broneq, czys ty sie z choinki urwal?!

Do 124 nie ma juz czesci a co dopiero do /8, W110 czy jeszcze starszych modeli. Mozesz kupic filtry, swiece, gwiazde (oryginal - produkowany w Turcji

), przednie blotniki, pare lampek i listewek (ale np. do pullmana juz nie) a poza tym "wird nich mehr geliefert"

. Niedostepne sa juz nawet czesci, ktorych numery znajduja sie w najnowszych wersjach EPC. Duzo jest tez czesci, ktore maja swoje zamienniki bo znajduja zastosowanie we wspolczesnych samochodach (gl. elementy normowe) ale kto chce miec w beczce albo w 115 sruby z lbem torxowym?
Z Volvo to akurat trafiles jak kula w plot: nie wiem jak bylo wczesniej ale od czasu kiedy jest wlasnoscia Forda nie kupisz juz wielu czesci do modeli z konca lat 80-tych. Z innym i producentami jest podobnie - do niedawna czesci do aut starszych jak 15 - 20 lat byly
ZLOMOWANE bo koszty ich magazynowania powodowaly, ze nikt nie byl w stanie za nie zaplacic. Dopiero niedawno producenici zorientowali sie, ze powstaje moda na starsze samochody i popyt na czesci do nich rosnie. Stad takie inicjatywy jak Classic Center (obecnie prawie kazdy producent samochodow ma juz podobne oddzialy) ale to co zostalo zniszczone jest juz nie do odkrecenia.
Świerszcz pisze:
nie wiem czy mozna jakos dorobic zamek czy kupic oddzielnie i miec dwa kluczyki czyli oddzielny do bagaznika no bo wymieniac wszystkie zamki i stacyjke to za duzo zachodu chyba
Mozna na podstawie kluczyka, ktory masz dorobic wkladke zamka bagaznika (i kazdego innego zamka). W Katowicach znam firme godna polecenia. Mozna rowniez zamowic w ASO oryginalny kluczyk (na podstawie numeru nadwozia) i wcale nie kosztuje to majatek.