MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 11, 2025 8:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 14, 2015 6:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Chciałem zapytać się doświadczonych jaki akumulator powinien mieć OM617. Samochód który kupiłem jest w drodze i na chwilę obecną nie posiada w ogóle akumulatora, w instrukcji podana jest jedynie min. pojemność 88Ah. Czy na oryginalnym alternatorze z oryginalnym regulatorem napięcia podejdzie 100Ah?? Jaki optymalnie powinien mieć prąd rozruchowy?
Dzięki za pomoc :)


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 9:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Cześć,

na pewno pojedzie na 100Ah.
W danych nie ma prądu rozruchowego niestety, ale w opcji był dostępny mocniejszy alternator co wskazuje, że producent przewidywał jakieś większe obciążenie instalacji.

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 1:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Dzięki Leszek za odpowiedź. Pytam gdyż mam obawy... pamiętam jak Ojciec trzy dekady temu włożył do Strich8 większy akumulator i po nie długim czasie akumulator wystrzelił gdyż padł regulator napięcia... ale być może był to po prostu zbieg okoliczności. Według instrukcji 240d i 240d3.0 mają ten sam alternator 55A i ten sam akumulator 88Ah. Możesz mi jeszcze podrzucić na którą stronę powinien być plus... czy też kable są na tyle długie że nie ma to znaczenia?


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 5:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
jakub0780 pisze:
Dzięki Leszek za odpowiedź. Pytam gdyż mam obawy... pamiętam jak Ojciec trzy dekady temu włożył do Strich8 większy akumulator i po nie długim czasie akumulator wystrzelił gdyż padł regulator napięcia... ale być może był to po prostu zbieg okoliczności. Według instrukcji 240d i 240d3.0 mają ten sam alternator 55A i ten sam akumulator 88Ah. Możesz mi jeszcze podrzucić na którą stronę powinien być plus... czy też kable są na tyle długie że nie ma to znaczenia?


Sprawdziłem: wydaje mi się, że kable można podpiąć i poprawnie i niepoprawnie, więc dobrze że zapytałeś. Minus jest od strony chłodnicy, a plus od strony kierownicy/Serva.

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 9:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 28, 2013 5:21 pm
Posty: 147
Ja mam w swoim 240D /100ah, jak go kupiłem to poprzedni właściciel kupił co dopiero nową baterię :-))), już dwa lata chodzi i jest O.K.


Na górę
Post: pt maja 15, 2015 11:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 28, 2013 5:16 pm
Posty: 114
Super!! dzięki wielkie za pomoc :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl