Witam serdecznie wszytskich! Z racji, że post ten jest moim pierwszym więc się przywitam przy okazji

i cośik o mnie opowiem. Posiadaczem jestem Mercedesa w115 - druga seria, zgodny z VINem, stan średnio dobry - do lekkich poprawek lakierniczych i jest pszczółka. Z racji że czasu trochę wolnego mam wiec coś podłubę sobie przy nim z tąd moje pytania do Was.
1) Mam szyberdach orginalny - nie cieknący wogóle (całe szczęście
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
) ale mam z nim inny problem. Jest to wersja "ręczna" z tzw. kotwiczką - po zakupie kotwiczki nie było zamontowanej - stara pękła więc dostałem nową zapakowaną gotową do założenia. Sami wiecie, że jak czegoś się od razu nie zrobi to potem jest ciężko

- była jesień, była zima, była wiosna aż lato nastało. W związku z tym ochoczo zabrałem się do montażu kotwiczki - i jest prawie dobrze

działa i wogóle ale ciągle "wisi" mi ona w kierunku podłogi tj. do sufitu nie mogę jej wywinąć

tam musi być jakaś sprężyna mocująca to??
2) Mój demon prędkości napędzany jest (kiedyś) 55cio konnym silnikiem diesela o pojemności 2 litrów - szału nie ma ale do spacerowej jazdy wystarcza

silniczek niby zdrowy - po rozgrzaniu ciśnienie spada min. na 1,7 - co Wy na to? Z paleniem też nie ma problemów - chwilę podgrzewamy i heyah, sami ocencie jego stan
3) Ostatnimi czasy zacząłem mieć problem z kopceniem - ale nie jest to ciągłe zjawisko. Czasem zapalam merca i jest ok - nawet nie zakopci troszkę a czasem to chmurę za sobą zostawiam

w trakcie jazdy też tak mam - znienacka nagle zaczynam kopcić okrutnie i zostawiać za sobą kłęby szaro-ciemnego dymu - wtedy spod maski daje się słyszeć dziwne stuki a po chwili już ten problem znika i znowu 50km jest ok

cóż może być przyczyną? Pompa paliwa/ wtryskiwacze/ coś z silnikiem?
Jeśli będę jeszcze miał pytania to pisać będę. No i czekam na Waszą pomoc!!!
