MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 11, 2025 7:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2009 4:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 20, 2008 9:07 pm
Posty: 29
tą datę usłyszałem od celnika, też nie wiem czemu akurat taka bo przepisy mówią:
pojazd powinien mieć co najmniej 25lat i musi być (w modelu) nie produkowanym od 15 lat
powinien posiadać min 75% zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2009 5:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Pytam bo troszeczkę się tym interesuje, i nie polecam powtarzać to co się słyszało od kogoś tylko samemu sprawdzić, a jak sam widzisz celnik się mylił
Pozdrawiam

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 4:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 22, 2007 1:32 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Kattowitz o.s.
Jak dla mnie rzekomo szpecone hamerykanskie mercedesy maja wiele wdzieku sa jakies ciekawe moze lepsze... to jak miłość z niemką. niby to samo a jednak ;) ... aut nie wolno krzywdzic amerykanca zostaw amerykancem, albo kup merca ze starego kontynentu. Z doswiadczenia wlasnej walki o 2gie zycie mojego Qpe wiem, ze na obecny stan, szpachle, lakier nie warto zwracac uwagi- i tak wszystko bedzie musialo kapitulowac pod naporem szlifierki jak sie za niego wezmiesz. wazne zeby auto bylo niezmeczone (najlepiej bezwypadkowe, z lekko zamykajacymi sie drzwiami, dobrym ukladem jezdnym, dzialajacym osprzetem i ladna - niezniszczona tapicerką reszta i tak nie przetrwa)

_________________
bede se kabanem jezdzil, a co!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 15, 2009 11:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
a mógłby wypowiedzieć się ktoś, kto ma doświadczenie w sprowadzaniu aut zza wielkiej wody, jak to wygląda formalnościowo?
chodzi mi o oclenie auta jako zabytek.

1. wiem, że potrzebna jest opinia rzeczoznawcy i że lepiej do urzędu celnego po auto jechać ze wstępną opinią ze względu na to, że jest ona praktycznie zawsze robiona na podstawie zdjęć i danych auta...

gdzie znaleźć dobrego rzeczoznawcę, który mógłby wystawić taką opinię?

2. konserwator zabytków.
też chyba musi wystawić jakąś promesę, czy cuś, że auto będzie przez niego traktowane jako zabytek, prawda?
jak do niego podejść?
czy miał ktoś z Was do czynienia z konserwatorami w kujawsko-pomorskim albo w wielkopolskim?

3. transport, itp
na co tu należy zwrócić uwagę?
jakie dokumenty muszą przyjechać z autem, żeby UC ani wydział komunikacji nie robiły problemów?

4. pytanie konkretne.
czy w116 450 SEL 6.9 z 1979 roku ma szanse na przejście drogi sprowadzenia i zarejestrowania go jako zabytek?
teoretycznie ma, ale chciałbym zasięgnąć wiedzy ludzi doświadczonych.

pozdro,
szymon.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 6:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:26 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Poznań
witam Panowie
Myśle że po moich doświadczeniach i problemach z Urzędem Celnym moge się wypowiedziec w tej dyskusji.
Celnicy kwalifikuja pojazdy mechaniczne (sprowadzane z Unii czy USA ) według nomenklatury scalonej CN - która to nomenklature wprowadziła Unia Europejska. I tak sprowadzajać samochód wyprodukowany po 1980 roku płacimy wszelkie opłaty tak jak za samochód osobowy. Kwalifikuje sie je do kodu CN 8703. Jężeli sprowadzimy samochód wyprodukowany w 1979 roku i starszy to płacimy tylko 7% Vat. Zwolnieni jestesmy z akcyzy i 0% cła. (Kod 9705)
Jeżeli auto ma więcej niż 30 lat jest automatycznie kwalifikowane do kodu 9705 czyli m.in. pojazdy kolekcjonerskie. I nie potrzebujemy wpisu do rejestru zabytków itp.
Ja niestety mam problem , kupiłem auto z 1980 roku, posiadam już wpis do rejestru zabytków - czyli mam pojazd zabytkowy - a mimo tego celnik nie chce go zakwalifikowac do kodu CN9705 tylko do 8703 jak zwykły samochód.
Przy kwalifikacji do kodu 8703 za ten samochód muszę zapłacic 9000 zł.
Przy kwalifikacji do kodu 9705 zapłaciłbym 1000 zł.
Moja sprawa jest w toku wyjasniania - bo celnicy nie wiedzą co maja zrobić. Ale musiałem zapłacic 9000 zł zabezpieczenia ....
Jak macie pytania i wątpliowści to pytajcie bo jestem w temacie zorientowany ....
pozdrawiam <br>Dodano po 13 minutach.:<br> podaje ponizej wytyczne unijne którymi posługuja sie celnicy:

SEKCJA XXI
DZIEŁA SZTUKI, PRZEDMIOTY KOLEKCJONERSKIE I ANTYKI
DZIAŁ 97
DZIEŁA SZTUKI, PRZEDMIOTY KOLEKCJONERSKIE I ANTYKI
9705 00 00 Kolekcje i przedmioty kolekcjonerskie, zoologiczne, botaniczne, mineralogiczne, anatomiczne,
historyczne, archeologiczne, paleontologiczne, etnograficzne lub numizmatyczne
1. Pozycja ta obejmuje pojazdy mechaniczne stanowiące egzemplarze kolekcji o wartości historycznej, jeżeli spełniają one
kryteria zawarte w orzeczeniu Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich w sprawie nr C 200/84 i zgodnie
z tym:
— posiadają pewną rzadką wartość,
— nie są zwykle wykorzystywane zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem,
— są przedmiotem specjalnych transakcji poza normalnym handlem podobnymi artykułami użytkowymi,
— posiadają znaczną wartość, oraz
— ilustrują znaczący krok w rozwoju ludzkich osiągnięć lub pewien okres takiego rozwoju.
Ze względu na fakt, że pojazd mechaniczny jest zasadniczo artykułem użytkowym o stosunkowo krótkim czasie użytkowania
i podlega ciągłemu rozwojowi technicznemu, mogą być więc zastosowane, na tyle, na ile nie są one wyraźnie
zaprzeczone przez fakty, następujące warunki wstępne, leżące u podstaw powyższego orzeczenia, w odniesieniu do:
— pojazdów w oryginalnym stanie, bez zasadniczych zmian podwozia, układu kierowniczego lub hamulcowego, silnika
itp., co najmniej 30-letnich oraz modelu lub typu, który nie jest już produkowany,
— wszystkich pojazdów wyprodukowanych przed rokiem 1950, nawet jeżeli nie jeżdżą.
2. Obejmuje ona także jako przedmioty kolekcjonerskie o wartości historycznej:
a) pojazdy mechaniczne, niezależnie od daty ich produkcji, które, co może zostać udowodnione, brały udział
w wydarzeniu historycznym;
b) samochody wyścigowe, które, co może zostać udowodnione, zostały zaprojektowane, zbudowane i wykorzystane
wyłącznie do współzawodnictwa i osiągnęły znaczące sportowe sukcesy w prestiżowych krajowych lub w międzynarodowych
konkurencjach.
Dowodem może być odpowiednia dokumentacja, na przykład publikacje informacyjne lub literatura specjalistyczna lub
opinie uznanych ekspertów.
3. Powyższe Noty wyjaśniające, uwzględniając istniejące różnice, mają zastosowanie do motocykli.
4. Repliki, które nie spełniają wymienionych powyżej kryteriów, są wykluczone.

_________________
W116 300SD Turbodiesel
W201 2.3

http://www.w116.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2009 9:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
wbmaxsio pisze:
pojazd powinien mieć co najmniej 25lat i musi być (w modelu) nie produkowanym od 15 lat


to się akurat zmieniło od tego roku.
chodzi o to, że nie ma już wymagania o zaprzestaniu produkcji ponad 15 lat temu.


nadir36 pisze:
Jężeli sprowadzimy samochód wyprodukowany w 1979 roku i starszy to płacimy tylko 7% Vat. Zwolnieni jestesmy z akcyzy i 0% cła. (Kod 9705)
Jeżeli auto ma więcej niż 30 lat jest automatycznie kwalifikowane do kodu 9705 czyli m.in. pojazdy kolekcjonerskie. I nie potrzebujemy wpisu do rejestru zabytków itp.


orientuje się ktoś, czy jest w Polsce urząd celny rzeczywiście kwalifikujący auta ponad 30-letnie do kodu 9705?
w samej nomenklaturze scalonej jest napisane, że auto musi być 30-letnie i w znacznym stopniu oryginalne.
rozumiem, że w tym momencie może nie dać się oclić auta na podstawie samego wieku, bo celnik nie ma obowiązku orientować się, czy np. dany silnik był montowany w tym modelu, czy też nie...

zastanawiam się nad możliwością uniknięcia w przypadku aut ponad 30-letnich obowiązku wpisania do rejestru (czy też ewidencji) i rejestrowania na żółte tablice.

próbował może ktoś iść tą drogą?

jestem w trakcie planowania przeprowadzki auta zza oceanu i szukam najlepszej drogi i uniknięcia wpisu (jeżeli tylko się da)

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 30, 2009 12:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Ja sprowadzalem przez Niemcy ( Bremerhaven ) i cło, vat , agencja od auta z 1970 ok.450 Euro i w PL akcyza ok 900 zł .
- więcej niż 1000 ale mniej niż 9000 [zlosnikz]

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 8:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 20, 2008 9:07 pm
Posty: 29
Szanowni koledz rozpocząłem renowację mojego MB114 i zaczynam poszykiwać części, może ktoś podpowie gdzie mogę zakupić części blacharskie uszczelki, i wyposarzenie wnętrza.?????? <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Obrazek <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Obrazek <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Obrazek
Obrazek <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A jeśli chodzi o ostatnie zdjęcie to może ktoś mi podpowie do czego słuążą te plastikowe kule???? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Auto wygląda zdrowo (może dlatego że z Californi) ale zobaczymy jak bedzie po zdjęciu lakieru i tego co jest pod spodem.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 8:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Cytuj:
do czego słuążą te plastikowe kule

Gromadzą podciśnienie. Jeśli tak można to nazwać... Poprostu dzięki nim układ podciśnieniowy ma większą objętość, a co za tym idzie lepsze zdolności do rozprężania powietrza.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 9:48 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 22, 2007 1:32 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Kattowitz o.s.
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &price_to=

http://www.strich8basis.de/

_________________
bede se kabanem jezdzil, a co!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 11:46 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Ten caly pakiet czarnych kul to zbiornik podciśnienia do centralnego zamka a te trzy biale to zbiornik podciśnienia do sterowania ukladem klimatyzacji

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 1:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 22, 2007 1:32 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Kattowitz o.s.
wbmaxsio pisze:
to może ktoś mi podpowie do czego słuążą te plastikowe kule????


byc moze jakis tajemny sposob rozmnazania - cos w rodzaju ikry :lol: sprawdz czy w srodku nie plywaja male 114ki w skali 1:48.
przpraszam - nie moglem sie powstrzymac :oops:

_________________
bede se kabanem jezdzil, a co!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 09, 2009 1:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Na mnie te otwoty na audio robią wrażenie :o , też bym tak chciał. Montujesz tam coś czy już było? Dobrze gra 8) ?

Obrazek

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 7:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 20, 2008 9:07 pm
Posty: 29
Głośniki faktycznie robią wrażenie, ale zdemontowałem a otwory zaspawam. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Johan pisze:
wbmaxsio pisze:
to może ktoś mi podpowie do czego słuążą te plastikowe kule????


byc moze jakis tajemny sposob rozmnazania - cos w rodzaju ikry :lol: sprawdz czy w srodku nie plywaja male 114ki w skali 1:48.
przpraszam - nie moglem sie powstrzymac :oops:


A te małe 114-stki jak dorosną to będę sprzedawał. Szykuj kaskę, bo będę je karmił sterydami. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> A teraz zwracam się do Was z zapytaniem czy znacie kogoś kto ma przednie fotele do mojego egzemplarza???? Pomóżcie jeśli macie informacje.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 7:02 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 20, 2008 9:07 pm
Posty: 29
Fotele już zakupiłem tapicer zadowolony, ja będę jak zobaczę efekt końcowy. <br>Dodano po 26 minutach.:<br> Obrazek
Ktoś pomoże mi rozszyfrować moją tabliczkę PROSZĘ!!!! <br>Dodano po 18 minutach.:<br> I jeszcze jedna sprawa już poruszana na wielu forach, piaskować czy nie, oto jest pytanie (szekspirowskie)???????????????


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl