MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 5:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 04, 2007 1:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
witam,
po dwóch tygodniach spokojnego postoju na placu, pora zabrać się za autko. (zdjęcia były parę postów temu)

na poczatek chciałbym je odpalić, żeby zobaczyć ile wart jest silnik, itp...
powinno dać radę tym bardziej, że gość od którego go kupiłem zapalił go przy mnie.

muszę przepłukać zbiornik paliwa, bo po postoju pewnie niezły osad tam mam... to widać częściowo po zardzewiałym wlewie...

moje pytanko dotyczy filtrów, płynów itp.
jakie filtry polecacie do tego silniczka?
chcę wymienić wszystko co się tylko da (oleju, paliwa, powietrza i inne też, jeżeli są)
jaki olej do silnika wlać?
może być mineralny mobil1?

pozdr.
szymon


Na górę
Post: śr lip 04, 2007 10:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
szyki pisze:
muszę przepłukać zbiornik paliwa, bo po postoju pewnie niezły osad tam mam... to widać częściowo po zardzewiałym wlewie...


Wlew czy korek rdzewieje nie od syfu tylko od wilgoci, która niestety zbiera się także w zbiorniku. Dlatego na dłuższy postój (np.: zima) dobrze jest zatankować auto "pod korek".

szyki pisze:
moje pytanko dotyczy filtrów, płynów itp.
jakie filtry polecacie do tego silniczka?
chcę wymienić wszystko co się tylko da (oleju, paliwa, powietrza i inne też, jeżeli są)


Filtry: Knecht, Hengst, Mann.

szyki pisze:
jaki olej do silnika wlać?
może być mineralny mobil1?


Jeżeli nie wiesz co jest obecnie (i nie jesteś w stanie zweryfikować) to Mobil mineralny będzie ok.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 05, 2007 1:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
dzięki za pomoc :-)

niestety, auto stało jakiś czas i ten, kto ostatni nim jeździł nie pomyślał o zatankowaniu go do pełna... :-) trudno się dziwić.

wymyśliłem, że jeżeli ta magiczna śruba na środku zbiornika od spodu da sięodkręcić to spóruję przepłukać go przy pomocy benzynki...

co do oleju to nie mam pojęcia co tam pływa i od jak dawna, daltego przydałaby się wymiana.

ma ktoś może schemat podłączenia el do pompy paliwa???

coś tam było grzebane i nie chodzi jak należy

dzięki za pomoc.

pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 5:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
no i silniczek odpalony :-)))

troche obroty falujš ale jak na to, że auto jakiœ czas stało, to chodzi sobie całkiem nieŸle :-))
no i dŸwięk tych 6 cylinderków - bajka :-))

zastanawiam się tylko co może być przyczynš tego, że przy dodaniu gazu silnik dławi się i dopiero po chwili wchodzi na wyższe obroty??

pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 7:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
zastanawiam siê tylko co mo¿e byæ przyczyn¹ tego, ¿e przy dodaniu gazu silnik d³awi siê i dopiero po chwili wchodzi na wy¿sze obroty??


może mieszanka jest zbyt bogata? Ja tak miałem w W116 jak źle skręciłem termoregulator ciśnienia wtrysku i podawał za dużo paliwa - po dodaniu gazu dławił się i dopiero po chwili przyśpieszał.

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 12, 2007 9:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
tutaj masz cos na temat falujacych obrotow (w fazie nagrzewania): http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 609#199609

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 10:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
Kubitus pisze:
może mieszanka jest zbyt bogata? Ja tak miałem w W116 jak źle skręciłem termoregulator ciśnienia wtrysku i podawał za dużo paliwa - po dodaniu gazu dławił się i dopiero po chwili przyśpieszał.


gdzie jest dokładniej termoregulator ciśnienia wtrysku?

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 18, 2007 11:55 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
szyki pisze:

gdzie jest dokładniej termoregulator ciśnienia wtrysku?

W d-jecie nie ma termoregulatora cisnienia wtrysku

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl