MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 2:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 23, 2008 11:54 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 22, 2007 11:16 pm
Posty: 25
Lokalizacja: wroclaw
w jaki sposob mozna poznac jaki to automat tzn 3 czy 4 biegowy
macie wiedze przy jakich predkosciach zmieniaja sie biegi w trakcie normalnej jazdy (nie z pedalem w podlodze) ?
przy jakich predkosciach zmieniaja sie biegi przy ustawieniu S i D??


Na górę
Post: śr sty 23, 2008 2:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:11 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Gdańsk
Mam w123 automat 4 biegowy ruszajacy z 1; Na dwojke rzuca mi jak ledwo rusze z miejsca, trojke mam okolo 25 a czworke przy 45.

Moze to cos pomoze w temacie 115 :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 23, 2008 4:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
smerfik pisze:
w jaki sposob mozna poznac jaki to automat tzn 3 czy 4 biegowy

jesli chodzi o Mercedes-Benz type 230.6 produkowany w latach 09.73 - 11.76 to automaty były tylko 4 biegowe.

Jesli nie jestes pewien wrzuć L (wtedy masz pewnośc że ruszysz z pierwszegi biegu) i po ruszeniu wrzuć od razu na D i w miedzy czasie możesz policzyc ile razy Ci skrzynia przełączyła.



Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 23, 2008 6:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 22, 2007 11:16 pm
Posty: 25
Lokalizacja: wroclaw
moj jest 230.6 z 75 wszystko niby pieknie dziala, ale mam trzy biegi max jaki nim moge to 120 pozniej silnik jeczy!
byly jakies 3 biegowe? masz jakies nr. seryjne takich skrzyn?
z L na D mozna przelaczyc w czasie jazdy?????


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 23, 2008 7:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
smerfik pisze:
z L na D mozna przelaczyc w czasie jazdy?????


L - to jest pierwszy bieg wiec zeby przełączył na drugi musisz dac D lub wczesniejsze S.
Jesli zostawisz na L to pojedziesz tylko na pierwszym biegu, wiec smiało podczas jazdy mozna wrzucić S lub D


Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 23, 2008 9:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 22, 2007 11:16 pm
Posty: 25
Lokalizacja: wroclaw
ja zawsze ruszam z D lub S, oki wiec czy to znaczy ze zawsze ruszam z dwojki?? wiesz jakie predkosci mozna uzyskuje taka skrzynia?
a co z przelozeniem na manual....


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 10:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
howser pisze:
L - to jest pierwszy bieg wiec zeby przełączył na drugi musisz dac D lub wczesniejsze S.
Jesli zostawisz na L to pojedziesz tylko na pierwszym biegu



Nie do końca,
na L ciągnie jakby do czerwonego pola na obrotomierzu i wtedy przełącza przy bardzo wysokich obrotach.To tak jakbyś na manualu trzymał gaz w podłodze 10 sekund i dopiero potem wrzucił dwójkę.

Ja tylko raz przez przypadek ruszyłem ostro na L myśląc , że jest S i wrzucił dwójkę , zakładam ,że wrzuciłby też trójkę i czwórkę, ale jednak szkoda ponad 30-sto letnich mechanizmów na takie sztuki.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2008 11:55 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob gru 22, 2007 11:16 pm
Posty: 25
Lokalizacja: wroclaw
Dokladnie! Ja L uzywam tylko na parkingu lub gdzies przy kreceniu.
do tej pory ruszam z D i jest bardzo dobrze, zastanawiam sie jednak nad skrzynia manualna. Przy takim silniku to pewnie oszczedniejsze i ciekawsze... tzlko czy jest to mozliwe?
kto wie niech cos powie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2008 5:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
skrzynia automatyczna chroni silnk,różnice w osiągach przy sprawnej skrzyni są prawie niezauwarzalne a wiem to z tej prostej przyczyny bo śigałem się swoim automatem 3.0 D z 3.0 D manualem Marcina Małeckiego w Poznaniu na torze ,zresztą po drodze do mety wyprzedziłem bęzynowce w manualu
http://www.aw.poznan.pl/imprezy2007/20070913-16pmrpz/
jerzeli spojrzysz na mój nr startowy i na zajete miejsce a potem na nr startowy W 115 Piotra i na jego pozycje to bedziesz miał jakies porównanie
dodam ze tego Carmana nie wyprzedziłem tylko dlatego ze dublowalem jednego z uczestników ktory mnie przyblokował , ale z pół kilometra i bezynowe VW tez byłoby za mną.
Skoro wyje silik to myslę ze powinienes wyregulować ciegna bo może masz wymienioną skrzynie
)ja sam mam pita) i po wymianie ciegna nie zostały dokladnie wyregulowane
tylko przykrecone tak jak byly bez regulacji

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl