MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 5:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 22, 2007 12:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Przejżałem archiwum i nie znalazłem, to zapytuję:
Jaki akumulator (niestety obecny juz zakończył żywot i codzienne ładowanie mnie nie urządza) zakupić do mojego bombowca z silnikiem 200 D. Wiadomo, musi zagrzac i zakręcić, więc za mały być nie może.
Do tej pory miałem 92 Ampero godziny i teoretycznie było ok, tylko, ze ma juz jakies 5 lat i w czasie robienia blacharki przez 2 lata stał nie ruszany, a więc mógł się dziad zasiarczyć, nie trzyma już wogóle.
Czy 92 Ah będzie ok? czy może za duży i alternator nie da rady go ładować, więc 80 by starczyło?
Osobną sprawą jest firma, ale chyba centra lub bosch mi sie tu widzi.

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 12:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Wg danych podancyh w FAQ jest dla 200D akumulator 66AH za to już dla 220D w góre 88Ah

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 12:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 11:39 am
Posty: 406
Lokalizacja: Jelenia Góra (czasowo Wrock)
Wziąwszy pod uwagę, że kompresja juz nie ta to 66 Ah może nie styknąć, jednak cza troche pokręcić przy tej temperaturze.

_________________
Ja-cek
1. W115 "Bombowiec - Wytwornica Dymu" w ciągłym remoncie, oj, i tak chyba do wakacji... tylko których? (-:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 5:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
*Jacek, źle kombinujesz. Ah to parametr oznaczający pojemność akumulatora, czyli to jak długo daje prąd np podczas postoju z włączonymi odbiornikami. Owszem, także jak długo można nim kręcić rozrusznikiem do totalnego rozładowania, ale ważniejszy dla nas dieslowców jest jeden kop porządny przez kilka sekund nawet, niż niemrawe, długie popierdywanie z rozrusznika w celu rysowania sobie gładzi cylindrowych bez oleju. To jak mocno kręci, a to dla Ciebie jest najważniejsze przy starym dieslu, szczególnie w zimie, kiedy, żeby wystartować, musisz przekroczyć pewną graniczną prędkość obrotową zmulonego gęstym olejem wału - to wartość prądu rozruchowego podawana w A wg normy EN. 900 A to już jest dużo i polecam najwyższy na jaki cię stać. Zwróć uwagę na tę normę, bo szczególnie na niższej półce stoją baterie oznaczane inną normą o nominalnie takich samych lub wyższych parametrach.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 8:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
(me:how) bardzo dobrze prawi.
Ale czy to nie jest tak ze kupujac akumulator w sklepie pan za ladą patrzy w katalogu jaki akum do naszego samochodu i pokazuje nam palcem że "ten i już". Inaczej nie chca dac gwarancji nawet jak kupisz wiekszy niz ci trzeba. Pewnie sami beda chcieli zalozyc.... i co teraz?
Tylko ja trafilem na takie cuda?

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 26, 2007 7:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:09 am
Posty: 64
Ja w 200D miałem 88Ah on nie pamiętam ale chyba miał 800A rozruch.Rewelacyjny.Zimą jak auto trochę ciężej pali akumulator zdaje egzamin.Teraz przełożyłem akumulator do W123 230 TE ni dalej będzie spełniał swoją role.Mimo tego że benzynka trochę lżej kręci ale jeżeli chodzi o doładowywanie akumulatora przez alternator to spokojnie do 90Ah można do diesla brać i zakładać.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 28, 2007 10:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 09, 2003 9:58 pm
Posty: 224
Lokalizacja: z Konina
nawet 92Ah

_________________
240D3.0, no...i wszystko jasne


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 16, 2007 2:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
u mnie 82 Ah, stary ale jeszcze daje rade raz na dwa tygodnie przeladuje a kreci :) w zimie pilnowałem i tez nie bylo problemow
wlasnie apropo zimy kupujac go myslalem ze bedzie stal ale zima byla laskawa i przejezdziłem [cool]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl