MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 17, 2024 2:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lip 19, 2005 1:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Kiedyś do mojego dawnego 115 300D założyłem nowiusieńki silnik z niemieckiej regeneracji (przez ASO) [zlosnikz] . Po rozgrzaniu zawsze wskazówka troche opadała gdzieś do 2 z grosikiem. Po mocnym przegonieniu spadała do 1,5 (to samo działo się u mojego ojca w nowym 124). Mam olej full syntetyk (na takim jeździłem, jeżdżę i będę jeździł bo ma więcej zalet niż wad). Tylko raz zalałem silnik minerałem (bo musiałem) :-? i ciśnienie wyraźnie spadło. Po 300km wywaliłem go (no nie zupełnie - poszedł w rodzinie do Fiata) :) a ja nalałem "jedyny słuszny". Teraz (gorąco) z Visco sprawnym w 50% nawet przy prawie 100 stopniach mam 2 na wskaźniku przy 500 obrotach silnika przy włączonym (automat) biegu (zasilanie LPG).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 19, 2005 7:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
U mnie cały czas nawet po bardzo długiej jeździe wskazówka pokazuje max. Jedynie raz po testowaniu max prędkości lekko opadła tak na 2,8 ;)
Jeżdżę na półsyntetyku, silnik po odpaleniu łapie odrazu 80 stopni i tak trzyma do zgaszenia.
Ogólnie jestem pełen uznania dla Kruszyna za ten silniczek ;)

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91
BMW E32 '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 27, 2007 9:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Ja dzisiaj testowałem ciśnieinie oleju,
Po około godzinnej jeździe prędkość około 90-100km/h wskazówka pokazuje jakieś 1,3-1,4 na luzie N (Automat) podczas jazdy cały czas jest na 3, może minimalnie spada na 2,9.
Ładnie pracuje, nie kopci, nie bierze oleju (według wskazań bagnetu) , pali na dotyk, moc przyzwoita.

Czy w tym wypadku wszystko jest OK??

Olej ma około 6kkm, jest to LOTOS półsyntetyczny,
Chcę aby reaktor w mojej Mercedes jeszcze długo pochodził, więc proszę o poradę czy olej na którym jeżdżę jest ok?? I jaki jest najbardziej optymalny przebieg oleju dla motoru 2.5D kwalifikujący olej do wymiany??


Będzie trzeba zmienić olej i po prostu nie wiem co kupić, chcę aby to było coś, co dobrze zadba o motor.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 28, 2007 12:44 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
GEORGE P. pisze:
Będzie trzeba zmienić olej i po prostu nie wiem co kupić, chcę aby to było coś, co dobrze zadba o motor.


Ja ostatnio kupuję Magnateca 10W40 z DE w 5l baniakach, na allegro po 89zł + wysyłka więc przystępnie. Myślę że co 10kkm wymiana jest OK.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 28, 2007 9:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
GEORGE P. pisze:
Olej ma około 6kkm, jest to LOTOS półsyntetyczny,

GEORGE P. pisze:
Chcę aby reaktor w mojej Mercedes jeszcze długo pochodził,

Chyba trochę się to wyklucza [zlosnik]

Polecam wypłukanie silnika tanim syntetykiem, a potem zalanie Motulem. Oczywiście też syntetycznym.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 28, 2007 5:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
GEORGE P. pisze:
Olej ma około 6kkm, jest to LOTOS półsyntetyczny,
Chcę aby reaktor w mojej Mercedes jeszcze długo pochodził
Jedno się z drugim wyklucza. Ja polecam olej TEXACO bo jest w miarę tani i dobry. No i do 124 to tylko MINERALNY 8) [zlosnikz]

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 30, 2007 5:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Trochę popytałem, każdy mówi mi co innego, chyba jednak postawię na Castrol, tylko teraz jaki?? Tutaj tez zdania podzielone, mineralny, syntetyczny, sam nie wiem, chcę aby wszystko było ok i obyło się bez plam pod samochodem.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl