MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 11:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 2:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Nie mam niestety spawarki. W tym miejscu blacharze zrobili takiego babola, że masakra - zamarzyło im się wstawić miejsce na lewarek jak w polonezie - jak to zobaczyłem to się załamałem, niestety ślad jest taki jaki jest. Planuję wypełnić to podkładem i jak zakończę zewnętrzną stronę to chcę do środka napakować parafiny, mam nadzieję, że próg nie zniknie za szybko - na razie jest jeszcze co czyścić :D
Wgniecenie powstało po próbie podniesienia lewarkiem za próg... Tych blacharzy co to robili powinno się powiesić za te rodzynki co mają między nogami... ale tego zakładu już nie ma, więc nie podam do publicznej wiadomości kogo unikać we Wrocławiu.

Chciałem bardzo wczoraj kupić wash primer, ale nie da się tego dostać w ilościach niehurtowych...

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 10:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Wysmaruj ten niedokończony spaw masą poliuretanową, a do środka progu wtryśnij wosk, tylko nie ze sprayu [hehe] .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 10:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Ja_cek pisze:

Chciałem bardzo wczoraj kupić wash primer, ale nie da się tego dostać w ilościach niehurtowych...

Napisz jakie ilosci Cie interesuja to rozlejemy w mniejsze puszki i wyslemy w paczce. Moge zaproponowac rowniez eposyd, jest to najlepsza droga zabezpieczenia po washprimerze, choc niektorzy dopuszczaja traktowanie go od razu podkladem akrylowym


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 11:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Novol produkuje wash primer 2- składnikowy 2x 1l.
W mieszalni lakierów też powinni mieć podkłądy trawiacej 2- składnikowe.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 11:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
I właśnie grunt Novol nie może być pokrywany epoksydem, a jedynie akrylowym podkładem. Widocznie inne firmy nie zabraniają stosowania na wash primery epoksydów i po wypowiedzi Stomka (z resztą nie tylko w tym wątku) wnioskuję, że Novol jest jakimś wyjątkiem... :roll: Kiedyś pytałem na jakimś forum lakierniczym jak to wygląda. Wszyscy mówili, że ryzykiem jest pokrywać grunty reaktywne epoksydami (właściwie z dystansem podchodziłem do ich opinii bo nie wiadomo co to za lakiernicy na tamtym forum siedzieli). Tak naprawdę w każdym miejscu gdzie szukałem odpowiedzi na moje pytania, każdy mówił inaczej. Ostatecznie skończyłem na ścisłym stosowaniu się do kart technicznych farb i tyle...

Zastanawiam się jak jest z tą farbą z zawartością cynku którą np. Stomek stosuje. Czy to jest lepsze rozwiązanie od gruntu reaktywnego? Czym to można pokrywać? Jakie są ceny?

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 12:03 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja pokrywałem reaktywny epoksydem i faktycznie wada jest taka, że nie trzyma się tak mocno jak na innym gruncie albo na gołej blasze. Sam z siebie nie odpada i jeśli nie ma dużych narażeń mechanicznych to nie ma się czego bać.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 3:36 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Obrazek

Kamael pisze:
...Na podkład reaktywny można nanosić podkłady epoksydowe. Jednak w karcie technicznej znalezionej na stronie novol.pl jest napisane...
I właśnie grunt Novol nie może być pokrywany epoksydem, a jedynie akrylowym podkładem. Widocznie inne firmy nie zabraniają stosowania na wash primery epoksydów i po wypowiedzi Stomka (z resztą nie tylko w tym wątku) wnioskuję, że Novol jest jakimś wyjątkiem...


Nie wiem jak dokladnie jest z Novolowym wash primerem, ale na schemacie powyzej w trzeciej kolumnie jest mozliwosc zastosowania podkladu epoksydowego.

Teraz z wlasnego doswiadczenia: pracowalismy dotychczas pelnymi systemami dwoch firm (amerykanska i wloska) i zasada zawsze byla ta sama, mianowice na rdze trawienny(wash...), potem epoksyd jako warstwa izolujaca i dopiero szpachlowki i akryle.
Aplikowanie tego jest stosunkowo latwe i juz jedna cienka warstwa zapewnia wystarczajaca ochrone. Trawienny, jako ze niby 2K, ale nie gestniejacy w kubku jest pozostawiony non stop w jednym pistolecie dla oszczednosci czasu (zawsze gotowy pod reka). Po naniesieniu cienkiej warstwy odsycha w kilka minut (temp. okolo 20C) i mozna traktowac go epoksydem, tak samo cienka wartwa. Ten drugi odsycha rownie szybko w takiej warstwie i to wystarczy to napraw typu spot. Dobrze taka sama warstwe epoksydu puscic bezposrednio przed podkladem akrylowym na wykonczone powierzchnie ze szpachlowka, a to ze wzgledy na wszelkie przetarcia do blachy lub innych starych warstw. Wystepuja tez podklady epoksydowe mokro na mokro, ale podobno nie wolno stosowac ich pod bazy wodne. Nie zaglebialem sie w temat jednak, poniewaz stosuje akrykowy mokro na mokro.
Jesli warstwa epoksydu jest grubsza to dobrze jest zostawic na 24h, potem przematowac i dzialac dalej. Nie nalezy natomiast przesadzac z gruboscia warstw , bo nic to nie polepszy , a jak pisza inni powyzej, bardzo oslabia przyczepnosc. Mialem przypadek gdzie jedna pelna warstwa przed podkladem akrylowym mimo ,ze pozostawiona pare dni do wyschniecia i przematowana, zaskutkowala zluszczeniem sie wszystkiego do szpachli.
Raz rowniez na samym poczatku (z braku pelnej informacji) zdarzylo nam sie potraktowac trawienny akrylowym po sobie i do teraz (ponad 2 lata temu) auto ogladamy co pare dni i nic sie nie dzieje.
Na wlasnym aucie sprawdzalem tez skutecznosc dzialania: rant blotnika z poczatkujaca rdza wyczyszczona szczotka na flexie , potraktowany trawiennym i epoksydem , a na to tylko baranek pod lakier, czyli zadne zabezpieczenie wierzchnie (brak czasu= szewc w dziurawych butach...) przetrwalo ponad rok bez objaw ponownego puchniecia, wiec chyba naprawde ta chemia dziala.
Przypadek odnosnie przyczepnosci: blacha nierdzewna przygotowana zgodnie ze sztuka i polakierowana akrylami- farba zjechala calymi platami. Poprawione trawiennym i epoksydem w bardzo cienkiej aplikacji prawie jedno po drugim i potem dopiero akryl- trzyma bezproblemowo.
Podstawowa zasada jednak , ze trzeba stosowac chemie od poczatku do konca jednej firmy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 8:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
A co z tą farbą z zawartością cynku?

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 07, 2009 5:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Czyli teraz po polsku i prościutko:
1. To "coś":
http://moto.allegro.pl/item665493795_gr ... akosc.html
2.Podkład (czy może byc zwykła minia?)
3.Lakier, np. akrylowy

Czy dobrze rozumuje?

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 07, 2009 10:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Są różne metody, ale ta o którą pytasz powinna wyglądać tak:

1. Grunt reaktywny (inaczej wash primer, bądź grunt trawienny) na gołą blachę.

Ten grund Novol'a do którego prowadzi Twój link, nie może być pokrywany epoksydami (tak jest napisane w karcie technicznej, którą znajdziesz na novol.pl). Nie stosowałem innych firm, ale jak widać w temacie, Novol to odosobniony przypadek.

2. Jeśli użyjesz gruntu firmy Novol, to dalej pokrywasz go podkaładem akrylowym (najlepiej 2 warstwy). Jeśli będziesz stosował grunt firmy, która dopuszcza pokrywanie go podkładami epoxydowymi, to zamiast podkładu akrylowego, możesz zastosować epoxyd.

3. Na tym etapie można szpachlować

4. Po szpachlowaniu jeszcze raz całość podkładem akrylowym. Miejsca w których obrabiając szpachlę "przebiłeś" się do gołej blachy warto potraktować tak jak od pkt 1-2.

5. Dopiero teraz lakier.

Oczywiście, najlepiej jest stosować chemię na każdym etapie tej samej firmy! Unikniesz niepożądanych reakcji.

Co do tej tabelki Novola w której kolumna z metodą najlepszego zabezpieczenia ukazuje system grunt -> epoxyd, to sam nie wiem :roll: Podejrzewam, że jest ona dosyć stara i niegdysiejsze grunty Novol'a dopuszczały taką kolejność. Prawdopodobnie grunt "Novol protect 340" jest nowszy i technika jego stosowania nie jest ujęta w tej tabeli.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: czw mar 31, 2011 3:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Aktualnie ten temat zaczyna mnie interesować w związku z moim w123 dlatego trochę "odgrzewam kotleta"

Czy po piaskowaniu auta na podwozie dać epoksyd 2k czy może washprimera + akryl?
Czy są jakieś zasadnicze różnice w podkładach epoksydowych 2k i 1k chodzi mi o trwałość itp.?
I czy ktoś wie jak to jest z Terotexem bo z tego co doczytałem to terotex super 3000 można tylko barwić wodnymi przed nakładaniem a terotex record 2000 można lakierować. Jaka jest różnica między tymi zabezpieczeniami?
Znalazłem cos takiego jak: Epirust ALU-STEEL PRIMER 2002 Oliva brzmi obiecująco jako podkład epoksydowy - odporny, elastyczny itp. czyli doskonały na podwozie. Na epirust-a, terotex, lakier i wosk tak to wymyśliłem. Tylko czy to ma sens?


pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
Post: czw mar 31, 2011 4:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 27, 2011 8:35 pm
Posty: 142
Cytuj:
A co z tą farbą z zawartością cynku?


Temat zabezpieczeń antykorozyjnych to temat rzeka. Spędziłem nad tym wiele dni:

dzwoniłem, pytałem itp - Intensywne dyskutowaliśmy o tym na FORUM, ale nikt nie wie dokładnie co jest lepsze bo to trzeba porównać. A skąd wiadomo czy np. nie był bym bardziej zadowolony gdybym zrobił zabezpieczenie czymś innym niż mam.

Dzwoniłem tez po warsztatach renowacji. Repacki Auto jako jedyny w Polsce cynkuje nadwozia elektrostatycznie! w UK nawet cynkują galwanicznie (nie drogo) ale w Polsce nie znalazłem.

Słyszałem tez o zabezpieczeniach stosowanych przy konserwacji łodzi (są podobno genialne)

pod linkiem macie sporo propozycji i wywodów

_________________
OLDTIMERY.COM Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl