MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 4:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 11, 2007 7:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:26 pm
Posty: 154
Witam, sprawdzałem w "Szukajce" i jakoś nie mogłem znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, otóż jeszcze tego nie robiłem i chciałbym wiedzieć jak prawidłowo wymienić uszczelniacze gumowe typu o-ring (tak to się chyba fachowo nazywa) znajdujące się na tłoczku w zaciskach hamulcowych ??? Dodam żeby wszytsko było jasne, że chodzi mi o moje MB w115 200D, proszę o rady/ wskazówki bo nie chcę częgoś niechcący uszkodzić i wymieniać całego zacisku hamulcowego, prosze o szybką odpowiedź, pozdrawiam, themod


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 7:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 21, 2007 9:31 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Kutno
Hej Themod.... :)
najszybciej to zrób tak ... przygotuj nowy płyn bo przy okazji sobie wymienisz... zdejmij zacisk ze zwrotnicy podstaw pod przewody jakieś naczynie cobyś środowiska nie zanieczyszczał i niech płyn zleci ... mając na stole zaciski podłącz sprężarkę i ciśnieniem powietrza wypchnij tłoczki oczywiście uprzednio rozkrecając zacisk ... no a potem to już będziesz widział co dalej robići czy zaciski sie do czegoś nadają czy nie ...a jak będziesz miał kiszkę z zacisków przyjedziesz do mnie i dostaniesz dobre sprawne...
Miłego majsterkowania...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 9:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
http://www.w114-115.org.pl/forum/cms_vi ... .php?aid=6

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 11, 2007 9:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 21, 2007 9:31 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Kutno
nooo i kolega (me: how) już sprawę rozwiązał ... :)
super.. Themod teraz do roboty.. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 9:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:26 pm
Posty: 154
Witam, dzięki za informacje. Cały proces udało się przeprowadzić w miarę bez problemów. Jedyne co mnie zdziwiło to że klocków z lewej strony już nie było, a z prawej były prawie nie zużyte :). Tomek nie dzięki ale zaciski mam swoje już OK i nie potrzebne mi są nowe. Mam za to pytanie kolejne :), pod machą mam zbiornik na płyn hamulcowy. Na środku zbiorniczka jest korek od wlewu, a na prawo i lewo od niego na zbiorniku są jakieś końcówki (z jakimiś kablami czy czymś). Otóż na lewo od korka wlewu wychodzą ze zbiorniczka na płyn hamulkcowy jakieś przewody, a na prawo już nie, i wygląda to jakby były urwane. Od czego są te przewody, i czy po prostu ja mam je wyrwane z prawej części zbiornika, czy normalnie ich tam nie ma?? pozdrawiam, themod


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 13, 2007 11:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 21, 2007 9:31 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Kutno
Adaś coś nie kumam... spotkamy się to lookniemy co u Ciebie w hamulcach nie tak... z tymi kabelkami dojdziemy spoko...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 3:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
THEMOD pisze:
uszczelniacze gumowe typu o-ring (tak to się chyba fachowo nazywa)
"usczelniacze gumowe typu o-ring" fachowo nazywaja sie uszczelkami o przekroju kolowym (czyli takim jak litera o), popularnie i z niemiecka o-ring. Ponadto pragne nadmienic, ze w zaciskach hamulcowych nie ma o-ringow tylko uszczelki o przekroju kwadratowym. Ale to juz wiesz:)
THEMOD pisze:
Otóż na lewo od korka wlewu wychodzą ze zbiorniczka na płyn hamulkcowy jakieś przewody, a na prawo już nie, i wygląda to jakby były urwane
Albo masz samochod z mechaniczna skrzynia i przewod o ktorym mowisz zasila pompe silownika sprzegla albo masz samochod ze skrzynia automatyczna i wtedy masz tylko zaslepiony krociec.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 7:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:26 pm
Posty: 154
Witam

hotrod79 pisze:
spotkamy się to lookniemy co u Ciebie w hamulcach nie tak
- będę w Kutnie w niedzielę i od 15.30 jestem wolny, co Ty na to??


kielbik pisze:
Ponadto pragne nadmienic, ze w zaciskach hamulcowych nie ma o-ringow tylko uszczelki o przekroju kwadratowym.
- nie no u mnie uszczelki czy tłoczkach to były tzw. o-ringi, przecież przekrój przez tłoczki jest okrągły więc uszczelki też takie chyba są, co nie??

A co do zużycia nierównego tych klocków to jakby zapiekły się te tłoczki przy lewej tarczy, i po prostu nie odbijały dobrze, więc chyba dlatego jest to nieróne zuzycie klocków, pozdro, themod


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 14, 2007 1:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 21, 2007 9:31 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Kutno
co do uszczelniaczy to na pewno są ringi czyli okrągłe uszczelki o przekroju kwadratu (trapezu) tak to już jest obliczone technologicznie okrągły by nie powracał tłoczka... kwadrat ,trapez umożliwia powracanie tłoczka na swoje miejsce po odpuszczeniu hamulca by klocki nie blokowały...

THEMOD pisze:
- będę w Kutnie w niedzielę i od 15.30 jestem wolny, co Ty na to??


W niedziele jestem tak więc daj znaka i sie spotkamy...
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 29, 2007 4:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
kielbik pisze:
THEMOD pisze:
uszczelniacze gumowe typu o-ring (tak to się chyba fachowo nazywa)
"usczelniacze gumowe typu o-ring" fachowo nazywaja sie uszczelkami o przekroju kolowym (czyli takim jak litera o), popularnie i z niemiecka o-ring. Ponadto pragne nadmienic, ze w zaciskach hamulcowych nie ma o-ringow tylko uszczelki o przekroju kwadratowym. Ale to juz wiesz:)
THEMOD pisze:
Otóż na lewo od korka wlewu wychodzą ze zbiorniczka na płyn hamulkcowy jakieś przewody, a na prawo już nie, i wygląda to jakby były urwane
Albo masz samochod z mechaniczna skrzynia i przewod o ktorym mowisz zasila pompe silownika sprzegla albo masz samochod ze skrzynia automatyczna i wtedy masz tylko zaslepiony krociec.


Chyba, że masz bardzo stary model W115 to wtedy ten króciec też jest zaślepiony a do zasilania pompy sprzęgła jest osobny zbiorniczek przymocowany do serwa.

Te przewody są do kontroli ilości płynu w zbiorniczku i z jednej i z drugiej powinny wychodzić i być zebrane w jedną wiązkę a na tablicy jest kontrolka, która się zapala w przypadku zbyt małej ilości płynu albo jego braku [obity] czego nie życzę.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl