MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 03, 2005 11:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Mój duzy podziw wzbudza rysunek poglądowy zawierający dwa zestawy naprawcze do przekładni kierowniczej W114/115 (do innych modeli pewnie też). Moja skromna wiedza mechaniczna obejmuje czynności polegające np. na wymianie tulei wahaczy, czy coś w tym rodzaju, ale wymiany tych zestawów nie potrafię sobie wyobrazić :-). Nie uwierzę, że ktoś to rozłoży i złoży do kupy... :-) Czyli co, idę do mechanika i mówię: "Panie Kaziu, wymieńmy te uszczeleczki, łożyska i inne drobiażdżki w mojej przekładni". A on na to: "Nie ma sprawy, Panie Piotrze. Na jutro zrobimy"

Przepraszam, taka chwila relaksu :-)

Obrazek

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Post: pn paź 03, 2005 12:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
a założysz się ? :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
Post: pn paź 03, 2005 2:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 03, 2001 2:00 am
Posty: 133
Lokalizacja: Ciechanów
[quote="PK2"]Witam,

Mój duzy podziw wzbudza rysunek pogl±dowy zawieraj±cy dwa zestawy naprawcze do przek³adni kierowniczej W114/115 (do innych modeli pewnie te¿). Moja skromna wiedza mechaniczna obejmuje czynno¶ci polegaj±ce np. na wymianie tulei wahaczy, czy co¶ w tym rodzaju, ale wymiany tych zestawów nie potrafiê sobie wyobraziæ :-). Nie uwierzê, ¿e kto¶ to roz³o¿y i z³o¿y do kupy... :-) Czyli co, idê do mechanika i mówiê: "Panie Kaziu, wymieñmy te uszczeleczki, ³o¿yska i inne drobia¿d¿ki w mojej przek³adni". A on na to: "Nie ma sprawy, Panie Piotrze. Na jutro zrobimy"

Przepraszam, taka chwila relaksu :-)


Witaj,

moje myśli ostatnimi czasy biegły w tym samym kierunku.
Mam wyciągniętą przekładnie w 114 i myślę o jej regeneracji.

Znasz może cenę tego zestawu i/lub warsztatu, który się tym potrafi zająć?

Pozdrawiam

Kolarek

_________________
W114 250 2,8 '73
w124 250TD '95
w124 200D'90


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 03, 2005 3:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
107 460 00 37 (45 Euro)
107 460 00 61 (40 Euro)

Znając życie to w ASO będzie x kurs + VAT.

Co do warsztatu w W-wie, to obawiam się, że może być problem. Może inni Koledzy coś doradzą.

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 04, 2005 12:57 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Te 40 Teuro to chyba uszczelki i podkladki tylko... Nie wiem czy można kupić nową srubę, bo uszczelki podkładki i ew. łożyska to tylko tyle co by nie ciekło...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 04, 2005 7:23 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
Te 40 Teuro to chyba uszczelki i podkladki tylko... Nie wiem czy można kupić nową srubę, bo uszczelki podkładki i ew. łożyska to tylko tyle co by nie ciekło...


Oczywiście masz rację, oba zestawy są praktycznie "uszczelniaczami". Koszty tych części mechanicznych do naprawy przekładni jako takiej, to już zupełnie inna liga wydatków, niestety :-(

Mi bardziej chodziło o imponujący zestaw o-ringów, uszczelek, podkładek itd. (chyba ponad 20 szt.), co do którego wyraziłem obawy, czy jest ktoś w stanie to prawidłowo złożyć. :-)

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 04, 2005 10:46 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Dziś spytałem swojego mechanika i mówi że nie ma problemu. Zaprasza.
723 74 29 lub 0-501 269 366 Leszek Borowski - Piastów

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 14, 2006 11:33 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Maniek pisze:
Dziś spytałem swojego mechanika i mówi że nie ma problemu. Zaprasza.
723 74 29 lub 0-501 269 366 Leszek Borowski - Piastów


Przekładnia idzie do Piastowa do regeneracji mechanicznej i optycznej (polerowanie). Załączam na zdjęciu stan "przed". Zdobyłem dobrą używaną przekładnię, a z ASO wziąłem zestaw naprawczy łożysk oraz komplet uszczelniaczy i parę innych drobiazgów (śrubki, kroćce itd.). Jak przekładnia będzie gotowa, pokażę zdjęcia "po".

Obrazek

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 18, 2006 3:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
I jak efekty, bo sam bym skorzystał.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 18, 2006 4:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Przepraszam za zwłokę... Efekt bardzo dobry, przekładnia odnowiona w środku oraz pomalowana na czarny półmat (chyba), potem starannie zapudłowana w garażu. Zdjęcie po robocie, jak zdjęcie, więc sobie je darowałem.

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 29, 2006 7:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Witam ,

Czy cosik już wiadomo jak działa i czemu tak drogo - mnie też czeka ten temat
Orientowałem sie w firmie Perfekt w Lubonia - regeneracja ok 1400-1500 zł z dwuletnią gwarancją..


pzdr
Paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 30, 2006 10:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
to ja się podepne pod temat :)
Bo przed remontem w moim bombowcu kierowałka ładnie leciutko chodziła, a teraz to musze się trochę nagimnastykować by zawróćić na podwórku. Może by tam pogrzebać? Może jakas wymiana oleju te sprawy? Robił ktoś cos takiego?

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 31, 2006 12:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
PK2 pisze:
ale wymiany tych zestawów nie potrafię sobie wyobrazić .

rysunek złożeniowy klasyczny dla montażu poszczególnych podzespołów
Normalny mechanik zrobi to bez problemu jak ma doświadczenie z innych pojazdów szczególnie z byłego PRLu gdzie siadało co mogło a części było jak na lekarstwo to z regulacją (bo to jest najgorsze) nie powinien mieć problemu [zlosnik]
A tak w temacie wszystko ok. pod warunkiem że ślimak nie miał zniszconych powierzchni współpracujących z wałkiem głównym.
A najgorsze rzeczy jakie miałem do zrobienia to 3 skrzynie biegów od 126p, które panowie przytargali mi w workach po ziemniakach bo myśleli że podołają.......i przy okazji wyciepali małe conieco (fasolki blokujące widełki wybieraków bo myśleli że to roz....ne łożysko) ale poskładałem
Teraz zostaje mi tylko skrzynia do MB no cóżale nie manual [zlosnik] i tak se bzduram coby może przy wymianie filtra...........czas pokaże [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 1:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 18, 2008 4:12 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Podepnę się pod temat bo również mam problem z przekładnią. Zmieniłem ostatnio uszczelniacze i olej na ATF. Ale okazało się, że cieknie dalej, tylko tym razem z jakiegoś zaworu, a dokładniej z otworu, który znajduje się obok wąsa przekładni, tam jest jakiś zawór dociskany przez sprężynę pod dekielkiem. Jaką rolę, on spełnia, czy ma dławić zbyt wysokie ciśnienie, bo po odpaleniu kapie bardziej. Co może być przyczyną?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 9:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
Też mam ten problem.W ASO był gość nie mógł ustalić nr kat. W końcu sprzedali mi zestaw uszczelek, w którym i tak nie było wszystkiego. Olej leci z płaszczyzny składania z pokrywą dolną, jest tam oring w kształcie owalnym. Zauważyłem, że wyciek jest większy przy pełnym skręcie.
Zbliża się termin przeglądu, więc chyba wrócę do wersji bez wspomagania.javascript:emoticon(':(')

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl