raV_rucinski pisze:
11511510085712
Numer seryjny (ostatnie sześć cyfr) wskazuje na styczeń 1971 roku, więc I seria.
kielbik pisze:
Co do diesela: 1974 rok to srodek drugiej serii (numer nadwozia tez pasuje do roku bo w drugiej serii numeracja zaczela sie od poczatku).
Polemizowałbym z tym twierdzeniem, że druga seria była numerowana od początku, śmiem nawet twierdzić że to nie prawda! Mercedes-Benz nie stosował takiej praktyki we wcześniejszych modelach (mam na myśli W 110).
kielbik pisze:
Jezeli chodzi o jakosc nabijanych na przednim wzmocnieniu numerow to bylbys zaskoczony jak kiepsko im to wychodzilo

Daj foty jednego i drugiego to bedziemy dalej deliberowac.
Numery nabijane na podłużnicy rzeczywiście wyglądają niezbyt estetycznie, ale te na belce przed chłodnicą wyglądają schludnie.
raV_rucinski pisze:
Proszę o pomoc - jaką drogę obrać, aby zrobić ładnego, nieskundlonego mietka?
Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć. Jeśli chcesz mieć auto oryginalne, dokładnie takie jakie wyjechało z fabryki to powinieneś pozostawić silnik 200 D i manualną skrzynie biegów, "wyrzucić" z auta wyposażenie które nie wynika z kodów wyposażenia, pomalować auto na oryginalny kolor, wymontować z auta pasy, zagłówki jeśli ich fabrycznie nie miało itd., wszystko zgodnie z kartą danych.
Jeśli chcesz mieć auto oryginalne w sensie takim, że nic nie poprzerabiasz, a dodane wyposażenie będzie wyposażeniem od tego modelu i nawet jak zmienisz kolor to wybierzesz taki z palety /8 czy zmienisz skrzynię na automatyczną to też możesz śmiało działać bez obawy, że najesz się wstydu u miłośników tego modelu.
Możesz też ciąć koszta i zamontować 220 D, bo np. Twoje 200 D jest do remontu albo znajdziesz tapicerkę w lepszym stanie niż Twoja, ale będzie w innej kolorystyce. Takie auto też będzie jeździło i jeśli nie przesadzisz to nie będzie razić zmianami. Jednak pamiętaj, że jeśli chcesz ten samochód zatrzymać na dłuższy czas, a nie zrobić go z chęcią sprzedania (i zarobienia na tym) to ma on przede wszystkim przynosić satysfakcję Tobie i cieszyć Twoje oczy, więc nie przejmuj się tym co ludzie powiedzą, bo i tak większość powie, że jestes nienormalny inwestując w starą ruinę

.
PS 917G - aqua/aquablau - świetny kolor do /8, a szczególnie do I serii z Dieslem
![[ok]](./images/smilies/ok.gif)
. Jakbyś się na taki zdecydował to z daleka będą Ci wmawiać, że masz białe auto. Zapytaj Kolegi PK2

.