MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 23, 2024 7:38 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 23, 2015 10:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 12, 2013 1:28 pm
Posty: 23
Witajcie,
Pojawił się u mnie problem w postaci hamulca który stał się bardzo twardy i jednocześnie słaby. Hamuje, jakby silnik był wyłączony. Zauważyłem także że pierwsze naciśnięcie pedału hamulca. powoduje że w okolicy kolumny kierowniczej (od spodu) słychać dzwięk przypominający syczenie - jakby uciekało powietrze. Wtedy jeszcze w miarę hamuje. Drugie naciśnięcie to juz tragedia. Stawiam na serwo. Pytanie czy da się to zweryfikować ? I co ważniejsze jak to naprawić ? Serwo jest wogóle naprawialne. czy jedynie pozostaje poszukiwanie innego ? Jeśli tak, to czy jest sposób aby sprawdzić takie używane serwo zanim zostanie zamontowane ?

Pozdrawiam
Maciek


Na górę
Post: pt lip 24, 2015 8:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
To serwo lub przewody, którymi dochodzi podciśnienie . Jeśli przewody są ok, zawór zwrotny również to przyczyną jest serwo.
Naprawa serwa nie ma sensu. 9 calowe ( tandemowe ) kupisz na allegro za ok 60 do 250 pln ( 107, 113, 126 )

pozdr DC


Na górę
Post: pn lip 27, 2015 9:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 26, 2015 8:38 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Tychy
Przypadkiem nie zauważyłeś,że przewód podciśnieniowy idący od Vacum do kolektora nie jest zabrudzony olejem i czy silnik nie zaczął kopcić?


Na górę
Post: czw lip 30, 2015 9:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 12, 2013 1:28 pm
Posty: 23
Cześć, wężyk czysty. Samochód nie kopci.
Były kiedyś takie objawy, ale po wymianie membrany w vacum pompie ustały.
Wężyki wydają się szczelne. Pod okręceniu tego przy serwo zasysa mocno powietrze.

Jest jakiś sposób na sprawdzenie samego serwa?
Mam drugie serwo ale zanim je wymienię chciałbym je jakoś sprawdzić.

Pozdrawiam
Maciek


Na górę
Post: czw lip 30, 2015 9:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 26, 2015 8:38 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Tychy
Czy tym objawom syczenia towarzyszy jeszcze jakieś inne nie dźwięki?
Pytam bo czasem posypie się łożysko w vakum pompie i też tak może być.
Sprawdź czy to syczenie nie wydobywa się przypadkiem z zaworka zwrotnego przewodu idącego od vakum do serwa.
Problem jest w moim odczuciu z podciśnieniem a nie serwem.


Na górę
Post: ndz sie 09, 2015 4:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 12, 2013 1:28 pm
Posty: 23
Wyjąłem dziś serwo. Po pierwsze coś się z niego wylało przez otwór którym wchodzi wąż od vacum pompy. Nie wiem czy to olej czy płyn hamulcowy (raczej za rzadkie na olej ale jest gorąco więc trudno powiedzieć) Dodatkowo trzpień, który dochodzi do pedału hamulca jest luźny i praktycznie bez oporu chodzi w dwie strony (nie wiem czy tak powinno być ?).
Inna sprawa że obudowa jest lekko zardzewiała i być może jest przez to nieszczelna. Co więcej podczas ostatniej jazdy pedał hamulca wracając do swojej pozycji wychodził jeszcze wyżej (takie miałem wrażenie).
Innych dźwięków nie stwierdziłem a jedyny które się pojawia jest spod kierownicy.


Na górę
Post: pn sie 17, 2015 3:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 12, 2013 1:28 pm
Posty: 23
taurat pisze:
Naprawa serwa nie ma sensu. 9 calowe ( tandemowe ) kupisz na allegro za ok 60 do 250 pln ( 107, 113, 126 )

pozdr DC


Mam drugie w składzie części zapasowych ale jest inne niż obecnie zamontowane. Obecnie mam Bendixa, a moge podmienić na ATE.

To "zapasowe" jest grubsze (w sensie bardziej wystaje od ściany grodziowej) i wyglada jak to na zdjęciu od 107, 113, 126:

http://www.german-spob.de/start.php?nam ... NIT%20W126

Obecne tymczasem jest takie:
http://www.german-spob.de/start.php?nam ... NIT%20W115

Różnica grubości między nimi to około 8 cm. Można je podmienić jeśli przewody hamulcowe na to pozwolą ?


Na górę
Post: śr sie 19, 2015 1:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
cześć

Nie zmieniaj typu serwa. Jak jest pojedyńcze 12 calowe ( nie tandemowe ) to takie ma zostać.
Posprawdzaj na allegro i olx. Na pewno coś dostaniesz w dobrej cenie.

W tamtym czasie producenci serw stosowali takie same produkty w wielu roznych markach. Np serwo ATE ze 123 jest takie samo jak BMW 3 ( druga seria ). Warto też kupić serwo w komplecie z pompą hamulcową ( często są tak sprzedawane )

A naprawa serwa nie ma żadnego ekonomicznego sensu.

pozdrawiam

Daniel


Na górę
Post: śr sie 19, 2015 1:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
A z tego co kojarzę to w 114/115 jest takie samo serwo jak w 123.

I pamiętaj jeśli masz obecnie serwo innego producenta niż np. ATE to serwo z ATE nie będzie pasować do twojej pompy hamulacowej.

Komplet musi być od tego samego producenta


Na górę
Post: sob mar 11, 2023 7:52 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 11, 2014 3:08 pm
Posty: 4
Odgrzewam temat! Mam podobny problem - twardy hamulec i słabe hamowanie, przewód podciśnienia zabrudzony. Obstawiam, że padło serwo - jak widziałem wyżej nie warto go naprawiać. Czy wiecie gdzie można kupić takie serwo?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl