MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 5:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 14, 2007 4:54 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 14, 2007 4:25 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Poznań
Witam serdecznie !

Niedawno zakupiłem kolejnego MB do remontu , rodzina już na to patrzeć nie może ale co tam pasja najważniejsza :)

Mam problem z podłączeniem pompki spryskiwacza w mojej 115.
Sprysiwacz jest starego typu (dla mnie musi wszystko być oryginalne więc nie ma mowy o przeróbkach) i troche poprzedni właściciel pokombinował i nie moge dojść do ładu.

W podłodze jest pedał pompowani a od niego odchodzi 1 rurka która daje ciśnienie z pompki. Dalej w komorze sielnika jest zbiorniczek na wodę z jedną dziurką przy "korku".. To tyle.

Jeżeli ktoś mógłby mi wyjaśnić na jakiej zasadzie działa ten sprysiwacz , jakie połączenia , gdzie wężyki poprowadzić byłbym bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

_________________
MB W120 180D 1958' - w trakcie remontu
MB W110 200D 1964' - w trakcie remontu
MB W115 200D 1970' - jezdzi ;)
VOLVO P1800S 1964' - odrestaurowany
VW 1200 1959' - odrestaurowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 14, 2007 7:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
swiatass pisze:
Mam problem z podłączeniem pompki spryskiwacza w mojej 115.

chciałbym mieć tylko taki problem [zlosnik]

p.s. pokaż zdjęcia swoich gwiazdek

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 14, 2007 11:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ten przewod ze zbiornika do pedalu/pompy to jest przewod, ktorym plyn jest zasysany i tloczony do spryskiwaczy. Od zbiornika powinien odchodzic jeszcze jeden przewod, ktory biegnie do dysz spryskiwaczy.
Jak naciskasz pompke to plyn tloczony jest z pompki do spryskiwaczy a gdy pedal wraca do polozenia spoczynkowego to do pompy zasysany jest plyn ze zbiornika. Zawor zwrotny w rozdzielaczu wystajacym z korka zbiornika zapobiega wtloczeniu plynu z powrotem do zbiornika. Mam nadzieje, ze jasno sie wyrazilem? [zlosnik]. Na wszelki wypadek jeszcze rysunek pogladowy:
Obrazek
Pedal jest jednoczesnie wlacznikiem elektrycznym i uruchamia wycieraczki.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 9:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Powiedz mi Kiełbiku czy były różnice pomiedzy seriami bo ja mam zupełnie inaczej. Wprawdzie moja Madame to I seria ale sama jej końcówka więc i elementów II kilka. U mnie wężyk idzie od pompki do trójnika z którego rurki odchodzą do zbiorniczka ale jego dolnego ujścia i do dysz. To co na rysunku oznaczone jest nr 21 nie miałoby szans zmieścić się pod maską bo już w tej chwili w wygłuszeniu mam odbity ten dziurkowany korek z logo VDO.
Nadmieniam, że też miałem rzeźbę ale nie dawno zdobyłem zbiornik i zrobiłem z tym porządek. Szczerze powiem, że nie wiem czy podłączyłem to tak jak powinno być ale wszystko działa w sumie jak należy a jedyny problem to to, że coś chyba z półką akumulatora jest źle bo mi się aku nie mieści teraz:P

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 15, 2007 12:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
U mnie zawór zwrotny zamontowany jest na ścianie grodziowej w okolicy serwa i połączony ze zbiornikiem przy pomocy wężyka.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 10:23 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 14, 2007 4:25 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Poznań
Dzięki wielkie za pomoc Panowie , poradziłem sobie już z nim z Waszą pomocą.
Szkoda że już tak zimno się robi i skarby trzeba chować do garażów :(

Niestety na kompie w pracy nie mam fotosów wszystkich gwiazdek , zdążyłęm tylko zrobić zdjęcie telefonem tej najmłodszej :)

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C00531.jpg

_________________
MB W120 180D 1958' - w trakcie remontu

MB W110 200D 1964' - w trakcie remontu

MB W115 200D 1970' - jezdzi ;)

VOLVO P1800S 1964' - odrestaurowany

VW 1200 1959' - odrestaurowany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

Temat już kilka razy poruszany, pisałem dużo o zasadzie działania TUTAJ

Co do wątpliwości Filippo: z własnych obserwacji wiem, że w 2 serii zbiorniczek jest większy i wyższy. Dlatego może Ci się słabo mieścić obok akumulatora, do tego zaworek spryskiwaczy jest na ścianie grodziowej, a nie na zbiorniczku - jak go założysz na zbiorniczku, to nie zamkniesz maski. W 1 serii jest mniejszy i niższy, dlatego zaworek jest na korku zbiorniczka i maska się zamyka, akumulator też ma jakby więcej luzu. Testowałem to wszystko u siebie i takie mam wnioski [zlosnik] [oczko] [smiech]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 20, 2007 9:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Witaj SWITASS!Jak bedziesz mógł to pochwal się swoimi autkami, bo widze że całkiem ciekawe grono uzbierałeś :)
Pozdrawiam

_________________
W123 250 '76
BMW E3 2.8 '73


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 12:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 24, 2011 2:25 pm
Posty: 17
ja próbuje zmienić z podcisnieniowego na lektryczny system spryskiwaczy.W starym cisnieniowym do pedału od spryskiwaczy przychodzi wiazka z czterema kablami a pedał elektryczny ma 5 pinów. moze ktoś ma schemat lub wie jak to przerobic? Puściłem juz dodatkowy kabel który idzie do pompki.


Na górę
Post: wt sty 17, 2012 3:31 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 17, 2012 3:24 am
Posty: 1
Witam

Mogę prosić kogoś o wstawienie jakiś fotek albo jakiś schemat, jak mają być podłączone wężyki od spryskiwaczy? Mam problem z tym,że w 1 moim aucie wchodzą 2 wężyki do kabiny , do pompki a tylko jeden idzie do zbiorniczka. A w drugim aucie miałem zawór zwrotny i trójnik. A do kabiny tylko 1. Powyciągałem i to i to i teraz nie mogę poskładać wszystkiego do kupy, aby działało. Dziękuję wszystkim


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl