MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 11:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 26, 2006 2:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Chciałbym dowiedzieć się coś nie coś o tej metodzie , o jej skuteczności, o kosztach. Prosiłbym o w miare precyzyjne wypowiedzi.
Czy ktos z was stosował cyne w spreju na spawy? czy warto
Na czym polega standardowe cynowanie spawu , czy rozgrzewająć spoine i nakładając na nią cyne - spaw nie traci na wytrzymałości?
Czego używa się przy tego rodzaju zabiegach? cyna w jakiej postaci jaki palnik?


Mam tez pytanie co do szpachli natryskowej - jakaś szczególna metoda nakładania? ile ilościowo jej potrzeba na samochód wielkości MB w115? czy ktos bez doświadzczenia da sobie z nią rade? (chodzi o lakiernika który słyszał ale nie stosował) jakie są korzyści


Dzięki z góry
Paweł

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 9:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
tez mnei ten temat interesuje ... jakby ktos mial jakies linki do instrukcji lub opisu , byloby supert

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 5:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
http://www.mercedesstory.pl/porada_01.php
Tu jest taki przepis.
Przejrzyj tez galerię na osp o Stomkowym karawanie, jest tam pod obrazkami opisane z grubsza co i jak i czym.

Znalazłem kieeedyś w necie i przyznam się że nie wiem gdzie taki tekst na ten temat
Cytuj:
Wyrównywanie blach karoserii samochodowych za pomocą lutowania (cynowania)

Niejednokrotnie pierwotny kształt naprawianej powierzchni blachy jest nie do osiągnięcia przy zastosowaniu wyłącznie tradycyjnych sposobów naprawy, takich jak wyklepywanie. Tak dzieje się na przykład gdy do naprawianej strefy elementu jest tylko dojście jednostronne. Dlatego w blacharstwie samochodowym stosowane jest wyrównywanie powierzchni blach za pomocą lutowania miękkiego, czy jak zwykło się mówić, za pomocą cynowania. Należy dodać, że ten rodzaj naprawy różni się od lutowania lutem twardym, gdzie w dzisiejszych czasach połączenie może przenosić duże obciążenia, a i technologia jego wykonania zupełnie odbiega od opisywanej poniżej.
Reasumując, do wyrównywania powierzchni blach stosowane są luty miękkie, a do łączenia blach – luty twarde.
Wyrównywanie powierzchni blach karoserii samochodowych za pomocą lutowania lutami miękkimi obejmuje: przygotowanie powierzchni, wyrównywanie lutem oraz wyrównywanie powierzchni, czyli obróbka po lutowaniu. Poniżej przedstawimy w skrócie te trzy procesy.

Przygotowanie powierzchni
Właściwe przygotowanie powierzchni blachy przed lutowaniem obejmuje następujące czynności:
- Oczyszczenie powierzchni metalu
z rdzy i pokrycia malarskiego. Do tego celu używa się tradycyjnych tarcz szlifierskich, pilników i szczotek drucianych
- Oczyszczanie (wytrawianie) powierzchni z tlenków metalu. Do tego celu najlepiej nadaje się pasta bezkwasowa, którą na blachę nanosi się pędzlem. Następnie równomiernie podgrzewa się cały obszar naprawianego miejsca i przeciera je czystą szmatką. W ten sposób otrzymujemy gotową powierzchnię przed samym nakładaniem lutu (cyny).

Wyrównywanie lutem
Wyrównywanie powierzchni blach lutem obejmuje następujące czynności:
- Cynowanie wyrównywanej powierzchni. Ze względu na łatwą obróbkę poleca się stosowanie stopu cyny 25% formowanej w laski (odnośnie składu cyny, zawsze należy brać pod uwagę wytyczne i zalecenia producenta pojazdu). Cynę nakłada się bezpośrednio na blachę i nie ma większego znaczenia czy cynujemy na powierzchni poziomej, czy pionowej. Przy cynowaniu blach, niezbędnym elementem jest źródło ciepła; najlepiej nadają się tu palniki gazowe lub tradycyjne opalarki z dyszą kierunkową (skupiającą ciepło). Temperatura cynowanej blachy i podgrzewanej cyny wynoszą ok. 450°C. Tylko właściwa temperatura lutowania i jej bieżąca kontrola zapewnia prawidłowe zespalanie się lutu
z podłożem.
- Wygładzanie nałożonego lutu. Do dokładnego rozprowadzania i formowania lutu służą drewniane łopatki. Zastosowanie łopatek o zróżnicowanym kształ-cie pozwala “dojść” w niedostępne miejsca i “wyprowadzić” najbardziej skomplikowane kształty. Drewniane łopatki zabezpiecza się dodatkowo woskiem
pszczelim lub najbardziej dostępną parafiną np. ze świeczki.

Obróbka po lutowaniu
Obróbka wykańczająca lutowanej powierzchni obejmuje:
• wstępne opiłowanie nadmiaru lutu np. pilnikiem blacharskim,...

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 7:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Niezle ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 9:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Maniek pisze:
http://www.mercedesstory.pl/porada_01.php
Tu jest taki przepis.
Przejrzyj tez galerię na osp o Stomkowym karawanie, jest tam pod obrazkami opisane z grubsza co i jak i czym.

Znalazłem kieeedyś w necie i przyznam się że nie wiem gdzie taki tekst na ten temat
Cytuj:
Wyrównywanie blach karoserii samochodowych za pomocą lutowania (cynowania)

Niejednokrotnie pierwotny kształt naprawianej powierzchni blachy jest nie do osiągnięcia przy zastosowaniu wyłącznie tradycyjnych sposobów naprawy, takich jak wyklepywanie. Tak dzieje się na przykład gdy do naprawianej strefy elementu jest tylko dojście jednostronne. Dlatego w blacharstwie samochodowym stosowane jest wyrównywanie powierzchni blach za pomocą lutowania miękkiego, czy jak zwykło się mówić, za pomocą cynowania. Należy dodać, że ten rodzaj naprawy różni się od lutowania lutem twardym, gdzie w dzisiejszych czasach połączenie może przenosić duże obciążenia, a i technologia jego wykonania zupełnie odbiega od opisywanej poniżej.
Reasumując, do wyrównywania powierzchni blach stosowane są luty miękkie, a do łączenia blach – luty twarde.
Wyrównywanie powierzchni blach karoserii samochodowych za pomocą lutowania lutami miękkimi obejmuje: przygotowanie powierzchni, wyrównywanie lutem oraz wyrównywanie powierzchni, czyli obróbka po lutowaniu. Poniżej przedstawimy w skrócie te trzy procesy.

Przygotowanie powierzchni
Właściwe przygotowanie powierzchni blachy przed lutowaniem obejmuje następujące czynności:
- Oczyszczenie powierzchni metalu
z rdzy i pokrycia malarskiego. Do tego celu używa się tradycyjnych tarcz szlifierskich, pilników i szczotek drucianych
- Oczyszczanie (wytrawianie) powierzchni z tlenków metalu. Do tego celu najlepiej nadaje się pasta bezkwasowa, którą na blachę nanosi się pędzlem. Następnie równomiernie podgrzewa się cały obszar naprawianego miejsca i przeciera je czystą szmatką. W ten sposób otrzymujemy gotową powierzchnię przed samym nakładaniem lutu (cyny).

Wyrównywanie lutem
Wyrównywanie powierzchni blach lutem obejmuje następujące czynności:
- Cynowanie wyrównywanej powierzchni. Ze względu na łatwą obróbkę poleca się stosowanie stopu cyny 25% formowanej w laski (odnośnie składu cyny, zawsze należy brać pod uwagę wytyczne i zalecenia producenta pojazdu). Cynę nakłada się bezpośrednio na blachę i nie ma większego znaczenia czy cynujemy na powierzchni poziomej, czy pionowej. Przy cynowaniu blach, niezbędnym elementem jest źródło ciepła; najlepiej nadają się tu palniki gazowe lub tradycyjne opalarki z dyszą kierunkową (skupiającą ciepło). Temperatura cynowanej blachy i podgrzewanej cyny wynoszą ok. 450°C. Tylko właściwa temperatura lutowania i jej bieżąca kontrola zapewnia prawidłowe zespalanie się lutu
z podłożem.
- Wygładzanie nałożonego lutu. Do dokładnego rozprowadzania i formowania lutu służą drewniane łopatki. Zastosowanie łopatek o zróżnicowanym kształ-cie pozwala “dojść” w niedostępne miejsca i “wyprowadzić” najbardziej skomplikowane kształty. Drewniane łopatki zabezpiecza się dodatkowo woskiem
pszczelim lub najbardziej dostępną parafiną np. ze świeczki.

Obróbka po lutowaniu
Obróbka wykańczająca lutowanej powierzchni obejmuje:
• wstępne opiłowanie nadmiaru lutu np. pilnikiem blacharskim,...


No właśnie...też chciałbym zrobić moją 115 ta metodą (jakoś nie jestem pewien szpachli) a po przeczytaniu artykułu na mercedesstory jestem przkonany że cynowanie to dobra metoda (nie przejrzałem jeszcze tego na osp :( ).Podobno niewielu jest czarodzieji którzy potrafia to dobrze zrobić [szalone] Ciekawi mnie jaki koszt takiej zabawy ze 115 zakładając w miarę niezły stan samochodu (chociaż co ja mogę powiedzieć o stanie mojego :-? ?)Mam nadzieję że temat się rozwinie i pojawi się sporo nowych informacji.Może ktoś kto już tak zrobił swój samochót coś napisze?Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 12:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 29, 2009 11:37 am
Posty: 78
Hej, niedługo kończę spawanie blach w mojej w115 ;), ale trzeba jakoś wygładzić te spawy i wypełnić ubytki. Cynowanie mi się nawet podoba, może ktoś ma jeszcze więcej informacji jak się to robi krok po kroku, gdzie i co kupić żeby samemu to robić??


podana strona nie otwiera się http://www.mercedesstory.pl/porada_01.php (':(')

tu jest fajny opis ale brakuje końca (':(')


benzman pisze:
Maniek pisze:
http://www.mercedesstory.pl


Niejednokrotnie pierwotny kształt naprawianej powierzchni blachy jest nie do osiągnięcia przy zastosowaniu wyłącznie tradycyjnych sposobów naprawy, takich jak wyklepywanie. Tak dzieje się na przykład gdy do naprawianej strefy elementu jest tylko dojście jednostronne. Dlatego w blacharstwie samochodowym stosowane jest wyrównywanie powierzchni blach za pomocą lutowania miękkiego, czy jak zwykło się mówić, za pomocą cynowania. Należy dodać, że ten rodzaj naprawy różni się od lutowania lutem twardym, gdzie w dzisiejszych czasach połączenie może przenosić duże obciążenia, a i technologia jego wykonania zupełnie odbiega od opisywanej poniżej.
Reasumując, do wyrównywania powierzchni blach stosowane są luty miękkie, a do łączenia blach – luty twarde.
Wyrównywanie powierzchni blach karoserii samochodowych za pomocą lutowania lutami miękkimi obejmuje: przygotowanie powierzchni, wyrównywanie lutem oraz wyrównywanie powierzchni, czyli obróbka po lutowaniu. Poniżej przedstawimy w skrócie te trzy procesy.

Przygotowanie powierzchni
Właściwe przygotowanie powierzchni blachy przed lutowaniem obejmuje następujące czynności:
- Oczyszczenie powierzchni metalu
z rdzy i pokrycia malarskiego. Do tego celu używa się tradycyjnych tarcz szlifierskich, pilników i szczotek drucianych
- Oczyszczanie (wytrawianie) powierzchni z tlenków metalu. Do tego celu najlepiej nadaje się pasta bezkwasowa, którą na blachę nanosi się pędzlem. Następnie równomiernie podgrzewa się cały obszar naprawianego miejsca i przeciera je czystą szmatką. W ten sposób otrzymujemy gotową powierzchnię przed samym nakładaniem lutu (cyny).

Wyrównywanie lutem
Wyrównywanie powierzchni blach lutem obejmuje następujące czynności:
- Cynowanie wyrównywanej powierzchni. Ze względu na łatwą obróbkę poleca się stosowanie stopu cyny 25% formowanej w laski (odnośnie składu cyny, zawsze należy brać pod uwagę wytyczne i zalecenia producenta pojazdu). Cynę nakłada się bezpośrednio na blachę i nie ma większego znaczenia czy cynujemy na powierzchni poziomej, czy pionowej. Przy cynowaniu blach, niezbędnym elementem jest źródło ciepła; najlepiej nadają się tu palniki gazowe lub tradycyjne opalarki z dyszą kierunkową (skupiającą ciepło). Temperatura cynowanej blachy i podgrzewanej cyny wynoszą ok. 450°C. Tylko właściwa temperatura lutowania i jej bieżąca kontrola zapewnia prawidłowe zespalanie się lutu
z podłożem.
- Wygładzanie nałożonego lutu. Do dokładnego rozprowadzania i formowania lutu służą drewniane łopatki. Zastosowanie łopatek o zróżnicowanym kształ-cie pozwala “dojść” w niedostępne miejsca i “wyprowadzić” najbardziej skomplikowane kształty. Drewniane łopatki zabezpiecza się dodatkowo woskiem
pszczelim lub najbardziej dostępną parafiną np. ze świeczki.

Obróbka po lutowaniu
Obróbka wykańczająca lutowanej powierzchni obejmuje:
• wstępne opiłowanie nadmiaru lutu np. pilnikiem blacharskim,...


:( :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 16, 2009 5:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 365
alfista-155 pisze:

podana strona nie otwiera się http://www.mercedesstory.pl/porada_01.php (':(')

tu jest fajny opis ale brakuje końca (':(')




Właściciel/twórca strony ma chwilowo ograniczone prawa obywatelskie [zlosnik]

_________________
R 107 380 SL Reloaded i inne takie...

Obwiesił się zegarkami jak ruski żołnierz w 1945 roku....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl