MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 11, 2025 9:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 28, 2013 9:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,
Mam konkretne pytanie:

Obrazek

Czy w sprzedaży są dostępne przerywacze bosch wg. numeru Mercedesa: A0001583590 - jest znaczone na rysunku.
Gdzie można je kupić? Zwykłe hurtownie nie maja tego na stanie. W US kosztuje to całe 10$ wiec jest w produkcji.

Druga sprawa - to samo pytanie wyzwalacz do wtryski - kod Mercedesa: A0001580419 lub zestaw do jego regeneracji?
Czy może ktoś zna dobrego fachowca od regeneracji tego elementu?

Dzięki za odpowiedzi.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: czw lis 28, 2013 9:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Mieszkasz w Łodzi, masz dwie ASO, dzwoniłeś?

"Pałys-Merc" - dzwoniłeś?
"Mercuś" - dzwoniłeś?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 12:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
bosch wg. numeru Mercedesa: A0001583590
To jest dostępne w ASO - za całkiem normalne pieniądze!

Natomiast A0001580419 ~to kwota 800pln - pytanie czy ktoś to regenerował.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: sob gru 07, 2013 9:58 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Oczywiscie jak pamiętam to naprawiałem aparat zapłonowy od mojego starego 280E tzn rozmontowałem i zmontowałem bo nie było czego naprawiać.
Przerywacz do układu zapłonowego jak współpracuje z oryginalnym modułem zapłonowym to znikomy przepływ pradu powoduje to ze praktycznie się on nie zużywa.
Prąd sterujący modułu jest tak dobrany ze następuje jedynie samooczyszczanie styków a nie nagrzewania i wypalanie jak ma to w przypadku zapłonu w którym przerywacz steruje bezpośrednio cewka zapłonową.
Podobna sytuacja wystepuje w przypadku styków sterujacych wtryskiem.
Przejechałem moim 280E dobrze ponad 120tyś km i regulowałem przerwę w zapłonie może 2 razy a do styków wtrysku nie zaglądałem wogóle.
Nie wiem z czym u Ciebie jest problem -może ktoś to uszkodził bo u mnie był to układ praktycznie bezobsługowy.
Montowałem również do 250CE kpl aparat zapłonowy 123ignition.nl z wyjściem na sterowanie wtryskiem i silnik pracował doskonale-może to jest wyjście a nie walka z starą materią.
Poczytaj równiez to http://www.elektronika-motocyklowa.pl/index.html -takie moduły zamontowałem w kilku autach i motocyklach i działa bardzo dobrze.


M

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: pn gru 30, 2013 7:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Marcin - dzięki za podpowiedzi.
Miałem chwile czasu po świętach i posiedziałem w garażu.
Problem był z zapłonem a wcześniej wymieniłem: kopułkę, palec, patynki, kable, świece, cewkę, sprawdziłem rezystory.
Okazało się że nowe świece były dużo gorsze niż stare NGK!
Z 6 nówek (i to markowych ) 2 były walnięte! Musze sprawdzić w katalogu czy w sklepie dostałem poprawny typ świecy - bo nie chce narzekać na renomowaną firmę bezzasadnie.

Co do elektronicznych modułów - są gotowe zestawy do 280 - ale dostępne głównie w USA.

Pozdrawiam
Życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pn gru 30, 2013 5:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
Wowek pisze:
Co do elektronicznych modułów - są gotowe zestawy do 280 - ale dostępne głównie w USA.


Przecież Marcin podał ci link do strony nie w USA ?
Są też oferowane w kraju przez dystrybutora (na marginesie lipny kontakt z tą firmą), ale mam ten aparat i jest git [zlosnikz]

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
Post: pn gru 30, 2013 11:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Ostatnio też interesowałem się tym elektronicznym zapłonem 123ignition, ale tanio nie jest.
Gdyby mi jednak ktoś dał gwarancję, że po wymianie na elektroniczny kultura pracy podniesie się znacznie, to pewnie bym się skusił.

Wowek, a co do tych styków sterujących wtryskiem, to mierzyłeś na ile masz podjechane popychacze krzywek, te ebonitowe elementy, że chcesz je wymieniać? Wałek już ich nie naciska?
Co do serwisu tych styków, to zaleca się je w normalnej eksploatacji co 10 tys km lekko przesmarować i wałek też, a co 60 tys km zaleca się kontrolę wymiaru i ewentualną wymianę. Ale jak napisał marcin280e, nie zaglądał do tych styków przez 120 tys km a auto paliło dobrze. Ja swoje dzisiaj umyłem i przesmarowałem.


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 10:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
amon pisze:
Przecież Marcin podał ci link do strony nie w USA ?


Dał - a w linku silniki 3 i 4 cylindrowe, trabanty i inne - ale nie widziałem nic do Mercedesa.
Jesli masz jakieś sprawdzone rozwiązania to podziel się na forum.

rasch pisze:
Wowek, a co do tych styków sterujących wtryskiem, to mierzyłeś na ile masz podjechane popychacze krzywek, te ebonitowe elementy, że chcesz je wymieniać? Wałek już ich nie naciska?


Tak - to jest problem tego elementu. Na amerykańskim forum wyczytałem że kiedyś do D jet ale V8 te właśnie popychacze i styki można było wymienić - dosłownie za grosze i wyeliminować brak kultury pracy i za duże spalanie.
Jak się okazało w moich zapasach magazynowych - znalazłem drugi aparat zapłonowy - z lepszym wałkiem oraz właśnie z lepszymi sterowaniem wtrysku. Zrobię fotki i wstawię do tego wątku.

Jeśli pytasz o kulturę pracy to na pewno dobrze ustawiony zapłon jest podstawą. W USA bardzo popularne jest przesjcie na zapłon elektroniczny, sa gotowe zestawy do 280 - cena ok. 1000-1200pln jak mnie pamięć nie myli.

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 4:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
Wowek pisze:
Dał - a w linku silniki 3 i 4 cylindrowe, trabanty i inne - ale nie widziałem nic do Mercedesa.


Nie wiem co się dzieje ostatnio na Forum, ale to już kolejny raz jak trzeba wszystko dać na talerzu :-? . Aparaty do MB palą w oczy oto link:

http://www.123ignition.nl/id/25.html

_________________
220D 1970r

250CE 1970r


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 6:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Polecam jeszcze lekturę tego materiału.
Być może niektóre porady mogą okazać pomocne.
http://www.sternzeit-107.de/modules.php ... le&sid=466

Mój zapasowy (gorszy) zestaw styków będę próbował regenerować, tzn. dam do zrobienia nowe elementy ślizgające się po wałku i poskładam na nowo. Wymiary zastosuję jak opisane w tym artykule z linka. Jak się uda to fajnie, jak nie to trudno.
Załącznik:
IMG_00000110.jpg
IMG_00000110.jpg [ 36.32 KiB | Przejrzano 6378 razy ]


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 10:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
rasch pisze:
Mój zapasowy (gorszy) zestaw styków będę próbował regenerować, tzn. dam do zrobienia nowe elementy ślizgające się po wałku i poskładam na nowo.


O to jestem bardzo zainteresowany drugim kompletem dla mnie! Jak rozpoznasz temat to daj znać!

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 5:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Jasne, dam znać ;)


Na górę
Post: pt sty 17, 2014 10:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Miałem chile czasu zeby wrzucic fotki:

pierwszy to stary element, ma "niskie" styki,
Drugi to mój zastępczy "nowy" - styki są 2 razy wyższe.
Jaki jest wymiar minimalny?

Obrazek

Obrazek

Na razie przekładam jeszcze cały aparat i dopiero bede testowac oba elementy na poprawnośc pracy. Wiem że profesjonalnie powinno sprawdzac sie to wzgledem zapłonu i punktu zero - ale oscyloskopu - brak

Jak ocenić ich stan?

Jeszcze pytanie:
Kondensator - jakie powinny być jego parametry? Czy sa zamienniki? A moze da sie go kupic jeszcze w ASO?
Obrazek

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt sty 17, 2014 9:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Wowek pisze:
Jaki jest wymiar minimalny?

1,7mm

Nowe to 2,5mm - 2,7mm


Wowek pisze:
Kondensator - jakie powinny być jego parametry? Czy sa zamienniki? A moze da sie go kupic jeszcze w ASO?

Do mojego kupowałem kiedyś w necie.
Po numerze z Twojego zdjęcia jest np. tu http://www.leja.com.pl/inkontrahent.php ... &rg=0&s=24, to znaczy, jest w cenniku, ale nie piszą, czy dostępny.
Myślę jednak, że w pierwszym lepszym sklepie powinni bez problemu dopasować zamiennik.


Na górę
Post: pn maja 05, 2014 7:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Ten w środku to stary (pękł przy demontażu), a na bokach nówki, wykonane z tekstolitu, na wzór starego, ale z przedłużeniem powierzchni styku z wałkiem.
Na razie jeszcze nie testowałem. Gdzie można zdobyć klepane nity o średnicy 2mm?
Załącznik:
111.jpg
111.jpg [ 78.55 KiB | Przejrzano 5972 razy ]

Załącznik:
112.jpg
112.jpg [ 39.59 KiB | Przejrzano 5972 razy ]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl