MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 3:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 19, 2007 6:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
rowniez gratuluje zakupu, niech sie dobrze jezdzi. mam nadzieje ze nie kupiles jego TYLKO dla kanapy i foteli.- kolorek podobny. ;)

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 19, 2007 9:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Waciak pisze:
P.S. przywróć 6 garków.

Decyzja zapadnie za parę miesięcy - narazie pozostanie klekoczącym bocianem :lol:

sobolini pisze:
niech sie dobrze jezdzi

Już przejechał cała Polskę - od Tatr po Bałtyk :D:D

sobolini pisze:
mam nadzieje ze nie kupiles jego TYLKO dla kanapy i foteli.- kolorek podobny

Kolorek taki sam, tyle że w niebieskiej jest cała z MB-texu, zresztą ładne wnętrze mam już w niej praktycznie skompletowane [oczko]


Pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 19, 2007 11:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Ho ho, co ja tu widzę, ledwo kilka dni na forum nie zaglądam ,a tu się nowe auto kupuje [zlosnik]
a silnika trzeba się trochę naszukać... :(

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 11:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
chymon pisze:
A czy taki lenkradautomatik (skrzynia + mechanizm przełączania biegów) jest do zdobycia za jakąś przyziemną kwotę?

Obrazek
jak remonty sie zakoncza to moze cos zostanie.... sprawdz co w twoim aucie zostalo z oryginalnego mechanizmu (zestaw wskaznikow np sie uchowal)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 12:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Robert Belzyt pisze:
a silnika trzeba się trochę naszukać...

A TEGO znasz li?

kielbik pisze:
sprawdz co w twoim aucie zostalo z oryginalnego mechanizmu (zestaw wskaznikow np sie uchowal)

Całe zegary są oryginalne (z okienkiem od biegów, wyskalowane do 220), kolumna kierownicza też, bo jest wspawana zaślepka z prawej strony. Czy jakieś cięgna (?) zostały to nie wiem.
Dzięki za propozycje.

Pozdrawiam [oczko]

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 1:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
chymon pisze:
A TEGO znasz li?
o matko!! tyle pieniedzy za M180 ?! Na eBayu, gdzie ceny sa zawsze mocno przesadzone, takie silniki sa po 150-200 EUR. Byl raz nawet nigdy nie uzywany silnik po NG u Mercedesa (Tauschaggregat) i sprzedal sie za... 160 EUR. Chymon, Ty potrzebujesz silnik M180.954-12-....., i pamietaj, ze silniki M180 (i M130) mialy w drugiej serii, z powodu nizszej pokrywy silnika, inne (bardziej plaskie) obudowy filtra powietrza. Sprawdzales, czy w ramach przebudowy wymieniono rowniez dyfer czy moze ostal sie oryginalny? Masz juz karte danych do tego auta?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 5:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
kielbik pisze:
potrzebujesz silnik M180.954-12-.....

Czy owe 12 oznacza, że to silnik do skrzyni automatycznej? Nie sądziłem, że się czymś różnią.

kielbik pisze:
Sprawdzales, czy w ramach przebudowy wymieniono rowniez dyfer czy moze ostal sie oryginalny? Masz juz karte danych do tego auta?

Most w 240D jest taki sam jak 230.6 z manualem (4b.) i automatem - 3,69. Mam nadzieję, że właśnie taki w nim siedzi.

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 8:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
chymonFajna W114 kupiłes, wnetrze jest ładne, bardzo ładne. Powodzenia w przywracaniu jej orginalności.
Co dwie MB /8 to nie jedna...

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 20, 2007 9:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
chymon pisze:
Czy owe 12 oznacza, że to silnik do skrzyni automatycznej?
szoste miejsce w numerze silnika oznacza wersje nadwozia (1=kierownica po lewej stronie, 2=kierownica po prawej stronie, 6=zestaw SKD, montowany w kraju przeznaczenia), siodme oznacza uklad przeniesienia napedu(0=mechaniczna skrzynia biegow, 2=automatyczna skrzynia biegow). To samo dotyczy numeru nadwozia. System oznaczania nadwozia zmienil sie w 1982 roku chyba i od tego czasu na 7 miejscu(a raczej 10 miejscu bo doszlo jeszcze "WDB") zakodowany jest symbol zakladu, w ktorym wyprodukowano auto (A, B Sindelfingen, F Brema). Wiecej na ten temat w ogloszeniu autorstwa VALENTINE 123
chymon pisze:
Nie sądziłem, że się czymś różnią.
Oprocz w/w "cyferek" inne jest kolo zamachowe i oczywiscie sprzeglo (albo jego brak) :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 2:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,
ostatnio zaciekawiła mnie kartka opisująca bezpieczniki - jest napisana w języku angielskim. Tak jak napis na operancie wycieraczkami 'WIPE' (to akurat może nie jest wyjątkiem, nie pamiętam :oops:)
Na jaki rynek mogła być przeznaczona ta wersja?
Licznik wyskalowany jest w km/h, a kierownica z lewej strony [oczko]

Pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 4:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
przekręć tą kartke na drógą stronę. Powinieneś mieć tam wersje niemiecką.

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 01, 2007 12:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
chymon pisze:
Na jaki rynek mogła być przeznaczona ta wersja?

Karta danych prawde ci powie.... Tam sa zaznaczone rowniez kody wersji eksportowych i inne, ktore wskazuja na kraj przeznaczenia. U mnie w angolu w karcie danych stoi:
    461 - instrumenty wyskalowane w milach i z angielskimi opisami
    622 - wersja dla Wielkiej Brytanii
622 jest oprocz tego na lakierowanej tabliczce znamionowej.

W ogole kody 62/ dotycza wersji eksportowych:
    620 - wersja dla Wloch
    621 - tablice eksportowe (eliminacja przetloczenia na tablice rejestracyjna)
    622 - znak "D" (od 01.10.1962 do 28.02.1967) lub
    - wersja dla Wielkiej Brytanii (od 01.03.1967 do 31.01.1977)
    623 - wersja dla Afryki Brytyjskiej (od 01.10.1966 do 31.10.1966) lub
    - wersja dla krajow Zatoki Perskiej (od 01.02.1986) lub
    - przetloczenie na tylna tablice rejestracyjna dla folii z numerem rejestracyjnym (od 01.02.1978 do 31.08.1979) lub
    - wersja dla Arabii Saudyjskiejm (od 01.04.1983 do 31.01.1986) lub
    - wersja dla Ugandy, Tanzanii i Kenii (od 01.11.1966 do 28.02.1974)
    624 - wersja dla Szwecji
    625 - wersja dla Australii (od 01.08.1966) lub
    - wersja dla Danii (od 01.10.1962 do 31.08.1965)
    626 - wersja dle Finlandii
    627 - wersja dla Austrii
    628 - wersja dla Portugalii (od 01.01.1964 do 30.04.1975) lub
    - wersja dla Szwajcarii (od 01.02.1982 do 31.10.1989)
    629 - wersja dla Francji
a kody 460 do 465 wersji kanadyjskich i USA.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 09, 2007 2:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
kielbik pisze:
i pamietaj, ze silniki M180 (i M130) mialy w drugiej serii, z powodu nizszej pokrywy silnika, inne (bardziej plaskie) obudowy filtra powietrza.

Chymon, jakby wpadł Ci w łapki motorek z grubszą puszką filtra, to się nie przejmuj, ja mam cienką w I serii. Możemy zamienić...

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 10, 2007 12:46 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Chyba już nie zamieni.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 10, 2007 2:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,
dzięki za propozycję, ale chwilowo zawieszam plany związane ze 114.

K L I K

Zapraszam i pozdrawiam [cool]

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl