione od 1978.

Pytam, bo M110 w W116 280S DOHC miał symbol 110.922
podczas gdy w 280SE DOHC miał 110.985. Wydaje mi się, że te auta byłyprodukowane nieco później.
W skrócie - jakie symbole miały silniki w W114 280 CE SOHC i DOHC ??

Podobno W114 250C miał z przodu podwójny zderzak. Jak to wyglądało i w jakich latach było produkowane ?? Czy to dotyczy tylko wersji europejskich ??

I proszę o informację o poszerzonych zderzakach w W114 w wersjach USA. Czy to jest jasno określone, że np. od 1973 były szersze a wcześniej jak w europejskich? Przyznaję się, że nie sprawdziłem na www.google.com

A poza tym, to coraz mniej piszecie o W114-115 a ludzi zaczynają nękać problemy typu czy 20kPLN wystarczy na W126 [zlosnik]

Autor:  marcin280e [ śr sty 19, 2005 5:21 pm ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??

Ensignx pisze:

Czy wersje z wtryskiem były tylko Europę?

Z tego co wiem to tak.
Ensignx pisze:
Jaki symbol miał silnik?

110 981

Ensignx pisze:
W skrócie - jakie symbole miały silniki w W114 280 CE SOHC i DOHC ??

M130 923 w modelu 250C(2,8)
M114 920 923 w modelu 250C
M114 980 w modelu 250CE
M110 981 w modelu 280CE
M110 921 w modelu 280C
Ensignx pisze:
Podobno W114 250C miał z przodu podwójny zderzak. Jak to wyglądało i w jakich latach było produkowane ?? Czy to dotyczy tylko wersji europejskich ??

Pierwsza seria oczywiście.


Ensignx pisze:
A poza tym, to coraz mniej piszecie o W114-115 a ludzi zaczynają nękać problemy typu czy 20kPLN wystarczy na W126 [zlosnik]

A no wlaśnie...fani 123 opanowali forum klubu MB/8 [zlosniki]

Autor:  JareG [ śr sty 19, 2005 6:31 pm ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??

marcin280e pisze:
Ensignx pisze:
A poza tym, to coraz mniej piszecie o W114-115 a ludzi zaczynają nękać problemy typu czy 20kPLN wystarczy na W126 [zlosnik]

A no wlaśnie...fani 123 opanowali forum klubu MB/8 [zlosniki]

Taka prawidlowosc [hehe]
Kupic ladne w114, zeby nie mowic o c114 to jest znaczny wydatek, i dosc trudne lowy.. dodatkowo dla wiekszosci ludzi auto ani to zabytkowe, ani wygodne etc. (tekst ode mnie z forum: "6k EUR za w123 ?? Kogos mocno pogielo, za duzo mniejsza kase mozna miec wypasione w124" [zlosnik][hehe])
Tak wiec w114 to juz auto dla pasjonatow, na ogol jako kolejne auto.. a wiekszosc ludzi ledwo co jest w posiadaniu jednego samochodzika, jesli juz MB to jest to jakby nobilitacja. I najlepiej w201 za 5k zl, a potem pytania - czemu to i tamto trzeba robic, czy robic (moze sprzedac..?), jak zrobic najtaniej itd.

A ze ludzie maja coraz szerszy dostep do netu, to i coraz wiecej ich jest na forum poswieconym w114.. taka kolej rzeczy. Pozostaje miec nadzieje, ze czesc z nich w jakims momencie zauwazy, ze c114 jest piekne, ladniejsze od kazdego innego MB od w124 zaczynajac [zlosnik] (i wylaczajac c126 [oczko])

Autor:  misiek [ śr sty 19, 2005 7:33 pm ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??

Ensignx pisze:
W skrócie - jakie symbole miały silniki w W114 280 CE SOHC i DOHC ??


W114 250C (10.68 - 05.72) - silnik 114.920
W114 250C 2.8 (07.69 - 06.76) - silnik 130.923
W114 250CE (10.68 - 05.72) - silnik 114.980
W114 280C (przedseryjne 12.71, seryjne 06.72 - 08.76) - silnik 110.921
W114 280CE (przedseryjne 04.71, seryjne 05.72 - 08.73) - silnik 110.981

Silniki M110 to DOHC, pozostale to SOHC.

W114C pierwszoseryjne niezaleznie od wersji silnikowej mialo zawsze podwojny zderzak z przodu. Z tylu, niezaleznie czy pierwszo- czy drugoseryjne mialo dlugie zderzaki, tzn siegajace az do wneki kola tylnego.

Odnosnie fanow W123. Beczka jest obecnie najtanszym mercedesem na rynku, stad jej popularnosc, powoli te paleczke jednak przejmuja W201 i W124... A W114/115 wymagaja rak milosnika, musi jeszcze troche czasu minac, zanim stana sie oltimerami.

Autor:  PK2 [ śr sty 19, 2005 7:45 pm ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??

Ensignx pisze:
Wg. moich źródeł najmocniejszą W 114 sprzedawaną w USA była 280C. Silnik M110.921 w wersji 280C (1973-76) był gaźnikowy.


Pamiętaj, że M110.921 oferowane na rynek USA były trochę inne, niż wersja europejska. Ze względu na konieczność spełnienia rygorów dotyczących spalin, silniki te rozprężono (płaskie tłoki), zmodyfikowano gaźnik Solex 4A1, zmieniono ustawienia zapłonu, dodano kilka dodatkowych elementów i w rezultacie silnik miał tylko 130 KM lub w skrajnym przypadku 123 KM. Natomiast dziś możemy na to patrzeć z ciekawością z czysto "inżynierskiego" punktu widzenia.

Ensignx pisze:
I proszę o informację o poszerzonych zderzakach w W114 w wersjach USA. Czy to jest jasno określone, że np. od 1973 były szersze a wcześniej jak w europejskich? Przyznaję się, że nie sprawdziłem na www.google.com


Te nieszczęsne szerokie zderzaki na amortyzatorach zostały wprowadzone wraz z faceliftem w sierpniu 1973 (tzw. model year 1974). Czyli mówiąc po ludzku od 2-giej serii. Zgodnie z obowiązującym wtedy w USA prawem, przednie zderzaki miały tłumić zderzenia do 5 mil na godzinę, a tylne do 2.5 mili na godzinę. Nie był to szczęśliwy pomysł, gdyż poza wszystkim to rozwiązanie znacznie zwiększało masę samochodu. Ogromnej większości publiki te zderzaki się nie podobały, choć i dziś zdarzają się osoby, którym to egzotyczne rozwiązanie przypada do gustu.

Wszystkie modele wcześniejsze miały zderzaki europejskie.

Pozdrawiam.

Autor:  Mitu [ śr sty 19, 2005 8:54 pm ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??

PK2 pisze:

Wszystkie modele wcześniejsze miały zderzaki europejskie.


A czy I seria nie dostawała zderzaków z kłami tak jak było to w modelu W 110? :-?

Autor:  Waciak [ śr sty 19, 2005 11:13 pm ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??

A poza tym, to coraz mniej piszecie o W114-115 a ludzi zaczynają nękać problemy typu czy 20kPLN wystarczy na W126 [zlosnik][/quote]

Racja , też się ostatnio zastanawiam czy nie przeniosło mnie na stronę miłośników W 123/126 ?
114/115 schodzi coś na margines.....przykre.

Autor:  misiek [ śr sty 19, 2005 11:19 pm ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??

Mitu pisze:
PK2 pisze:

Wszystkie modele wcześniejsze miały zderzaki europejskie.


A czy I seria nie dostawała zderzaków z kłami tak jak było to w modelu W 110? :-?


Spojrz Mitu na W114C z reklamy "Curb appeal" ktora Ci podeslalem. Tamten pierwszoseryjny W114C ma zderzak europejski.

Obrazek

Autor:  AMG [ śr sty 19, 2005 11:22 pm ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??

Mitu pisze:
PK2 pisze:

Wszystkie modele wcześniejsze miały zderzaki europejskie.


A czy I seria nie dostawała zderzaków z kłami tak jak było to w modelu W 110? :-?


W114/115 na rynek USA dzieliły sie na 3 serie według zderzaków
-pierwsza- zwykłe zderzaki
-druga - zwykłe z kłami
-trzecia - duże zderzaki - te przepiekne [cool]

Autor:  PK2 [ śr sty 19, 2005 11:34 pm ]
Tytuł: 

Sprawdzę w Katalogach Części, co się działo przed sierpniem 1973.

Pozdrawiam.

Autor:  Mitu [ czw sty 20, 2005 2:19 am ]
Tytuł:  Re: Jak to jest z silnikami w W114 coupe ??

AMG pisze:
Mitu pisze:
A czy I seria nie dostawała zderzaków z kłami tak jak było to w modelu W 110? :-?


W114/115 na rynek USA dzieliły sie na 3 serie według zderzaków
-pierwsza- zwykłe zderzaki
-druga - zwykłe z kłami
-trzecia - duże zderzaki - te przepiekne [cool]


Właśnie o to mi chodziło. Nie twierdzę, że wszystkie miały, ale że w I serii zdarzały się kły.

Autor:  Leszek3.0 [ czw sty 20, 2005 10:26 am ]
Tytuł: 

Z wielką przyjemnością przeczytałem Wasze odpowiedzi i konkretne uwagi. Dzięki.

Co do zderzaków z kłami, to np. widziałem W114 250C (na pewno z M130.923) z 1972 roku, kierownicą z ringiem i zderzakami z kłami. Taka wersja przejściowa. Prezentuje się świetnie.

Jest jeszcze jeden detal o którym przypomniałem sobie czytając post kolegi PK2. Ile mocy miały te silniki - 156 czy 150 KM ?

Pozdrawiam

Autor:  AMG [ czw sty 20, 2005 12:29 pm ]
Tytuł: 

Ensignx pisze:
Z wielką przyjemnością przeczytałem Wasze odpowiedzi i konkretne uwagi. Dzięki.

Co do zderzaków z kłami, to np. widziałem W114 250C (na pewno z M130.923) z 1972 roku, kierownicą z ringiem i zderzakami z kłami. Taka wersja przejściowa. Prezentuje się świetnie.

Jest jeszcze jeden detal o którym przypomniałem sobie czytając post kolegi PK2. Ile mocy miały te silniki - 156 czy 150 KM ?

Pozdrawiam


Co do mocy silników to bywało róznie, na różne stany silniki rózninył sie moca oraz ograniczeniami prekosci i czystosci spalin.

Autor:  Wit'Old [ czw sty 20, 2005 7:27 pm ]
Tytuł: 

Może ma ktoś zdjęcie tych dużych zdeżaków z kłami?

Mam w swojej 115 podwójne europejskie, a w 114 pojedyńcze.
115 jest na sprzedaż, jak jej szybko nie sprzedam, to chyba zamienie.

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11062 ... G_2504.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11062 ... G_2497.jpg

Wit

Autor:  misiek [ czw sty 20, 2005 9:14 pm ]
Tytuł: 

Wit'Old pisze:
Mam w swojej 115 podwójne europejskie, a w 114 pojedyńcze.
115 jest na sprzedaż, jak jej szybko nie sprzedam, to chyba zamienie.

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11062 ... G_2504.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11062 ... G_2497.jpg


Obydwa sa drugoseryjne. A w drugoseryjnych /8 NIE montowano podwojnych zderzakow.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/