MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 10, 2025 5:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 02, 2014 2:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie,

mam pewien problem po wymianie kolumny kierownicy w mojej 115 - komplet - obudowa/wałek kierowniczy i bebechy. Wygląda to następująco - na starym wałku kierownicznym łącznik między wałkiem kierowniczym a przekładnią (przy max. rozsunięciu) obejmował obie części jak się patrzy :) - zachodził na stronę ok. 1 cm? może więcej - po wymianie kolumny kierowniczej zachodzi może z 5 mm na każdy z wałków.... nie mówiąc już o tym, że sięga tylko tego wąskiego wieloklinu na wałku przekładni (opis może mętny, ale poniżej zdjęcia)

Jak to powinno być zmontowane? - no przecież łacznika nie da się stronami zamienić?! czy wałki kierownicze były różnej długości? Auto jest bezwypadkowe, a kolumna siedzi elegancko w śrubach :) w desce.... czy ktoś wie co jest nie tak? - przekładni od podłuznicy nie odkręcałem... powoli głupieję w temacie :P Przekładnia ze wspomaganiem.

Jeśli ma ktoś pomysł - prosze niech się podzieli :) - może ja czegoś nie kumam...

Ponizej kilka zdjęć :)


Załączniki:
DSCF7329(1).JPG
DSCF7329(1).JPG [ 37.99 KiB | Przejrzano 1810 razy ]
DSCF7327(1).JPG
DSCF7327(1).JPG [ 178.24 KiB | Przejrzano 1810 razy ]
DSCF7324.JPG
DSCF7324.JPG [ 37.07 KiB | Przejrzano 1810 razy ]
DSCF7323.JPG
DSCF7323.JPG [ 129.21 KiB | Przejrzano 1810 razy ]

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)
Na górę
Post: pn wrz 08, 2014 10:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Mam to samo po wymianie przekładni kierowniczej w w116
i też nie wiem o co chodzi
Przecież przekładnia jest na trzech śrubach bez regulacji
kolumny nie ruszałem

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: czw wrz 11, 2014 2:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 26, 2011 8:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Ok. Problem zlokalizowany. Po zmierzeniu wałka przed i po wymianie okazało się faktycznie, że mój jest krótszy - odpowiadała za to zbyt wsunięta do środka, dolna część wałka kierowniczego - ta, ktora jest zakręcona w lączniku na zdjęciach w poprzedniej wiadomości. Różnym sposobem wyciągnałem wałek - dolną część i jest ok. Ona i tak jest zaprasowana i nie zmieni swojego położenia względem górnej części, także "modyfikacja" jest bezpieczna - po zakręceniu nie ma też mozliwości żeby wróciła na miejsce. Pasowanie oraz gumy na walku są dość ścisłe - wysunięcie nie jest takie proste....

Kwestia przynajmniej u mnie rozkminiona. Auto odzyskało połączenie kierownica - koła :)

_________________
Mercedes Benz W114 Lang 1976 r. kundel ale jeżdzi :)
Nissan Primera p11 SR20 - szybkie codzienne kombi :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl