MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 4:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 21, 2012 3:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
Udalo mi sie wkoncu.. wystarczylo wyregulowac ciegna sterujace. Teraz chodzi super. Ale troche bardziej klekocze na aktualnym ustawieniu pompy-ale chyba za miekko tez nie powinno byc? Pompa aktualnie jest wlasnie w strone silnika przekrecona.moze za bardzo,nie wiem. Ale jak byla na srodku to silnik chodzil jakby byl na pompo wtryskach:-D

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: sob sty 21, 2012 5:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
to jeszcze sprawdź luzy zaworowe, masz szanse wyeliminować zbyt głośne klepanie

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: sob sty 21, 2012 8:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
A powiedz mi z tym ustawieniem pompy. Bo jak byla od silnika dalej to chodzil miekko, tak jest zle?

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: sob sty 21, 2012 9:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Im wtrysk jest wcześniejszy, tym silnik chodzi głośniej (w pewnym zakresie jest również mocniejszy) Jednak przy wtrysku za wczesnym tłoki i korbowody będą się niszczyć (za wysokie ciśnienie w komorze spalania. Z kolei przy opóźnionym wtrysku paliwo nie będzie całkowicie spalane. Jak już tu wspominałem silnik 200 ma wcześniejszy wtrysk niż 240 i 300. Najlepiej sprawdzić rzeczywisty początek wtrysku. Można to zrobić metodą uproszczoną ale i mniej dokładną odkręcając po prostu przewód I cylindra od pompy i obserwować poziom paliwa w króćcu podczas obracania wału (przy -26st powinien zacząć się podnosić.
Te silniki raczej pracują z wyraźnym "klekotem"


Na górę
Post: sob sty 21, 2012 9:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
przy wkładaniu pompy ustawiłem na 24 stopień. ale potem po przeczytaniu doszedłem do tego ze zrobilem głupote więc przestawilem pompe do silnika . myslę że jest ok. Klekot oczywiście jest i będzie w tym silniku.
Co do metody którą opisałeś to muszę spróbować, ogólnie to powinienem tak ustawiać ale nie miałem czym wału przekręcić (przepychałem auto).

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: sob sty 21, 2012 11:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Kluczem oczkowym 22 założonym na nakrętkę koła pasowego pompy wspomagania najwygodniej (pasek musi być w dobrym stanie i dobrze naciągnięty) albo odpowiednio wygiętym kawałkiem pręta ok 1 cm założonym w wycięcie w kole z podziałką(spod samochodu). Dla łatwiejszego obracania wałem poluzuj świece żarowe.


Na górę
Post: sob sty 21, 2012 11:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
Dzieki-sprobuje:-)

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: ndz sty 22, 2012 7:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Oczywiście kręcisz w prawo :lol: Chyba ż chcesz potem ustawiać od nowa rozrząd ;)


Na górę
Post: pt sty 27, 2012 12:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
silnik chodzi teraz ok, troszke telepało nim na filmiku ale teraz jest lepiej. Dymienie nadal jest, na tamtej pompie też było. Myśle, że wtryski do regeneracji. Na dodatek ciężko zapala po nocy w garażu..trzeba kręcic rozrusznikiem ok 4-5s aż załapie. po pierwszym odpaleniu potem odpala od strzała..zły kąt czy świece żarowe? na poprzedniej pompie też słabo zapalał ale wtedy były plusowe temperatury. a dzis.. -10.

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pt sty 27, 2012 1:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Lipne ciśnienie na cylindrach, to by tłumaczyło dymienie i słabe odpalanie. Olej łyka? Zmierzyłeś to ciśnienie?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pt sty 27, 2012 1:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
nie jeżdże nim jeszcze, musze wymienić pare rzeczy- daltego ciężko mi powiedzieć czy łyka olej. Co do ciśnienia- miałem mierzyć ale sie okazało że kolega ma tylko do benzyny :( silnik ma przedmuchy..

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pt sty 27, 2012 1:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
zapomnialem filmik dorzucić : http://www.youtube.com/watch?v=tQPvBYVjzN8

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: sob lut 11, 2012 2:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
chyba pompa jest zle ustawiona, albo wtryski do wymiany. dzis nie mogłem za cholere zapalić..2aku wyładowałem na to odpalanie i nic. załapuje troche tak jakby zle był kąt ustawiony.. szlag mnie trafia. wczoraj z trudem ale odpalił. jak juz sie zagrzeje to odpala ok. teraz są mrozy po -17 w nocy codziennie od tygodnia juz.

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 6:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
Przejechałem juz nim łącznie okolo 50 km, po osiedlowych drogach oczywiście-bo narazie brak tablic i OC [smutne]
Oleju nie wziął NIC, przynajmniej na bagnecie nie widać, ale troche uciekło z pod pokrywy bo rozwalona była uszczelka. Nadal mam problem ze słabym odpalaniem. Ostatnio było troche cieplej, ok. 0/+2 pojezdzilem ok 15km i ku mojemu zdziwnieniu nic nie kopcił [zdziwiony]
http://www.youtube.com/watch?v=tcaSw4zdZNo
Aha, i było pytanie o płyn chłodniczy-również nie ubywa.

Ale np. wczoraj juz kopcił.. ale było zimniej jakies -7 znowu.. :-?

Moje spekulacje na temat złego odpalania i kopcenia:
-wtryski wymagają regulacji bo może też leją i dlatego kopci troche..
-swiece nie wytwarzają wystarczającej temp. bo jakby były spalone to by sie nie świecił żarnik w środku(?)
-słaby aku to już swoją drogą, wsadziłem od Sprintera 2,3td to kręcił szybciej..
-luzy zaworowe ? mogłyby być przyczyną złego odpalania?

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: sob lut 18, 2012 9:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
A wymieniałeś filtr paliwa? Poza tym może być woda albo szlam w baku i na sitku (tym w zbiorniku) co może powodować dymienie (na biało czy czarno?) i trudności w odpalaniu na mrozie (nie ciągnie paliwa)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl