MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 17, 2024 1:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 4:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
oczywiscie ze masz 2,5 na wolnych obrotach:) gorzej by wyglądało jak po dodaniu gazu utrzymywało by się 2,5 heheheh wtedy trza by było rozglądać sie za nowym reaktorem

_________________
1.w123 240 d limuzynka z 1976 roku :-) sprzedany
2.w201 200d 1988 nowy nabytek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 5:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Beczko Maniak pisze:
wtedy trza by było rozglądać sie za nowym reaktorem

Raczej - wtedy trza by było zastanowić się nad przyczyną. Dwie strony wczesniej stało jak byk
Bukol pisze:
na ciśnienie wpływ ma wiele czynników: stan pompy, temperatura i n.p. stopień rozrzedzenia (po długiej jeździe z dużą prędkością). Dlatego powszechan opinia, że silnik w którym wskaźnik pokazuje poniżej 1 nadaję się do remontu jest bezpodstawna i głupia, bo wynika głównie z wiedzy potocznej (taryfiarsko - pseudofachowej).


"... i tej wersji będziemy bronić Wysoki Sądzie" [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 5:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Co do ciśnienia oleju to to że ktoś ma 1 a ktoś ma 3 to wcale nie musi oznaczać że ten który ma 1 ma silnik w gorszym stanie niż ten który pokazuje 3 nawet po przegonieniu. U mnie 123 2.4 po naprawdę mocnym rozgrzaniu 135-140km /h przez dłuższy odcinek ciśnienie 2 w srebrnej coupe 1.8 w w 126 2.5 w w123 230 2.5 a w niebieskiej w 123 ce 1. I to jest własnie najlepszy przykład bo silnik w niebieskiej m110 pracuje i chodzi najlepiej ze wszystkich m 110 jakimi miałem okazję jeżdżić ( a trochę ich było) nie bierze oleju a jeżdżę nim naprawdę ostro. Na gazie jedżie bez większego problemu 200 a najwięcej szła 220. I piszę to dlatego gdyż chciałem tylko podać taki przykład że nie można się aż tak bardzo sugerować ciśnieniem oleju bo to że jest ono za niskie lub też jest wysokie możne mieć różne przyczyny.My jak robiliśmy niebieską to też na początku się martwiliśmy że ciśnienie 1 na rozgrzanym po przegonieniu i założyliśmy inną pompę oleju lecz było podobnie podłączyliśmy inny licznik to samo a okazało się że w wężyku który doprowadza olej do manometru był mały śmieć i po wyczyszczeniu ciśnienie trochę wzrosło. Ciśnienie w beczce można zwiększyć podkładając podkładki pod zawór przelewowy n.p. A i tak jak mówiłem nie należy oceniać stanu silnika spoglądając tylko na cisnienie oleju bo można się na tym przejechać. Dużo ważniejszym pomiarem który da nam jakiś obraz w jakim stanie jest silnik jest ciśnienie sprężania.
Aha wie ktoś czy miał może ktoś coś takiego że po ostrym przegonieniu wskazówka od ciśnienia oleju nie pokazuje płynnie tylko drga mam tak w jednym i przyzwyczaiłem się do tego ale pytam z ciekawośći.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 30, 2004 6:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
W moim mietku po zagrzaniu cisnienie spada poniżej 1 i chodzi jak wściekły [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 31, 2004 1:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
art pisze:
Aha wie ktoś czy miał może ktoś coś takiego że po ostrym przegonieniu wskazówka od ciśnienia oleju nie pokazuje płynnie tylko drga mam tak w jednym i przyzwyczaiłem się do tego ale pytam z ciekawośći.


Wymyśliłem taką teorię: kiedy jest mało oleju wtedy napinacz źle naciąga
łańcuch rozrządu co powoduje że łańcuch w rytm silnika lata.
Kiedy napinacz nie dostaje oporu od odchylonego łańcucha wtedy spada ciśnienie bo napinacz się wysuwa, a kiedy łancuch spada na napinacz wtedy dostaje opór - napinacz się chowa - i ciśnienie wzrasta :)
I tak w kółko, i w rytm silnika [zlosnik]

Czyż to nie jest za mądre ;) - proszę nie brać tego zapoważnie :)

Napewno tak miałem kiedy było za mało oleju. Przy rozgrzanym silniku,
wskazówka skacze w rytm silnika i denerwująco uderza w ogranicznik przy dodawaniu gazu :) Po dolaniu oleju - wysztko O.K.

Podobno przy oleju mineralnym to się zdarza częściej, pewnie chodzi o
gęstość.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 23, 2005 6:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 6:57 pm
Posty: 79
Lokalizacja: ŁÓDŻ
Mja MB 200D rok 1982 z przebiegiem 273 tys,ojej Elf turbo disel.Jesl jezdze do 100km cisnienie trzyma na 3 jak pogonie to 2.5
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... Bild10.jpg

zaznacze ze autkiem dopiero wrociłem z trasy , przejechany odcinek to około 80km

_________________
ME UNFAILIG MB 123!!!EASY RAIDER!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 23, 2005 7:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Masz w miarę niska temperaturka silnika jak na jezdę w trasie...
Zawsze jest 80?

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 24, 2005 12:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 6:57 pm
Posty: 79
Lokalizacja: ŁÓDŻ
A u ciebie jest większa temperatura???????
BO umnie jest zawsze 80 .Gdy niepędze więcej niz 110/120

_________________
ME UNFAILIG MB 123!!!EASY RAIDER!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 24, 2005 5:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam cały czas około 87stopni, trochę poniżej 90 :)
(jeśli w ogóle można tak wyliczać ze wskazań zegarów)

Latem i zimą tak samo...

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 24, 2005 5:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
MercBeginner pisze:
Ja mam cały czas około 87stopni, trochę poniżej 90 :)
(jeśli w ogóle można tak wyliczać ze wskazań zegarów)

Latem i zimą tak samo...


U mnie jest identyczna sytuacja.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 24, 2005 5:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
MercBeginner pisze:
Ja mam cały czas około 87stopni, trochę poniżej 90 :)
(jeśli w ogóle można tak wyliczać ze wskazań zegarów)

Latem i zimą tak samo...


A u mnie jest inaczej latem i zimą i to w obu autach,
np.
SEC zimowa porą ma 83-90, a latem 88 do ponad 100!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 24, 2005 6:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 6:57 pm
Posty: 79
Lokalizacja: ŁÓDŻ
A moze ktos wie jak jest w ksiązce ??? :roll:

_________________
ME UNFAILIG MB 123!!!EASY RAIDER!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 27, 2005 5:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 6:48 pm
Posty: 142
Lokalizacja: W-wa
W miojej beczuni ciśnienie oleju na wolnych obtotach wskazuje 3, nawet po całkowitym rozgrzaniu silnika na wolnych obrotachwskazuje minimalnie poniżej 3. Silnik po remoncie.

_________________
Beczunia W123 240D '77, w całości po kapitalnym


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 28, 2005 4:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Cremek pisze:
bo nawet po ostrym przegonieniu to niemozliwe zeby nigdy nie spadlo...


Możliwe... Ja mam tak też w Kasztance. Jak jest normalny poziom oleju to cały czas trzyma 3 niezaleznie od rozgrzania. Jak jednak go zużyje dużo to wtedy dopiero wskazóweczka zaczyna opadać do 2 lub nizej. Na poczatku eksploatacji nie wiedziałem jak szybko zużywa olej i zdziwił mnie spadek ciśnienia poniżej 1,7. Jak sprawdziłem na postoju olej był na końcu bagneta [zlosnik]
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 19, 2005 12:30 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lip 19, 2005 11:43 am
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa/Szczecin
Moj baleron w zimie na wolnych po rozgrzaniu ma ok 1.8 a latem schodzi nizej, co tez jest normalne zwlaszcza w tym upalnym lipcu. Wiosna zalalem go Agipem 15W50 i wskazowka trzyma sie wyzej. Zanjomy mechanik mowi, ze jest ok a martwic sie nalezy jak przestanie osiagac 3 przy 2000 obrotow i jak spadnie na wolnych ponizej 0.3.....tak wiec jazda trwa a na wszelki wypadek poszukam jakiejs dobrej pompy olejowej na wymiane :)

_________________
W124 2.5D ATM 93'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl