MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 4:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 11, 2007 8:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Wracam sobie do domu, zostało mi jakieś 12 km aż tu po wyjściu z zakrętu przy prędkości około 80km/h coś się urywa i przednie lewe koło zniża się do poziomu podłoża. Po opanowaniu auta i zatrzymaniu okazuje się, że sworzeń dolny wahacza się sobie urwał bez wcześniejszego zasygnalizowania. Prawem murphego komórka padła podczas próby nawiązania połaczenia a druga została u kolegi w Szczecinie. Na szczęście rodzinne strony spowodowały, że sporo osób się zainteresowało problemem i po około 45 minutach auto jechało na lawecie do Łobza.
Długi weekend spowodował, że prace trwały aż tydzień. Koszt to 60zł za sworzeń + 60zł za wymianę+100 za holowanie. Przy okazji wymiana dysku amortyzującego na wale 100zł (febi) i regeneracja zacisków przednich z wymianą klocków ok 60zł (wymiana we własnym zakresie)
Co ciekawe miałem problemy z kierownicą bo chodziła jak w ruskim czołgu (choć tam dźwignie tylko) i nie odbijała. Po wymianie sworznia chodzi normalnie co po poprzednim stanie odczuwam jakby miała wspomaganie.

Teraz fotki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 11, 2007 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:26 pm
Posty: 154
Witam, mogło się gorzej skończyć - nieopanowane auto potrąca pieszego czy zderza się z innym samochodem, no ale zawsze i tak szkoda /8. Na pewno nie było wcześniej coś nie tak ze sworzniem czy wogóle z wahaczem??? themod


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 11, 2007 9:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
a mnie sie podoba wystawiony trojkat [zlosnik] .
tapicerka tez mi sie podoba.
ale nie podoba mi sie ta rzecz na blotniku...

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 11, 2007 9:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Polecam sprawdzenie zawieszenia raz na jakis czas.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 11, 2007 10:36 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Moj brat też tego próbował moją W115 :-(

Przykra sprawa

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 11, 2007 11:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Moze to dziwnie zabrzmi ale podoba mi sie jej poza na 2 fotce... jest taka slodziutka :)

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 11, 2007 11:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cóż począć - masz statki masz wydatki, gdyż szit się czasem happens.

Pozostaje przejrzeć drugi i górne.
Znam ja Ci tę awarię, w każdym razie, a ostatnio miałem przyjemność procedować ją w towarzystwie zaiste doborowym, a co lepsze nie swoim autem. Uściślając, wziąłem na mały teścik PPowego Saaba (niedaleko ujechaliśmy i żeby nikt nie pomyśał, wcale się nie wściekałem - nie wolno się wściekać na drogach publicznych). Najlepsze jednak nastąpiło gdy nadjechała odsiecz, w osobie seniora rodu i świty. Wiadomo, prawdziwy partyzant ma w kodeksie zapisane, że najpierw wykorzystuje po kolei wszyskie środki etatowe, a dopiero jak nie ma z czego urzeźbić to dzwoni po lawetę. Jednak ten team nie zna takiego hasła jak nie ma z czego urzeźbić - to już nie partyzantka to znacznie wyższy poziom energetyczny. W czasie gdy ja z PP staraliśmy się posprzątać z prawoskrętu saaba trajkę, brygada zwierała szeregi i po około godzinie stawili się w sile i dali taki serwis, że tylko filmować. Zwłoki sworznia zostały wyjęte i przy pomocy pokładowego palnika (cały zestaw do cięcia i spawania gazem zajmuje bagażnik golfa II bez składania siedzenia) i dwóch młotków przymuszone do współpracy. Resztki gniazda zostały uplastcznione termicznie i na nowo zaklepane na czopie. Następnie z sukcesem przeprowadzono wyżarzanie odprężające, tu jako czynnik chłodzący wystąpił czarnoziem klombu poznańskiego szybkiego tramwaju, po czym wmontowane na miejsce pobrania. Saab po jakiś 40 min od pojawienia się ratowników odjechał o własnych siłach do miejsca postoju i naprawy, oddalonego o ponad 50km. Jak wspomniałem to nie była partyzantka, to było 100% czystej fachurki. Po stukroć szacun. Panie Piotrze mamy gdzieś jakie foto coby gremium uraczyć a młodziez edukować?

_________________
komin


Na górę
 Tytuł: c.d...
Post: pt maja 11, 2007 11:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Jedynym wczesniejszym objawem była rzeczona "ciężka" kierownica co ma się nie specjalnie do sworznia. Wszystkie oprócz tego właśnie jednego były wymieniane jakieś 1,5 roku temu wraz z amortyzatorami, wszystkimi końcówkami drążków i amortyzatorem układu kierowniczego. Zgadza się, że miałem szczęście iż zdarzyło się to na pustej (w tym momencie) drodze i na takim jej odcinku.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 12, 2007 9:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
kurcze drugi taki przypadek w ostatnim czasie ... daje do myslenia :) dobrze ze nic tylko tak to sie skonczylo :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 12, 2007 7:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
No te drzewka wzdłuż drogi, choć piękne, przyprawiają o grozę w tej sytuacji :-?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 13, 2007 10:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie "ciężka kierownica" w aucie bez wspomagania to sygnał że sworzeń ma dość.
Miałem dokładnie identyczny przypadek, też lewe koło. Co ciekawe we własnym zakresie sprawdzałem kilka dni wcześniej co się dzieje że ster ciężko pracuje. Problem polega na tym że ten sworzeń jest cały czas "napięty" i bardzo ciężko w polowych warunkach stwierdzić czy wylezie niedługo czy nie. Jedyna rada z mojego doświadczenia to jeździć od czasu do czasu kontrolnie na szarpaki, tam wszystko ślicznie się ujawnia.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 13, 2007 5:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
damian pisze:
Jedyna rada z mojego doświadczenia to jeździć od czasu do czasu kontrolnie na szarpaki, tam wszystko ślicznie się ujawnia.

poniewaz to nie pierwszy przypadek jaki jest opisywany na forum chyba lepiej profilaktycznie wymienic sworznie na nowe bo jak szanowni koledzy pisali to na szarpakach im nie stwierdzono luzów :) podobno sworzeń w MB jest tak skonstruowany ze luz mozna wykryc tylko podnosząc samochód a nastepnie naciskajac na wachacz od spodu :] ( przynajmniej tak jest opisane w mądrej książce )

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 13, 2007 7:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Problem w tym, że przegląd robiłem 28 stycznia a 28 lutego wyjechałem do UK i wróciłem dwa tygodnie przed zdarzeniem. Auto było na szarpakach bo zawsze chcę by przy przeglądzie było sprawdzone na 100%. Więc coś mi sie zdaje, że szarpaki nie są miarodajne w tym wypadku.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 13, 2007 8:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Debesciak pisze:
podobno sworzeń w MB jest tak skonstruowany


Nie chodzi o sworzen tylko o to ze jest on napinany przez sprezyne wiec nie ma luzu.

Debesciak pisze:
luz mozna wykryc tylko podnosząc samochód a nastepnie naciskajac na wachacz od spodu


Auta nie trzeba podnosci mozna to zrobic na kanale za pomoca lomika ktory ma koncowke zagieta pod katem 90*. Zapieramy go o felge i naciskamy na sworzen od dolu (mozna cos podlazyc zeby felgi nie uszkodzic).

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Ostatnio zmieniony pn maja 14, 2007 8:12 am przez roadrunner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 13, 2007 10:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
No to dobre, a mi wyszło dopiero na szarpaku...
Może to też zależy jak się mechanior przyłoży...

_________________
ex/8 74'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl