arbies pisze:
Francuskie są inne?
Tak, mają pomarańczowe wsteczne
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, ale z tego co pamiętam to tylko w I serii (mam na myśli płaskie tylne klosze) i nie jestem pewny czy aż do wprowadzenia kloszy karbowanych, znaczy drugoseryjnych, ale na pewno od początku produkcji, czyli seria 0,5 miała pomarańczowe wsteczne. Niestety nie mam zdjęć. W jakim okresie miało to miejsce dokładnie można zwerifikować poprzez przestudiowanie francuskich przepisów.
kielbik pisze:
Motyla noga! W pierwszoseryjnych 250-280CE pas pod przednim zderzakiem RZECZYWISCIE ma byc czarny
Amon pisze:
Co do czarnego pasa to naprawdę było tak niezależnie czy to była 0,5, 1, czy 1,5 serii mógł być on czarny. Tak samo nie tylko W114 i C114 miały czarny pas, ale również wszystkie 115-stki były tak malowane (pod listwą). Napisałem wcześniej, że mógł być czarny ponieważ mam też zdjęcia (prospekty), w których pas jest w kolorze nadwozia.
Amon dobrze prawi
![[brawo]](./images/smilies/brawo.gif)
!
Aż do zmiany przodu na II-seryjny pas pod zderzakiem był czarny niezależnie od wersji nadwoziowej/silnikowej!
Zdjęcie W 115 220 D z fabrycznego muzeum:

Zwróćcie uwagę, że ten czarny "pas" wystaje ponad lstwy ozdobne, niewiele, ale wystaje. Przeanalizowałem wiele zdjęć innych /8 i ten czarny "pas" zawsze wystaje ponad listwy! To jest "baranek" oczywiście.
marcin280e pisze:
Ja miałem /8 200 seria 1,5 i pas był w kolorze nadwozia-lakier był 100% orginalny ale trudno mi sobie wyobrazić czarny pas ze względów technologicznych w procesie lakierowania w fabryce ale moze tak było.....
Na pewno tak było. Technologicznie nie wiem jak to rozwiązali, ale tam jest baranek, więc może juz polakierowane auto dostawało czarny "pas" z "baranka"?
kielbik pisze:
Nie jestem pewien jak bylo w W114 z podwojnymi zderzakami ale w 230 i W115 zawsze pod zderzakiem byl kolor nadwozia. Inaczej nie mialaby sensu listwa ozdobna.
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Przeczytaj post Amona raz jeszcze. Jest dokładnie odwrotnie niż Ty napisałeś. Pod listwami/zderzakiem I seria (przez co rozumiem podserie: 0,5 i 1 oraz 1,5) /8 zawsze była czarna bez względu na wersję nadwoziową/silnikową.
Zwróćcie uwagę na jeszcze jedną rzecz. Pierwszoseryjne błotniki i pas je łączący na dole mają dodatkowe przetłoczenia. Kiedy zamiast czarnego jest tam lakier w kolorze nadwozia, dodaje to /8 zbędnej wysokości. Przód pierwszej serii optycznie wygląda na wąski i wysoki, a brak czarnego "baranka" sprawia złudzenie, że auto jest jeszcze wyższe i węższe. Wygląda to nieco dziwnie:




Żeby nie było że kogoś obrażam, wszystkie auta widziałem na żywo i są zacne, ale na przykładzie tych zdjęć chcę pokazać, że jak nie ma czarnego "pasa" to wygląda to inaczej, niekoniecznie lepiej niż fabrycznie.
kielbik pisze:
Mitu, na /8 to Ty sie naprawde znasz
Takie słowa uznania od Ciebie
![[totalszok]](./images/smilies/totalszok.gif)
? Chyba sobie to wydrukuję i wkleję do pamiętnika

. Naprawdę dziękuję

. Staram się jak mogę, choć na coupe się nie znam i nie mogę się przymusić do pogłębiania wiedzy, bo wersje dwudrzwiowe mnie nie pociągają
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
.
kielbik pisze:
na VW gorzej
Czułem, że dodasz łyżkę dziekciu do tej beczki miodu
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
. Odpowiem w bardziej stosownym wątku, choć też niestosownym, ale jak arbies wjechał VW na forum /8 to co zrobić
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
.