MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 3:38 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 01, 2007 7:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Witajcie
Okres zlotu zbliża się wielkimi krokami i czas przygotować Autko
Jak pisałem już w innym wątku , mam zużytą podporę wału i w związku z tym kilka pytań:
1)Posiadam Wał 2 częściowy , zanim zacznę prace demontażu chciałbym zamówić podporę - ale wg IC występowały o różnych średnicach - za wskazówkę o jaką dokładnie chodzi będę wdzięczny , ostatecznie po zdemontowaniu zamówię ale boje się że jeśli nie będzie dostępna na miejscu to nie nie wyrobię się na czas .
2) Do osób które już taką operacje prowadziły , od czego zacząć, co dokładnie trzeba zdemontować a czego nie żeby nie zadać sobie nie potrzebnie dodatkowej pracy
3 w115 200 ( m115) 70r początek - jeśli mi się uda to cyknę fotkę wału i podpory dla pewności

Pozdrawiam
Paweł

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 8:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Wejdz pod auto z sow miarka i pomierz.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 3:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
No wiec madry EPC (oryginalny i ruski tez), mowi, ze masz wal trzyczesciowy. Wejdz jeszcze raz pod samochod i dobrze policz :).

Jest tylko jeden rodzaj kazdej z podpor (sa dwie - przednia i tylna):
- przednia: A 115 410 43 81, Febi: 05261 lub 07149 (zestaw naprawczy)
- tylna: A 115 410 44 81, Febi 5262 lub 7150 (zestaw naprawczy)

Innych producentow to ci juz w Focie lub IC pozamieniaja. Polecam goraco rowniez wymiane sprzegla elastycznego - samochod jest po tym nie do poznania :)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 5:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
kielbik pisze:
No wiec madry EPC (oryginalny i ruski tez), mowi, ze masz wal trzyczesciowy. Wejdz jeszcze raz pod samochod i dobrze policz .

w takim razie coś jest nie tak - bo mam 2 częściowy :( nie widać żadnych śladów przeróbek - czy nawet miejsca mocowania 2 podpór - w pon zarzucę fotki - ale wszystko wygląda na oryginał .
CO do sprzęgła to pewnie tak zrobię.

Kolejny zonk jaki dziś zobaczyłem na kanale to cieknąca przekładnia kierownicza - od pon zaczynam prace - mam nadzieje że to jakaś wymienna uszczelka poszła - jak nie to szukam kolumny

CDN....

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 01, 2007 10:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
1. Jeżeli to coś pomoże, w C123 (wał trzyczęściowy) występuje podpora z łożyskiem 6205 2RS, które ma średnicę wewnętrzną 25mm. Przyznam się, że nie spotkałem się z innym rodzajem (średnicą łożyska) podpór do W123. Być może w W115 występuje identyczna podpora.

2. Zanim zabierzesz się za wymianę, powinieneś zaopatrzyć się w dwa klucze (34 i 36). Posłużą Ci one do poluzowania nakrętki, którą "zblokowane" są obie połówki wału. Od poluzowania tej nakrętki powinieneś właśnie zacząć. Klucz 34 służy do przytrzymania wału, drugim (36) kręcisz samą nakrętką. Po wyjęciu wału koniecznie zaznacz sobie farbkę (lub ostatecznie kredą), położenie jednej połówki wału względem drugiej. Jeżeli po wymianie podpory złożysz wał na oko, może on stracić swoje wyważenie.

Odnośnie wybijania starego i nabijania nowego łożyska. Najlepiej (może mało wygodnie) położyć go na płaskiej powierzchni (najlepiej podkładając uprzednio stary koc), przytrzymać mocno kolanem i dopiero montować / demontować łozysko. Napewno prościej by było ustawić sobie wał pionowo. problem w tym, że przy takiej operacji odruchowo oprzesz go na krzyżaku, a w tej sytuacji przy zakładaniu lub zdejmowaniu łozyska bardzo łatwo go uszkodzić. Kocyk służy po to, by dopychając wał kolanem nie uszkodzić, wbrew pozorom, delikatnych ciężarków wyważających wał.

Do odkręcenia wału od przegubów w skrzyni i dyfrze potrzebny bedzie kluczyk nasadowy 19 lub 22 i identyczny płaski do podtrzymania nakrętek po drugiej stronie (po trzy śruby na stronę). Niezbędne będzie również odkręcenie mechanizmu linek ręcznego i być może środkowego mocowania (łapy) rury tłumika.


Pozwodzenia <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Acha i jeszcze jedno: Przed wymianą, warto zaopatrzyć się w uszczelniacze, które zapobiegają dostawaniu się syfu do wielowypustu, łączącego obie połówki wału (przy nakrętce 36). Koszt niewielki (w ASO ok. 15zł sztuka). Gdy masz wał dwuczęściowy, będziesz potrzebował jednej takiej gumki. Mi przy próbie demontażu uszczelniacz rozsypał się w dłoniach. Numeru częsci niestety nie pamietam [szalone]

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 2:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Patro pisze:
podpora z łożyskiem 6205 2RS, które ma średnicę wewnętrzną 25mm. Przyznam się, że nie spotkałem się z innym rodzajem (średnicą łożyska) podpór do W123. Być może w W115 występuje identyczna podpora
W W114/115 lozyska maja srednice wewnetrzna 30 mm (zewnetrzna: przednie 55, tylne 50 mm).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 02, 2007 7:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Już na tym etapie mocno dziękuje - Patro napewno skorzystam
Kiełbik dzięki za info o podporze - ciągle nie daje mi tylko spokoju ten wał 2 częściowy - kiedy i gdzie montowane były wały 2 częściowe?
Strusiu dzięki - przydało się
Pozdrawiam Serdecznie

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 6:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
A więc zdjęć nie będzie - siostra zabrała mi aparat na wycieczkę .
Relacja
Patro - wszystko zrobiłem jak opisałeś - żadnych problemów
łożysko i guma ewidentnie były przyczyną stukania - szukam zamiennika -
średnica wew to 30 a zew 55
ciągle interesuje mnie sprawa montowanie 2 lub 3 częściowego wału

Pozdrawiam
Ps. uszczelniacz wału się posypał , jutro zamówię - mam nadzieje że od ręki będą mieli bo dzis mi rus EPC nie działa - gdyby ktoś miał to bardzo proszę o nr OE

Ps. jest jeden ale tylko jeden ślad pomiędzy podpora wału a mostem na mocowanie podpory ( 2 otwory) wygląda jak nigdy nie używany a zaraz obok niego mam przymocowany ręczny...z przodu nie zauważyłem a mocowanie mojego wału wygląda na oryginalne (identycznie jak to nie używane) pytanie czy płyta podłogowa miała porobione otwory pod 2 opcje mocowań?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 03, 2007 11:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Nie wiem o ktora dokladnie czesc chodzi wiec podaje numery obu:

A 115 411 07 96 - nr 22 na rysunku
A 202 411 04 97 - nr 23 na rysunku

Obrazek

Podpory walu, ktorych numery podalem wczesniej sa w ciaglej sprzedazy w Focie. Spytaj czy nie beda mieli tez tych uszczelniaczy, powinny byc.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 04, 2007 8:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
kielbik pisze:
Nie wiem o ktora dokladnie czesc chodzi wiec podaje numery obu:

Kurde ciągle mi EPC nie hula - chodzi o uszczelniacz wału dokładnie o ten który znajduję sie na wejściu wału ( ale w samym wale)do mostu - mały simering , <czemu> w moich katalogach też do nie ma na rysunku.
Nie wiem czy w tylnej częsci wału ( jak już pisałem koniec który wchodzi do mostu ma w środku simering) jest tuleja centrująca ???? ale na niej powinien siedziec ten simering
EDIT : wymiary 26zew, 16 wew, 7 grubość simeringu -

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 6:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
mojojojo13 pisze:
<czemu> w moich katalogach też do nie ma na rysunku.
Z prostej przyczyny: bo szukasz w grupie 41 (wal napedowy) a simmerring, o ktory ci chodzi uszczelnia przekladnie glowna (dyferencjal) a nie wal i w zwiazku z tym nalezy go szukac w grupie 35 (os tylna). Uszczelniacz, ktorego szukasz to numer 30 na rysunkach ponizej. Jego numer to: A 025 997 00 47 - wymiary tego simmera sa jednak inne niz podales: 40x70x13,6 mm

Obrazek
Obrazek

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 05, 2007 7:01 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Właśnie że nie !
Wymiary które podałem dla simeringu są to wymiary tego który się rozpadł i siedział w wale a nie w przekładni głównej , znalazłem podobny o wymiarach 26*15*7 zobaczymy ,

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 1:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
mojojojo13 pisze:
średnica wew to 30 a zew 55


Nie wiem, czy to coś pomoże, ale spróbowałbym tutaj: http://www.automotosklep.pl/

Kilka razy zamawiałem tam pare drobiazgów i czas dostawy nie przekraczał 48godzin, o ile dana część była na stanie. Jeżeli łożysko ma wewnątrz 30mm, poszukaj w dziale W123. Wymiar się zgadza, producent też niczego sobie (FEBI).

mojojojo13 pisze:
ciągle interesuje mnie sprawa montowanie 2 lub 3 częściowego wału


W W123 są dwie identyczne podpory w przypadku wału trzyczęściowego, obie montowane w ten sam sposób do podwozia (za pomocą gwintowanych "wsuwek").

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 5:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Dziękuje - znalazłem i podporę i łożysko , znalazłem nawet to uszczelnienie o którym pisałem.
Co do montażu wału 2 częściowego bądź 3 interesuje mnie podział chronologiczny , bądź od czego zależało że był 2 lub 3 częściowy w /8

Pozdrawiam <br>Dodano po 34 minutach.:<br> Jakaś recepta na zamontowanie łożyska w podporze? trzeba prasą ?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 06, 2007 5:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
mojojojo13 pisze:
Jakaś recepta na zamontowanie łożyska w podporze? trzeba prasą ?


Mozesz imadlem szczegolnie jesli wewnetrzna czasc gniazda jest wylkanizowana jak w wiekszosci obecnie podpor.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl